23-Tergoda

4.5K 88 1
                                    

Setelah jauh memandu,akhirnya mereka bertiga sampai di rumah Farra.Faris mematikan enjin kereta dan keluar dari keretanya.Farra pun turut keluar dan dia hanya melihat Abangnya mengangkat Nazatul menuju ke pintu rumah.

Farra terus membuka pintu dan mereka masuk ke dalam rumah.

"P-Panas...",rengek Nazatul dan kepalanya dirapatkan pada dada Faris.Faris pula menggetap rahangnya bagi mengawal debaran di dada.

"Nak letak Naza dekat mana ni?",tanya Faris kepada Farra.

"Letak kat bilik tetamu kot?",jawab Farra dan Faris hanya menurut.Badan Nazatul diletakkan dengan perlahan di atas katil bilik tetamu itu.

"Lepas tu,Abang...Kita nak buat apa ni? Takkan kita kena...",soal Farra dengan perasaan risau.Faris menggelengkan kepalanya.

"Tak.Kita call doktor.Mesti ada cara lain.",balas Faris sebelum melepaskan keluhan.

"Biar Farra call--"

Farra menghentikan kata-katanya apabila telefonnya berdering.Nama pemanggil dilihat dengan dahi berkerut.

"Naza? Aikk."

Dia memandang ke arah Nazatul dan Faris sekilas sebelum meninggalkan mereka.Dia berjalan ke ruang tamu dan panggilan dijawab.

"Hello?",soal Farra.

"Err..Ini Farra ke?"

"Ha ye saya."

"Ni..Maaflah sebab saya terbuka telefon kawan awak ni.Tap--"

" Eh? Kejap.Telefon kawan saya tertinggal ke",tanya Farra dengan terkejut.

" Ha ah.Beg dompet pun ada ni. "

" Okey okey. Awak tunggu situ.Biar saya pergi ambil. " , ujar Farra sebelum menamatkan panggilan.Kunci kereta Abangnya diambil dan dia terus menghidupkan enjin.

Dia memandu kereta itu menuju ke restoran nasi kukus tadi.Dia juga lupa akan Abangnya dan Nazatul yang tinggal berdua-duaan di rumahnya.

Di dalam bilik tetamu pula,Nazatul semakin merengek dirinya berasa panas.Dia terus mencabut tudungnya dan mencampakkannya ke atas lantai.Faris yang sedang merendahkan suhu bilik itu terkejut.

" Abang Faris.... " , rengek Nazatul apabila dirinya dapat melihat wajah Faris.Jantung Faris berdegup pantas dan air liur ditelan.Nazatul yang tidak bertudung itu seakan-akan memukau diri Faris.

" Y-Ya? " , soal Faris dengan gagap dan pandangan dialihkan.Nazatul merengek lagi sambil mendepakan tangannya.

" Naza panas lah Abang... "

Faris berdecit perlahan dan pintu bilik yang tertutup dilihat dengan dahi yang berkerut.

" Mana adik aku ni... " , gumam Faris dan dirinya cuba menghiraukan Nazatul yang sedang merengek-rengek memanggil namanya.

Semakin lama,dia berasa tidak tenang lalu kakinya laju melangkah ke arah pintu bilik.Sebelum dia mencapai tombol pintu bilik itu,namanya dipanggil dengan nada yang tinggi.

" Abang Faris! "

Perbuatan Faris terhenti tetapi dia tidak memusingkan kepalanya ke belakang.Tangannya mula menggigil apabila suara Nazatul kedengaran semakin dekat dan perlahan.

Tiba-tiba,lengan kirinya ditarik dengan perlahan sehingga badannya terpusing.Sememangnya dia boleh melawan tetapi apabila berada dalam keadaan yang resah itu,dia tidak dapat menghalang perbuatan Nazatul.

" Abang jangan tinggalkan Naza... " , rengek Nazatul tanpa sedar sambil tangan kanannya menggoyangkan lengan Faris dan tangan kiri menggosok-gosok baju nya dengan kuat.

Chubby 2  [COMPLETED]Where stories live. Discover now