xxxv. Finale/Penghargaan

264 16 9
                                    

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Alhamdulillah, buku ini tamat juga (AKHIRNYA)

Terima kasih kepada semua yang setia menyokong SELEBRITI sehingga ke hari ini. Sokongan anda sangat-sangat saya hargai.

Saya ingin minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki jika ada fakta yang tersilap di dalam buku ini, tak pun ada konteks di dalam buku ini yang mendatangkan ketidakselesaan, itu semua semata-mata untuk menulis buku. Maaf jika ada terkasar bahasa, tersilap bicara sepanjang penulisan buku ini.

Okay, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah, penjelasan.

Mesti korang macam, KENAPA YEOREUM MATI???? WHY????

Okay, dipersilakan baling tomato sebab saya dah tak kisah HAHAHHA

Hubungan Han Yeoreum dan Park Jimin terinspirasi oleh lagu Only Look At Me (나만 바라봐) oleh Taeyang. Oh, fun fact, Jimin suka lagu ni, haha.

Waktu Taeyang tengah promote lagu ni, dia pernah cakap, kalau korang jumpa lelaki macam dalam lagu tu, jangan date lelaki tu. Sebab obviously, lelaki tu sampah.

Okay, disertakan lirik video lagu Only Look At Me

Dah dengar dan baca lirik? Ada faham? Ada ke lelaki tu tengok perempuan lain, keluar dengan perempuan lain, tapi dia nak girlfriend dia setia? Like kepala hotak dia???

Dan ha'ah, lagu tu boleh dikatakan menyerupai hubungan Jimin dan Yeoreum. Yalah, dinamik mereka agak pelik dalam buku ni. mereka bukan bercinta, tapi Jimin selalu flirt dengan Yeoreum, panggil Yeoreum girlfriend lah, itulah, inilah. Tapi sekali pun dia tak pernah cakap dia suka Yeoreum. Sebab apa?

Sebab pada pandangan saya, dia tak 'suka' pun Yeoreum sebenarnya. Dia tak cintakan pun Yeoreum. Perbuatan dia itu semua hanya atas nama kawan. Mungkin tak logik, tapi memang ada lelaki macam ni.

Tapi, kenapa bila dah nak akhir-akhir, dia buat Yeoreum macam seorang perempuan yang dia pernah suka? Sebab biasalah manusia... Baru reti nak menghargai bila benda atau orang tu dah tak ada, sama macam jimin.

Disebabkan Jimin dah terbiasa sangat Yeoreum ada disisi dia setiap masa, Jimin makin terasalah bila Yeoreum dah tak ada dengan dia. Terbiasa, tak bermakna dia suka. Saya tak akan cakap sebenarnya Jimin pun suka dekat Yeoreum, saya rasa lebih sesuai menggunakan frasa bahawa Jimin sudah terlalu terbiasa dengan Yeoreum yang akan selalu ada dengan dia tak kira apa jua yang berlaku.

Which means, he take her for granted.

Saya cuba menerapkan toxic relationship(?) tanpa ada seseorang kena dera, ataupun memaki satu sama lain. Sebab toxic relationship bukan sahaja apply kepada pasangan yang didera and etc, salah satu hubungan yang toksik mungkin juga wujud dalam hubungan seperti Yeoreum dan Jimin.

Fikirkan, Jimin tahu perasaan Yeoreum. Tapi, ada ke dia kisah? Dia cuma kisah dalam beberapa kali je lepas tu dia macam tak kisah dan tak ingat dah. Dia buat macam biasa sahaja walaupun lepas dia tahu perasaan sebenar Yeoreum dekat dia.

Boleh dikatakan, dia makin ambil kesempatan lepas dia tahu perasaan yeoreum dekat dia. Dia TAHU yang Yeoreum tak boleh tinggalkan dia. Jadi dia gunakan untuk kepentingan dia. Pretty toxic, right?

Lepas tu, pernah ke Jimin kata dia tak suka Yeoreum dengan mulut dia sendiri? TAK. PERNAH. Dia buat Yeoreum keliru setiap masa, kadang-kadang berlagak macam boyfriend, tapi dia dah ada girlfriend. Ada perempuan lain yang dia suka. Benda tu buat Yeoreum keliru dan susah untuk Yeoreum move on. Sebab mesti Jimin akan muncul balik sambil memberikan dia harapan palsu.

SELEBRITI. » park jiminWhere stories live. Discover now