Q.Beatrice berada di taman,menantikan ketibaan BoBoiBoy dan kawan-kawan untuk menyertai parti teh yang diadakannya.
Q.Beatrice: "Agaknya,mereka terima tak jemputan tu?"
Q.Beatrice menoleh ke kiri dan nampak BoBoiBoy dan kawan-kawan berjalan ke arahnya sambil diiringi pengawal istana. Dia segera bangun dan berjalan ke arah mereka.
Q.Beatrice: *bow* Saya ucapkan terima kasih kerana sudi terima jemputan saya.
Yaya: Tiada masalah tuanku. Kami takkan tolak jemputan dari tuanku.
Q.Beatrice: *smile* Silakan duduk.
Mereka duduk di meja yang disediakan. Dayang istana menghidangkan manisan dan kuih-muih serta teh panas untuk mereka. Gopal dah terliur melihat manisan yang pelbagai di hadapannya.
Q.Beatrice: Jemputlah makan. Jangan malu-malu.
Yaya: Urm.....tuanku? Semasa majlis penganugerahan kami nanti,boleh kami tahu siapa yang akan hadir selain bangsawan di sini?
Q.Beatrice: Sudah tentu.
Q.Beatrice petik jari dan seorang dayang istana datang bersama senarai tetamu yang akan menyertai majlis penganugerahan mereka berlima.
Q.Beatrice: Selain golongan bangsawan,pengembara ranking tinggi dari Rivanoa dan Gahanaka akan turut hadir termasuk keluarga diraja Gahanaka.
Fang: Berapa ramai pengembara ranking tinggi ni?
Q.Beatrice: Kalau diikutkan rekod, lebih kurang empat saja pengembara ranking tinggi yang ada di kedua-dua kerajaan sekarang ni.
Ying: Eh? Mereka semua ranking apa?
Q.Beatrice: Paling rendah adalah rank-S dan paling tinggi adalah rank-SSS.
G,F,Y,Y: rank-SSS?!?
Q.Beatrice: *nod* Ianya ranking tertinggi yang diberikan kepada pengembara. Hanya ada seorang saja pengembara dengan ranking tu.
Ying: Siapa?
Q.Beatrice: Dragon Butcher. Edgar Moridas.
SEMENTARA ITU~
Jauh dari Rivanoa,terdapat seorang lelaki yang duduk atas bangkai raksasa gergasi yang dia tewaskan. Dia duduk memandang langit yang biru tanpa berbuat apa-apa.
Sekumpulan raksasa kecil menghampirinya setelah terhidu bau darah raksasa gergasi. Semua raksasa melompat ke arahnya namun....
BANG! BANG!
Cemeti yang pantas membelah semua raksasa menjadi cebisan. Lelaki itu bangun dan heret raksasa gergasi itu pergi.
DI ISTANA
Gopal,Yaya,Ying dan Fang terkedu mendengar nama Dragon Butcher sebagai salah seorang tetamu yang hadir untuk majlis penganugerahan mereka.
Gopal: Dragon Butcher tu kan pengembara yang buru naga!?
Yaya: Dia salah seorang tetamu yang akan hadir!!?
Q.Beatrice: Ya. Kerana majlis penganugerahan ni adalah untuk menghadiahkan anugerah kepada kamu semua dan....
Seorang dayang istana datang ke arah mereka bersama sebilah pisau bertatahkan permata.
Q.Beatrice: Pengembara ranking tinggi biasanya ada kuasa untuk memimpin sebilangan besar tentera.
Gopal: Oh! Kiranya kami ni macam kapten pasukan tentera kan!!?
Q.Beatrice: *nod*
Gopal: Terbaiklah! BoBoiBoy kau nak-
YOU ARE READING
BOBOIBOY: THE CROWNED KING
FanfictionBoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBoy: Apakah?!! Sebuah kemalangan menyebabkan BoBoiBoy dan kawan-kawan dihantar ke dunia lain. Dunia fa...