Ch79: Rahsia Dah Bocor?!?!

384 28 4
                                    

Elford berada di atas bukit, memandang hutan yang didiami raksasa. Dia halakan tongkat magik ke arah hutan dan bebola angin terhasil. Dia tembak bebola angin ke arah hutan dan puting beliung yang besar terhasil dan menghancurkan sebahagian besar hutan.

Elford: Dengan ini,aku tak rasa aku akan kalah pada sesiapa. Tapi mereka berlima tu...

Elford masih ingat akan masa Reverse hancurkan golem diperbuat dari pasir besi dengan satu tumbukan. Dia berpeluh membayangkan apa akan jadi kalau tumbukan tu ditujukan ke arahnya.

Elford: BoBoiBoy....kau adalah orang yang patut aku berjaga-jaga....

SKIP TIME

BoBoiBoy: Ugh....hm? Aku kat mana ni?

BoBoiBoy membuka mata dan bangun. Dia dapati dia berada di dalam khemah yang dikongsi bersama Gopal dan Fang. Dia cuba bangun tetapi sakit kepala yang mencengkam menyebabkan dia rasa pening.

BoBoiBoy: Guh! Kepala aku!!

BoBoiBoy memegang kepalanya yang berdenyut. Dia picit dahinya dan bangun perlahan-lahan. Dia ambil topi yang terletak di sebelahnya dan berjalan keluar dari khemah. Dan....

THUMP!

Sarlot berdiri di hadapan khemahnya sambil memegang tukulnya. Mieruko dan Odhelia berada di belakangnya bersama beberapa orang pengembara yang lengkap bersenjata.

BoBoiBoy: Eh!!? Kenapa ni?!?

Sarlot: Kamu....BoBoiBoy kan?

BoBoiBoy: Ya,sayalah BoBoiBoy. Kenapa semua orang berkumpul depan khemah saya?

Sarlot dekatkan wajahnya dengan BoBoiBoy dan tenung dia dalam. BoBoiBoy berasa pelik kenapa dia direnung tajam oleh Sarlot. Sarlot menghembus nafas lega dan simpan tukulnya.

Sarlot: Tak perlu risau. Dia dah kembali normal.

Semua orang berasa lega dan simpan senjata mereka kecuali Mieruko. Dia masih berasa was-was dengan BoBoiBoy setelah melihat dia mengalahkan Rhenmu seorang diri.

BoBoiBoy: Urm.....kenapa..... berkumpul depan khemah saya?

Sarlot: Kami cuma nak pastikan.

BoBoiBoy: Pastikan?

Sarlot: *nod* Kamu akan tahu kalau kamu ikut saya.

Sarlot berjalan pergi ke arah khemah berdekatan dengan khemahnya. BoBoiBoy ikut dia berjalan ke arah khemah tu dan mereka berdua masuk ke dalam. Dia dapati Gopal,Yaya,Ying dan Fang turut berada di situ, menunggunya bersama seorang pengkaji dari Guild Sains.

Gopal: BoBoiBoy! Kau dah bangun!!!

Mereka berempat mendekati dia. Fang merenung ke dalam matanya dan periksa keadaan dia.

Fang: Kau dah jadi normal balik kan? Takde apa-apa yang jadi bila kau bangun?

BoBoiBoy: Tak.....aku baru keluar khemah dan komander Sarlot dah berdiri depan khemah dengan guildmaster.

Yaya: *breath of relief* Syukurlah kau tak apa-apa.

Ying: Yalor. Kami semua risaukan kau.

BoBoiBoy: Maaf sebab buat korang risau. Aku tak tahu apa yang jadi sebenarnya.

Sarlot: Kamu mungkin tak tahu tapi kamu ada sesuatu yang patut diberitahu pada kami.

Sarlot duduk di sebelah pengkaji tu dan dia keluarkan alatan kecil dari dalam kotak dan letak atas meja.

Tina Verdomia
Status:{Doktor}{Pengkaji}{Penyelidik}
Bangsa: Squirrel Beastmen
Magik:
Apungan

BOBOIBOY: THE CROWNED KING Where stories live. Discover now