Ch75: Penemuan

306 22 0
                                    

Yaya memandang mural yang ada di dinding dengan rasa curiga.

Yaya: Betul ke mural ni ditinggalkan oleh tamadun terdahulu?

BoBoiBoy memandang mural yang terdapat di dinding. Dia teringat akan kata-kata Lily tentang sejarah dunia.

BoBoiBoy: "Sejarah dunia ni.....mesti mural ni tentang dewa lama."

Gopal: Eh? Apasal ada banyak lukisan kat dinding ni?

Ying: Bukan lukisan ma. Ini mural.

Fang: Mural merupakan peninggalan tamadun terdahulu untuk generasi akan datang. Mural ni nampak lama.

BoBoiBoy: Ya. Mesti mural ni diukir masa dewa-dewi lama masih ada.

G,Y,Y,F: Dewa-dewi?

BoBoiBoy: Lily beritahu aku,ada enam dewa-dewi yang pernah muncul dalam sejarah. Tapi ada satu makhluk yang lebih kuat dari keenam-enam dewa-dewi tu.

Fang: Apa dia?

BoBoiBoy: Ingat tak naga yang ada di pintu masuk tu? Itulah makhluk yang lebih kuat dari keenam-enam dewa-dewi tu.

Yaya: Eh? Jadi....kita sekarang berada di....

BoBoiBoy: Kemungkinan ini tempat yang pernah didiami dia.

Mereka meneruskan perjalanan. Mereka tiba di hadapan pintu yang mempunyai lambang naga dengan bintang mengelilinginya.

Yaya: Mesti ada sesuatu di belakang pintu ni.

Mereka halakan tangan yang ada lingkaran hitam ke arah pintu dan pintu tu terbuka. Sebaik saja pintu tu terbuka,mereka dapati ada padang rumput yang sangat luas di sebaliknya,langit yang biru dan awan putih di atas mereka.

Gopal: Woah......hebatnya...

Fang: Luas betul tempat ni.

Ying: Kejap. Bukan ke,ada tiang warna merah ungu muncul nanti?

BoBoiBoy: Haah. Tapi takde apa pun. Peliknya.

Tiba-tiba,ada sesuatu menuju ke arah mereka dengan pantas. Kelihatan ada raksasa badak sumbu berlari ke arah mereka dengan memegang senjata.

Gopal:AAAAAAH! Ada penunggu dalam tempat ni!!

Gopal:AAAAAAH! Ada penunggu dalam tempat ni!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rodricke
Bangsa: ???

•Penjaga #####,melindungi #### dari penceroboh
•Memiliki kekuatan yang mampu menandingi sebuah negara

Fang: Apakah...?

BoBoiBoy: Jaga-jaga!

Rodricke berlari ke arah mereka dan berhenti. Dia memandang mereka tajam sebelum melepaskan senjatanya dan tunduk pada mereka.

BOBOIBOY: THE CROWNED KING Where stories live. Discover now