ఌ︎ sebulan kemudian ఌ︎
' aku plan nak gugurkan kandungan Farra tu ! Kau kena tolong aku '
' bodoh ! Sejahat jahat aku , aku tak ada lah sampai membunuh . Kau gila ke Hani ? '
' tolong lah kalini sahaja.'
' okay aku ikut .'
Panggilan itu dimatikan. Hani melepaskan keluhan kasar.
Maaf Farra , aku terpaksa guna cara ini.
Tak apa Hani , kau buat semua ni untuk dapat kan abang Kael sepenuhnya.
Bagai ada yang membisik di telinga nya.
" Hani sayang... kan abang dah pesan jangan jejak kaki dekat dapur ni. Duduk saja dekat ruang tamu tu." Mikhael bercekak pinggang .
" Hehehe sorry abang sayang.." Hani memeluk badan suaminya.
" Due date Hani bulan depan kan ? "
" haah "
" Abang tak sabar nak sambut puteri sulung kita." Mikhael mengusap perut Hani. Kaki mereka melangkah kearah ruang tamu.
" Abang dah kemas pakaian kita . Nanti kita tinggal dekat rumah mama sampai Hani bersalin."
" Tak boleh ke duduk sini sahaja ? " Hani dengan ibu mertua nya bukan rapat mana pun.
" Tak boleh lah sweetheart. " Ujar Mikhael dengan lembut.
" Jom lah kita gerak."
Hani hanya mengikut langkah Mikhael .
Setiba nya mereka di perkarangan rumah mama nya , pasangan itu keluar dari perut kereta .
Loceng ditekan beberapa kali oleh Mikhael.
" Assalamualaikum mama ! " Laung Mikhael.
Pintu rumah itu dibuka dari dalam menampakkan mama nya yang bertelekung.
" Maaflah buka lambat mama baru lepas mengaji tadi." Ucap mama.
Mikhael peluk tubuh syurga nya dengan erat. Sudah lama dia tidak menjenguk mama nya. Rasanya sudah dua bulan.
" Mika ingat nak duduk sini sampai Hani bersalin. Ada lah juga orang tengokkan nanti."
" Boleh boleh."
Mereka menapak masuk kedalam rumah itu.
" Papa mana ma ? " tanya Mikhael. Hani hanya mendiamkan diri .
" Mengopi lah tu dengan kawan dia." Jawab Puan Lia.
" Korang masuk lah bilik dulu. Mama nak memasak . " Kata Puan Lia yang sudah menukar pakaian nya.
" Nanti Mika tolong ya ma." Mikhael memimpin isterinya masuk kedalam bilik.
Masuk sahaja didalam bilik milik Mikhael , Hani duduk di atas katil. Tangannya mengurut kakinya yang berasa kebas itu.
" Sini abang tolong urutkan." Mikhael memegang lembut kaki milik isteri nya lalu diurut perlahan sehingga Hani tertidur.
Tidur sahaja isteri nya Mikhael turun ke dapur untuk menolong sang ibu pula.
" Mama nak Mika tolong apa ? "
" Kupas bawang tu kemudian di blend kan dia." Arah Puan Lia.
Tanpa banyak tanya Mikhael segera mengupas bawang.
" Isteri kamu lagi satu tu kamu tak jenguk ke ? "
" Minggu lepas dah jenguk dah ma. "
" Mama tau lah si Hani tu dah sarat tapi luangkan lah juga masa dengan Farra tu. Kesian mama tengok dia asyik mengalah je ! " Luah mama nya.
" Mika cuba untuk bersikap adil ma ." Mikhael tersenyum nipis.
Puan Lia hanya mendengar sahaja. Malas mahu bertekak lagi.
" Lepas ni mama nak pergi rumah mak mertua kamu . Nak melawat Farra. Nanti makan lah dulu tak payah tunggu mama." Ujar Puan Lia.
Mikhael hanya mengangguk.
" Nanti mama kirim salam lah dekat semua ya ? "
" InsyaAllah "
Dah nak tamat rasanya 😭😭
pendek nya chap ni 😌
YOU ARE READING
PELUANG KEDUA
Romance[ JALAN CERITA MASIH BELUM DIEDIT. MAAF JIKA MENGARUT ] Tengku Ariq Mikhael & Farra Aryna Kelakuan dingin seorang gadis bernama Farra Aryna membuatkan Tengku Ariq Mikhael jatuh hati terhadapnya. Walaupun si bunga tidak pernah senyum kepada si kumban...