💞A/N💞

3.2K 81 7
                                    

Hi, semua! ヾ(*'∀`*)ノ

Sebagai pemula cerita ini, author ingin sarankan, kepada yang masih belum pernah baca season satu cerita ini, author  ingin mempersilakan semua untuk membacanya.

Macam-macam yang korang akan dapat bila baca cerita di buku pertama seperti...

Ketahui sebab kenapa Gempa lari dan tinggalkan Halilintar, suaminya.

Ketahui apa yang telah Halilintar lakukan kepada Gempa selama Gempa bersama dengannya.

Ketahui kenapa Halilintar lain daripada buku yang kedua ini.

Adakah mereka sebenarnya bahagia pada awalnya?

Dan hanya pembaca yang membaca di season pertama sahaja mengetahuinya. Jadi untuk tidak mahu mengelirukan semua, author amat sarankan untuk membacanya. Uwu

Tapi kalau ada yang malas nak baca takpe, author faham. Author akan bantu semua untuk cuba faham cerita ini dengan menggunakan taktik 'flashback'. Tapi author tidak akan ambil sepenuhnya dari buku pertama, hanya yang tertentu sahaja. Korang masih boleh faham tapi tidak sepenuhnya. Jadi sebab itulah author sarankan untuk membaca season pertama. Bukan nak promote tapi memang kena baca. (゜▽゜;)

Dan untuk tambahan lebih dalam cerita ni, author nak ingatkan kepada semua yang cerita ini mempunyai unsur...

MC - Mature Content
SW - Smut Warning
TW - Trigger Warning
Angst
Hurt
Dan lain-lain lagi.

Jadi sila pay attention untuk setiap warning, ya? Author tak nak bertanggungjawab kalau ada yang mengadu. Salah korang tak faham bahasa bukan salah author. (='∀`)

Ah, dan salah satu lagi warning. Author jenis mulut pedas jadi diharapkan jangan terasa hati, ya? Author masih cuba menjaga tatasusila tetapi cara author tegur adalah ingin yang membacanya itu terus faham straight to the point. Sekali lagi mohon maaf kalau ada yang terasa.

Tambahan warning juga, kalau ada yang tak puas hati dengan karya author, watak dan perwatakan di dalam cerita ini atau jalan cerita ini, korang dipersilakan untuk berhenti membacanya. Author dah naik menyampah dengan pembaca yang salah satunya kurang sabar dengan proses update cerita author dan jenis yang mulut takde insurans. Sekali lagi kalau author berdepan dengan manusia macam ni, author dah takkan segan silu untuk berikan lada yang lebih pedas untuk mereka.

Dan untuk warning kesekian kalinya, buku ini mengandungi UNSUR DEWASA. Jadi akan ada beberapa chap yang mempunyai scene yang... Ekhem! Jadi, pandai-pandai korang lah nak uruskan diri macam mana, ya? Dan bila author kata akan ada banyak scene sex, author memang maksudkannya. BANYAK SCENE SEEEEEEEXXXX!! //slap! Ok sorry. -_-!

Oh, dan lagi. Dalam cerita ini, mana-mana watak yang mempunyai kelebihan untuk mengandung dan melahirkan anak, mereka akan digelar atau dipanggil "Mama/Mommy/Mak/Ibu etc" baik lelaki carrier mahupun wanita biasa. Jadi sekiranya ada yang kurang selesa dengan keadaan ini, anda dipersilakan keluar dari sini.

Dan itu sahaja. Warning selebihnya ada di season pertama dan author malas nak copy paste so tahu-tahu jelah apa warning seterusnya.

By the way ini adalah hasil ciptaan author 100% dan ia tidak diambil dari mana-mana cerita lain sama sekali. Tidak menciplak! Dan kalau ada yang sama itu adalah kebetulan semata-mata.

Dan author tidak segan-silu untuk memberikan amaran kepada yang dengan beraninya menciplak cerita author tanpa kebenaran. Sila ingat, if you break the rules, you will regret it. Wattpad sudah meletakkan undang-undang untuk tidak menciplak. So tak payah tunjuk berani lah.

Don't mess with the wrong person.

Sekian. -w-

Will You? [C]Where stories live. Discover now