Love Your Skin, Love My Skin

328 15 4
                                    

[Song: BTS ft Halsey - Boy with Luv]

BTS dah comeback guys! OMG! My fav group boyband. Jungkook hensem gila. Haha!

***

Assalamualaikum semua. Kali ini Dila nak share sesuatu mengenai sayangi kulit anda. Tapi bukan dari Dila ya. Topic yang ditulis ini dari IG: thebeautyhackshq

Nak bagi sedikit motivasi kepada awak yang mengalami kulit breakout dan juga kepada mereka yang rasa down dengan kulit sekarang. Rasa tak cantik tu. Think positive okay. Allah jadikan manusia sebaik-baik jadian. Kita semua cantik dan kacak. Tiada yang sempurna.

Credit to @thebeautyhackshq

Hi gais, topic yang kita akan discuss harini adalah loving your own skin.

Why you all semua kena sayangkan kulit you all? Sebab kulit adalah body part yang paling banyak ada pada tubuh badan kita.

Most of us rasa sangat insecure dengan kulit sendiri kan. Kenapa? Sebab kita rasa kita tak cantik, terlalu gelap, kulit terlalu kusam or tak secantik insta famous dekat luar sana.

Guess what?

You all tak perlu jadi insta famous or anything untuk rasa secure dengan diri sendiri. This is the reason why, kalau kulit you all dah memang halus, mulus memang la kan. But what if it's not, then you all kena start cari produk dekat luar sana yang sesuai untuk kulit you all dan datang dalam harga yang berpatutan.

Dan you guys dah berada di jalan yang benar gitu. Huhu. Sebenarnya, kulit yang cantik bukan hanya bergantung kepada tahap kecerahan warna kulit semata-mata, tapi turut bergantung kepada kondisi kulit kita.

Kulit yang sihat adalah kulit yang memiliki kelembapan yang mencukupi, segar dan bercahaya, kelihatan halus, lembut dan bebas dari sebarang kotoran serta jerawat dan menampakkan kecerahan warna asal kulit. Mesti you guys semua nak kulit yang sihat kan?

In order untuk dapatkan kulit yang sihat, you guys haruslah menggunakan produk yang sesuai dengan jenis kulit anda. Ada antara awak semua memiliki kulit normal, ada yang berminyak, ada yang kering, ada yang sensitif, dan ada juga yang memiliki jenis kulit combination.

Pentingnya untuk you guys tau jenis kulit masing-masing supaya awak semua tau produk apa yang patut guna dan produk apa yang tak patut guna. Tak kira apa pun jenis kulit you all, kita semua mampu untuk dapatkan kulit yang sihat dengan pengunaan produk yang betul dan penjagaan yang proper.

Harap membantu! See you later guys. Bye-bye!

Beauty Geek حيث تعيش القصص. اكتشف الآن