Married.

1.9K 166 0
                                    

"Auch" Himi berdesis perlahan sewaktu Taehyung merawat luka di bibirnya.

Dia hanya tunduk. Tidak berani memandang wajah garang lelaki itu. Nampaknya Taehyung masih marah.

"Dah siap. Kau pergilah berehat. Kalau nak makan, aku ada belikan tokoyaki yang kau nak. Tu ada kat dapur."

Taehyung sibuk mengemas semula first aid kit yang sudah dipakai. Himi memegang perlahan tangan lelaki itu. Taehyung hanya diam tidak memandang.

"Kau marahkan aku?" soal Himi perlahan.

Teahyung melepaskan nafas berat. Wajah gadis itu dicari. Lama dia menatap mata Himi sebelum pandangnnya jatuh pada bibir gadis itu yang bengkak dan luka.

Taehyung mengusap perlahan luka itu seraya tersenyum nipis.

"Mana mungkin aku marahkan kau. Aku cuma terkilan dengan diri sendiri sebab gagal jaga kau dengan baik. Kalau lah aku tak tinggalkan kau, mesti semua ni takkan jadi."

"Tak. Jangan cakap macam tu. Kau tak salah. Semuannya jadi atas ketentuan takdir. Kita manusia tak boleh buat apa apa. Lagipun, salah aku juga sebab terlalu percayakan dia. Aku tak sangka dia akan ada perasaan pada aku dan sanggup buat macam ni." air mata Himi bergenang.

Dia takut setiap kali teringatkan perkara itu. Dia sayangkan Yoongi tapi sayangnya hanya sebagai abang. Tidak lebih. Lagipun, hatinya kini milik Taehyung. Mana mungkin dia menerima lamaran Yoongi sedangkan hatinya tidak rela.

"Jangan menangis. Aku tak suka." Taehyung usap perlahan air mata yang berlinang di pipi Himi.

Namun tangisan gadis itu semakin kuat. Taehyung terus menarik Himi ke dalam pelukannya.

"Ja..jangan tinggalkan aku Tae. Aku takut." Himi memeluk erat tubuh lelaki itu.

Bau maskulin Taehyung sedikit sebanyak menenangkan dirinya. Himi sedar dia amat perlukan kehadiran lelaki itu di sisi.

"Aku takkan pernah tinggalkan kau. Aku janji. Aku sayangkan kau, Himi." Taehyung mengusap perlahan belakang gadis itu.

Pelukan dilepaskan. Himi ingin menyapu sisa air mata di pipinya namun tangannya telah digengam erat. Mata mereka bertatapan lama. Himi rasa tenang setiap kali memandang mata redup itu.

"Aku benci orang lain sentuh hak aku.  Apa yang dah jadi milik aku, selamanya akan jadi milik aku. Takkan ada sesiapa yang boleh rampas." kata Taehyung dengan tenang.

Taehyung rapatkan wajahnya pada Himi lalu bibir itu dipagut berhati hati. Bimbang akan menyakiti gadis itu. Dia ingin pastikan tiada  sedikit pun bekas peninggalan Yoongi ke atas tubuh Himi.

Sentuhan dari Taehyung mendatangkan debaran pada jiwa wanitanya. Perlahan Himi memejamkan mata, menikmati sentuhan penuh lembut lelaki itu. Leher Taehyung dia peluk kemas supaya tiada jarak di antara mereka.

Beberapa minit kemudian, ciuman terlerai. Mereka berdua mengambil nafas.

"Dah jom kita makan. Aku tahu kau lapar. Anak aku pun dah menendang je dari tadi. Jeles la tu appa bermanja dengan omma." Taehyung ketawa kecil sambil mengusap lembut perut Himi.

"Hmm..dukung." Himi mula merengek manja. Tangan Taehyung dia tarik.

"Taknak. Kau tu dahlah berat. Patah tangan aku nanti." Taehyung balas selamba lalu dia melangkah pergi ke dapur meninggalkan Himi yang sudah muram.

"Hmm takguna. Takpelah. Aku kan dah gemuk sebab tu la dia taknak angkat. It's okay baby. Omma tabah." Kata Himi sendirian.

Dia terasa dengan kata Taehyung tapi dia diamkan. Buat penat saja nak bergaduh. Lagipun dia dah lapar, nak makan!

√1 [C] Dangerous Wife | KTH & JJK [DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now