26 | THORNS-AFTER US

18.5K 952 307
                                    

DICELIKKAN mata setelah bunyi bising itu menyusup masuk ke dalam lubang telinga

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

DICELIKKAN mata setelah bunyi bising itu menyusup masuk ke dalam lubang telinga. Tengku Orked bergerak ke kiri kanan. Haish, siapa pulak buat rumah pagi-pagi macam ni? Ini mesti ayahnya sedang membaiki sangkar burung kakaktua di backyard rumah.

Tengku Orked merengus. Bisingnya! Tengku Orked menggerunyut dahi selama sepuluh detik sambil matanya liar menjamah setiap pelosok agak usang ini. Dekat mana ni? Syurga atau...

Aku dah sampai neraka ke?

Perempuan tersebut automatik bingkas sambil mencari bunyi bising yang agak memekak telinga. Plastik kanvas untuk menutup tingkap yang sedang terbuka diselak sedikit. Besar mata Tengku Orked sewaktu matanya berjaya melekat pada belakang seseorang.

Lelaki.

Belakang berparut serta ada tatu bersimbol.

Berambut panjang ikat messy bun pakai getah belacan.

Tinggi 190cm.

Bahu bidang.

Aquaman?

Tiba-tiba si jejaka itu berhenti dari membelah kayu api. Mata kapak dihentak pada kayu. Pok!
Tengku Orked telan liur. Kaku. Sap! Sebilah pisau tidak semena-mena terbang melayang di depannya lalu lekat pada dinding kayu tempat Tengku Orked mengintai. Hampir mencucuk mata Tengku Orked.

Akibat terkejut, Tengku Orked tidak dapat mengimbangi badannya sendiri. Baldi cat tempat dia berdiri sekarang ini akhirnya tumbang dan tubuh Tengku Orked juga lungkup bersama.

"ARGHHH!"

Tengku Orked merempuh para-para kayu. Bagai jatuh ditimpa tangga, sedozen telur ayam yang diletakkan di atas para-para jatuh lalu jatuh di atas kepala Tengku Orked. Hanyir.

"Pftttt! Puih!"Tengku Orked hampir termuntah. Bergegas dia mencari barang untuk mengelap mukanya tapi Tengku Orked terjeda tika lelaki tersebut sudah menayangkan mukanya di depan pintu pondok.

Tidak terpesap mata Tengku Orked. Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki dia membelek figura lelaki itu. Payau rasa air liur.

"Ak-Akyar?"

Tengku Orked undur dirinya ke belakang saat si jejaka itu kian melangkah setapak. Seram Tengku Orked melihat wajah serius dan ketajaman anak matanya.

"Akyar, jangan dekat. I tak salah. I cuba nak defend I sendiri. I tak sengaja. Kyla nak pukul I pakai pasu bunga. I tak nak masuk jail. I cuba nak mati, tapi-"

Tengku Orked tiba-tiba teringat peristiwa semalam. Kelmarin ada seorang lelaki menyelamatkannya dari tenggelam dibawa arus air. Tengku Orked terduduk di tepi kaki meja.

"You selamatkan I." Tengku Orked mendongak ke arah jejaka itu.

"Please... Please..."

Tengku Orked merayu-rayu. Melilau anak matanya mencari benda untuk melindungi diri sendiri. Aku perlu lari! Aku tak nak didakwa! Aku tak nak masuk penjara! Hati dan perasaan Tengku Orked membentak gila.

✅ORKED THORNS | TERBITDonde viven las historias. Descúbrelo ahora