xxiii. Trivia bahagian 4

75 13 0
                                    

Sebelum pertemuan mereka dengan Harin.

to him.

Yeoreum berbaring diatas sofa sambil bersilang kaki, di tangannya terbuka sebuah novel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeoreum berbaring diatas sofa sambil bersilang kaki, di tangannya terbuka sebuah novel. Enak sahaja dia berbaring diatas sofa di ruang tamu rumah Jimin, kenyang habis selepas menikmati makan malam.

Jimin pula sedang memerhatikan diri sendiri melalui kamera iPhone XR miliknya. Wajahnya ditoleh ke kiri dan ke kanan, sekali-sekala rambutnya diraup ke belakang. Rasa macam nak update Instagram dengan swafoto miliknya.

Selepas beberapa minit, Yeoreum menukar posisinya kepada bersandar di sofa, matanya masih fokus kepada novel. Pandangan Jimin teralih ke arah Yeoreum sebelum dia tersengih. Sebuah idea yang nakal terbit di mindanya.

Dia mula berdiri lalu berjalan ke arah Yeoreum. Terus sahaja dia duduk di sebelah Yeoreum lalu membaringkan kepala diatas bahu Yeoreum. "Kau baca buku apa?", soal Jimin.

"Jangan kacau aku.", ujar Yeoreum sambil menggerakkan bahunya, jelas tidak mahu Jimin mengacaunya. Jimin memuncungkan bibirnya.

"Aku bosan." Jimin kembali mendaratkan kepalanya diatas bahu Yeoreum. Tangannya memeluk lengan Yeoreum dengan erat.

"Tengoklah TV." Suara Yeoreum mendatar, jelas malas mahu melayan Jimin.

"Kau kan girlfriend aku."

"So, what?"

Wah... Mulut Jimin ternganga. Yeoreum masih 100% fokus kepada pembacaannya, langsung tidak menoleh ke arahnya setelah segala taktik yang dijalankan. Jimin pun menghidupkan kamera iPhone XR miliknya.

Akaun Instagram miliknya dibuka.

Dia mula menekan butang rakam. Jimin mula mendekati Yeoreum yang sudah bergerak ke hujung sofa, memastikan kamera merakam dirinya dan Yeoreum.

"Yeoreum, kiss?" Jimin menunjukkan ke arah pipinya.

"Blahlah kau.", ujar Yeoreum, sedikitpun tidak menoleh ke arah Jimin. Jimin pun berpura-pura mencengkam dadanya dengan penuh dramatik, seolah-olah terluka dengan perbuatan Yeoreum yang tidak menghiraukannya.

parkjimin95 just posted a video.

678,963 likes

komen:

qazwsx excuse me... but how dare u be this cute?

edcrfc i'm sorry but i ship(?)

tgbyhn they're cute af, ngl

yhnuhm WE NEED THE SHIP NAME Y'ALL
ygctfx replying to yhnuhm YEOMIN

ihvugc 👉👈im starting to ship, SEND HELP

•••

halu saya nak boyfriend macam jimin pls 😩 but minus his bad boy attitude tho...

SELEBRITI. » park jiminWhere stories live. Discover now