Favorite Girl Korean Artist

3.5K 155 25
                                    

[Song: IU - Palette]

Sebelum Dila kongsikan beberapa tips kecantikan dan kesihatan, Dila nak beritahu serba sedikit tentang artis Korea yang memang Dila minat sangat-sangat terutama sekali terhadap kulit muka mereka.

*****

Antara artis perempuan Korea yang Dila minat:

1. IU (IG: dlwlrma)

Lee Jieun atau lebih dikenali sebagai IU merupakan penyanyi, penulis lagu dan juga pelakon yang cukup terkenal di negara ginseng ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lee Jieun atau lebih dikenali sebagai IU merupakan penyanyi, penulis lagu dan juga pelakon yang cukup terkenal di negara ginseng ini. Mula debut pada tahun 2008 dengan album Lost and Child dibawah naungan Loen Entertainment tetapi sudah bertukar nama kepada Fave Entertainment dan sekarang dia sudah 10 tahun menjadi penyanyi di dalam industri hiburan di Korea.

Lahir pada 16 Mei 1993 dan dia adalah my favorite singer songwriter from 2011 until now. Tak sangka lama gila minat dekat IU. Hampir semua lagu dia dapat Perfect All Kill di Korea. Setiap kali comeback mesti lagu dia dapat PAK di setiap carta muzik di Korea.

Album Palette IU memang Dae to the Bak! Walaupun umur dah 25 tahun, muka dia memang baby face dan flawless. IU juga digelar sebagai Snow White sebab kulit dia yang putih susu.

IU ni comel lah. Umur 20 an pun still nampak belasan tahun.

2. Suzy (IG: skuukzky)

Bae Suji atau lebih dikenali sebagai Suzy adalah seorang penyanyi, pelakon, MC dan model di Korea Selatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bae Suji atau lebih dikenali sebagai Suzy adalah seorang penyanyi, pelakon, MC dan model di Korea Selatan. Suzy debut pada tahun 2010 sebagai anggota dari kumpulan wanita iaitu Miss A di bawah agensi JYP Entertainment.

Lahir pada tahun 10 Oktober 1994 dan juga kawan baik kepada IU. Nation First Love adalah gelaran yang diberikan oleh netizen Korea kepada Suzy disebabkan dia sangat lawa dan mudah jatuh cinta pandang pertama terhadapnya.

Cantik kan dia?

3. Sulli (IG: jelly_jilli)

Choi Jinri atau lebih dikenali sebagi Sulli adalah penyanyi, pelakon,penari,model dan MC

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Choi Jinri atau lebih dikenali sebagi Sulli adalah penyanyi, pelakon,penari,model dan MC. Dia debut sebagai pelakon kecil pada tahun 2005. Dia juga merupakan bekas ahli kumpulan wanita F(x) di bawah agensi SM Entertainment yang debut pada tahun 2009.

Lahir pada 29 March 1994. Selepas keluar dari kumpulan F(x), dia mula terlibat dengan pelbagai kontroversi seperti gambar seksinya di instagram. Dia dicop trouble maker disebabkan banyak kontroversi terhadap dirinya. Kawan kepada IU juga.

Bila dia senyum lagi cantik. Kulit dia sangat cantik dan flawless. Tak pakai makeup pun bersih je kulit Sulli. Dila minat dia walaupun banyak kontroversi.

Tengok muka dia teringat buah peach. She is so pretty like a peach fruit.

EDIT: I can't believe my favourite singer/actress already gone. She's passed away on 14th Oct 2019. Condolences to her and also to her family.

4. LEE SUNG KYUNG (IG: heybiblee)

Lee Sung Kyung adalah model dan juga pelakon dari Korea Selatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lee Sung Kyung adalah model dan juga pelakon dari Korea Selatan. Lahir pada 10 Ogos 1990 dan dia mula dikenali selepas berlakon di drama It's Okay, That's Love pada tahun 2014.

Dila start minat dia lepas tengok Weightlifting Fairy Kim Bok Joo. Dia cantik, tinggi dan pandai bernyanyi. Senang cerita memang sukalah. Hihi!

By the way, best kan cerita Weightlifting Fairy Kim Bok Joo? Kelakar weh!

*****

Ramai lagi artis Korea yang cantik sebenarnya. Tapi 4 orang ini yang Dila minat.

Artis Korea selalunya setiap minggu atau bulan akan jumpa doktor pakar kulit atau dermatologist untuk dapatkan rawatan kulit. Yelah, mereka kan artis mestilah kena selalu nampak cantik depan peminat.

Artis Malaysia pun buat rawatan kulit untuk sentiasa nampak cantik. Tidak semestinya kalau dia pergi klinik kecantikan dia buat pembedahan plastik.

Betul tak?

Orang Korea biasa pun akan pergi klinik kecantikan untuk dapatkan rawatan kulit. Kiranya Korea dan kecantikan berpisah tiada.

Okeylah setakat ni sahaja Dila sempat taip. Tunggu update yang seterusnya okay! Komen sikit siapa favorite artis Korea korang?

Jangan lupa vote dan komen. Follow sekali tau! 😉

Beauty Geek Where stories live. Discover now