Bab 68

45.5K 3K 229
                                    

^ amazing banner made by nurflwr ♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

^ amazing banner made by nurflwr

▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃

Sekujur tubuh yang terbaring di atas katil hospital itu menjadi tatapanku seketika, kaki kiri yang berbalut itu disentuhnya dan wajah masam mencuka itu menemani dari awal aku masuk ke dalam. Dia berbaring selepas itu dan bibir meluahkan dengusan kasar, sepertinya sudah bosan dan muak berada di sini walaupun tidak sampai sehari. Aku letakkan buah-buahan di atas meja kecil berhampiran katil.

"Cepatnya you sampai, baru tadi I call." Tiara memandangku pelik.

"I dah ada kat sini so terus datang jumpa you." Aku labuhkan punggung di atas kerusi yang berada di sisi katil.

"You buat apa kat sini?"

"Ada la. Rahsia." Aku simpulkan satu senyuman, kegembiraan tak dapat kusembunyikan apabila teringatkan rahsia itu.

"By the way kenapa tiba-tiba boleh kena langgar ni?" Aku pandang kaki Tiara yang berbalut itu, katanya pagi tadi berlaku kes langgar lari ketika dia sedang melintas jalan. Tidak sampai sehari, dia menghubungi aku dan memberitahu yang dia kebosanan. Kebetulan pula aku sudah berada di hospital ini.

"Entah la, I pun tak perasan bila kereta tu ada. Dia bawak laju sangat, tak sempat nak mengelak. Kaki I jadi mangsa." Tiara mengeluh apabila teringatkan kejadian pagi tadi. Nampak tidak serius namun doktor tidak membenarkan dia pulang lagi.

"Kalau dapat tangkap pemandu kereta tu, siaplah dia!" Tiara mengepal penumbuk, aku menggelengkan kepala melihat telatahnya.

"Semalam you kata ada nak bagitahu something, apa dia?" Aku buka soalan baru tentang perbualan kami semalam, Tiara ada mengatakan yang dia ingin memberitahuku sesuatu.

"Haaa I baru teringat pasal hal ni. Family I ada buat gathering and guess what? Rayqal bawak someone and he introduced that girl as his girlfriend." Nada suaranya yang tadi kedengaran ceria walaupun kaki patah kini berubah serta-merta dan raut wajahnya pula bertukar muram manakala jarinya naik mengurut dahi.

"You kenal kan dia macam mana? Dia tak pernah serious dengan mana-mana perempuan." Apa yang Tiara katakan tidak boleh disangkal, Rayqal tidak pernah serius bila melibatkan perempuan dan bahkan dengan aku juga begitu. Mulutnya saja yang manis tetapi diri belum pernah bersedia dengan sebuah hubungan.

"Sebelum ni dia tak pernah buat macam tu. Siap bagitahu kat semua orang dia nak kahwin dengan perempuan tu." Tiara masih lagi menggunakan nada yang sama tapi kali ini terselit rasa seakan tidak puas hati.

"Apa dah nama perempuan tu." Dia meneruskan lagi kata-katanya, seperti ingin mengingat kembali satu nama.

"Helena?" Aku meneka nama yang Tiara cari.

"Macam mana you tahu?"

"Rayqal pernah cerita pasal sorang perempuan dan nama dia Helena." Ada beberapa kali aku dan Rayqal bertemu, nama Helena akan meniti di bibirnya. Walaupun dia ceritakan kisah yang menjengkelkan tentang gadis itu tapi aku dapat lihat Rayqal gembira.

Bukan Untuk DimilikiWhere stories live. Discover now