🍁 Q&A 🍁

829 48 14
                                    

Hi, guys! Seperti yang author pernah janjikan sebelum ni, author telah membuka ruang QnA untuk semua watak dan apa-apa perkara yang korang nak tanya. Dan author sangat berterima kasih kepada sesiapa yang telah sudi bertanya dan memberikan soalan-soalan.

Jadi untuk chapter khas kali ini, author akan menjawab satu per satu soalan yang diberikan. In case, jika ada beberapa soalan sama, author akan gabungkannya menjadi satu.

Baiklah, tanpa basa basi lagi, jom kita mulakan! (๑•̀ㅂ •́)و ✧

Tapi sebelum itu...?

💐💖💐💖💐💖💐

Gem: Hi semua! Perkenalkan nama saya Boboiboy Gempa. Watak utama di dalam cerita ini yang memegang watak sebagai Gempa. Selamat berkenalan. 😄

Hali: Boboiboy Halilintar. Just Halilintar. 😑

Gem: Hali, mesra lah sikit. 😅

Hali: Just make it start already, Gem. 😒

Gem: Haih... Yelah. Baiklah apa-apa pun, kami berdua akan menjadi MC chapter khas ini di samping akan menjawab seluruh pertanyaan korang! Dan untuk soalan yang lain, mereka sendiri yang akan menjawab soalan itu. Jadi, tanpa banyak cakap lagi, jom mulakan! 😊

Soalan untuk Gempa

Kenapa Gempa tak nak berikan kesempatan kepada Halilintar?

Gem: Hmmm... Untuk soalan ni, sebenarnya kalau mengikut alur cerita Gempa tak boleh mudah-mudah saja berikan kesempatan kepada Halilintar. Ia bukan kerana Gempa bencikan Halilintar atau tak suka dengan kehadirannya, ini kerana dia masih cuba menyesuaikan diri lagi dengan kehadiran Halilintar yang tiba-tiba. Jadi agak sukarlah nak terima sesuatu dengan tiba-tiba, kan?

Hali: It's sounds doesn't make sense to me, Gem. Why?

Gem: Mana aku tahu? 😅 Dah author nak buat macam tu nak cakap macam mana lagi?

◆ Boleh tak kalau Gempa berikan peluang kepada Halilintar?

Gem: Aahh... Untuk soalan ini sebenarnya Gempa sedang cuba untuk berikan peluang kepada Halilintar. Tapi macam yang saya cakap, dia masih cuba. Jadi kita tak boleh nak paksa dia untuk mudah-mudah je terima seadanya.

Hali: Aku setuju juga dengan yang ni. Walaupun sudah 4 tahun berlalu, tapi tak mudah bagi seseorang yang trauma untuk melupakan perkara yang menakutkan baginya dalam masa yang singkat. Halilintar baru muncul tak sampai 3 bulan, jadi dia juga kena sabar.

Gem: Wah, Hali pun faham ya dengan watak sendiri? 😮

Hali: I'm in love with someone that I already fall in love. Jadi kena lah faham keadaan dia, kan? (smirk)

Gem: (blush)

◆ Kenapa Gempa tak boleh maafkan Halilintar?

Gem: Sebenarnya Gempa sudah memaafkan Halilintar. Tapi itu tak bermakna memaafkan bermaksud ia sudah melupakan. Gempa mungkin dah memaafkan Halilintar tapi dia masih ingat memori Halilintar pernah menyakiti dirinya. Sekali lagi, Gempa sedang cuba. Jadi diharap tunggu dan sabar. 😊

◆ Kenapa Gempa seperti tidak jelas dengan perasaannya sendiri?

Gem: Hm? Apa maksudnya?

Hali: Mungkin dia nak maksudkan dengan Gempa kejap-kejap baik dan kejap-kejap kejam dekat Halilintar kot?

Gem: Ahh... Yang tu. Dia tak kejam pun lah. Mungkin dia ada cakap perkara yang menyakitkan hati Halilintar tapi ia sebenarnya berada di luar kesedaran Gempa. Kalau korang semua ingat balik, bukan ke Gempa sudah bagitahu Halilintar yang dia tak nak jumpa dengan Halilintar? Kalau kita fikir untuk kali yang kedua, ia sebenarnya membawa maksud bahawa dia masih belum bersedia untuk berjumpa dengan Halilintar.

Will You? [C]Where stories live. Discover now