25 | THORNS-AFTER US

26.2K 1.1K 236
                                    

P R I N C E C O U R T

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P R I N C E C O U R T

TENGKU AKYAR cemas. Beberapa orang petugas kecemasan hospital memunggah tubuh Tengku Kyla keluar dari ambulan. Tengku Kyla disorong segera dengan menggunakan stroller dan segera dibawa menuju ke dalam emergency room.

"Kyla.."Tengku Akyar genggam jari-jemari Tengku Kyla. Dikucup dengan bertalu-talu tuk menjelaskan rasa risaunya yang berpusu-pusu masuk ke dalam puak hati.

"Kyla, open your eyes..."

"Please... "

"Minta maaf tuan. Tuan tak boleh masuk. Pemeriksaan dan rawatan akan dijalankan. Insyaallah kami cuba semampu kami boleh."Seorang doktor berbangsa India menyekat langkah Tengku Akyar dari terus masuk ke dalam bilik rawatan kecemasan.

Usai memberi amaran, doktor tersebut lekas menutup pintu bilik kecemasan. Kedengaran amat kelam-kabut staf-staf kesihatan di dalam sana.

Tengku Akyar duduk lemah di sebuah bangku. Muka diusap. Runsing. Bingung. Semuanya ada. Semuanya timbul. Bunyi derapan kaki beberapa orang yang baru masuk ke dalam menyentakkan Tengku Akyar.

"Akyar, macam mana dengan keadaan Kyla?"Tengku Isma bimbang sambil tercengang melihat beberapa orang doktor berlarian anak masuk ke dalam bilik kecemasan itu.

"Akyar tak tahu mumy."

"Sabar ya nak. Mumy yakin Orked akan diberkas dan diberi balasan yang setimpal."Hati ibu mana yang tidak sengsara melihat kegusaran terpancar pada wajah anak sendiri.
Tubuh bidang Tengku Akyar dipaut ke dalam pelukan hangat. Belakang Tengku Akyar diusap untuk menenangkan sedikit kegelisahan yang melanda anak lelakinya itu.

"Semua ni salah kau. Sekarang ni, kau tengoklah apa dah jadi dengan kita semua ni. Kalau kau ni tak merenyam sangat dengan mana-mana perempuan, tak adanya perempuan sampai nak bertikam berebutkan engkau yang muka macam unta tak cukup air ni!"

Tengku Alfa marah benar. Mana tidaknya, seluruh tetamu Villa Angsana gempar dengan tubuh Tengku Kyla ditemui terbaring di atas katil dalam keadaan berlumuran darah.

"Abang, kenapa abang selalu saja nak salahkan Akyar? Semua ni angkara perempuan gila tu bang. Dia tikam Kyla. Abang faham tak?!"Tengku Isma terkejut dengan tuduhan keterlaluan suaminya kepada Tengku Akyar.

"Ah, semua ni berpunca daripada anak lelaki kesayangan kau ni! Tak ada sebabnya Orked nak tikam Kyla. Aku tak percaya Orked nekad di luar batasan macam tu!"Bergema suara Tengku Alfa memarahi Tengku Akyar di diluar bilik kecemasan ini.

"Makin hari ,perangai kau ni menjadi-jadi! Dah tak serupa orang. Kalau kau dah tak sayangkan anak orang, hantar balik pergi mak bapak dia! Bukan pakai kau campak macam kain buruk! Tengku Orked tu masih ada mak bapak!"

"Enough!"Tegas Tengku Akyar tiba-tiba. Penumbuk yang dikepal erat dari tadi hampir menerjah batang hidung Tengku Alfa.

"Akyar! Berhenti!"Tengku Isma hilang punca.

✅ORKED THORNS | TERBITWhere stories live. Discover now