xxix. Aku tak faham macam mana kau masih boleh suka dekat aku.

107 15 4
                                    

Sekali lagi batuk Yeoreum memenuhi ruang rumah. Yeoreun menyedut hingus yang terasa berura-ura untuk keluar. Ah, benci betullah bila sakit ni. Sebab batuk, selesema, sakit tekak dan demam datang dalam satu pakej.

Lagi satu, siapa sahaja yang sakit tengah-tengah musim panas?

Mata Yeoreum tutup, cuba menghilangkan rasa mencucuk di kepala yang mula memunculkan diri. Tangannya dibawa ke pelipis sebelum dahi diurut perlahan.

Bunyi siulan yang datang dari telefon bimbitnya menandakan ada notifikasi yang masuk. Tangan Yeoreum mencapai telefon bimbit.

Kang Harin
aku nak tanya sikit boleh tak?

Pasal Jimin kan, getus hati Yeoreum.

Han Yeoreum
tanyalah
pasal jimin kan? ;)

Kang Harin
oh?
macam mana kau tahu?
hehe 😅

"Jelas sangat.", gumam Yeoreum.

Han Yeoreum
tanya jelah

Kang Harin
dia suka makan apa?
apa fav movie dia?
warna kegemaran dia?
dia suka perfume bau apa?
ah sorry
banyak pula soalan aku

Buat seketika, mata Yeoreum hanya merenung mesej itu. Sebaik sahaja dia membaca soalan itu, terus muncul jawapan di minda tidak sampai sesaat. Entah kenapa, Yeoreum tersenyum.

Aku tahu banyak sangat pasal kau, Park Jimin. Mungkin terlalu banyak yang aku tahu pasal kau.

Satu persatu dia mula menjawab soalan yang ditanyakan oleh Harin.

Sebaik sahaja dia habis menjawab soalan Harin, terdengar bunyi ketukan di pintu. "Ini Jimin.", ujar Jimin dari luar. Lambat-lambat, Yeoreum membuka pintu.

"Aku bawa donut." Jimin menayangkan kotak Big Apple di tangan. Tanpa dijemput, dia terus melangkah masuk ke dalam rumah Yeoreum.

"Kenapa kau datang?", soal Yeoreum lalu menutup pintu rumahnya. Terus Jimin menoleh ke arahnya dengan mata yang membulat.

"Kenapa dengan suara kau?", tanya Jimin. Terkejut dia mendengar suara Yeoreum yang garau dan dalam. "Kau tak sihat ke?"

Yeoreum bersin, dan itu sahaja mampu menjawab segala soalan Jimin. Jimin yang tadi tidak memakai topeng terus mencapai topeng dari dalm begnya lalu disarung ke wajah. Mata Yeoreum memandang Jimin.

Tak guna punya member.

"Dah makan ubat?", tanya Jimin sambil meletakkan kotak berisi donat diatas meja. Yeoreum hanya mengangguk kecil sebelum duduk bersila di hadapan komputer ribanya.

Tiba-tiba, Jimin datang duduk di sebelahnya lalu memeluknya erat. "Aku akan jadi ubat kau!", ujar Jimin dengan terlebih dos gembira. Sengaja menggedik. Yeoreum menggerak-gerakkan badannya, ingin melepaskan diri dari pelukan Jimin.

"Tak lawaklah!"

Tetapi, Jimin masih tidak melepaskan pelukannya.

"Kalau kau demam, jangan cakap aku tak bagi amaran.", ujar Yeoreum.

•••

Kekok. Itu satu-satunya perasaan Yeoreum sekarang apabila berhadapan dengan Seokjin sekarang. Sumpah, wajah terasa tebal berinci-inci mengingatkan kali terakhir dia menangis teresak-esak di dalam pelukan jejaka itu.

Mata Yeoreum kerap memandang ke tempat lain selain wajah Seokjin. Nampak benar malu.

Kepala terasa ingin dihantuk ke lantai. Dia berharap bahawa bumi menelannya hidup-hidup sekarang. Namun, apakan daya. Kerana kerja, dia tetap akan terus bersemuka dengan Seokjin, mungkin sampai bila-bila.

SELEBRITI. » park jiminWhere stories live. Discover now