Elak Jerawat Untuk Makeup

1K 35 2
                                    

[Song: Blackpink - Ddu Du Ddu Du]

TIPS ELAK JERAWAT UNTUK MEREKA YANG KAKI MAKEUP

1. Pilih mineralize based makeup.

Mineralize based makeup ni maksudnya tidak mengandungi fragrance, talc, preservatives, oil atau bahan kimia yang berbahaya. Sesuai sangat untuk kulit sensitif dan kulit yang selalu breakout bila guna produk yang terlalu sensitif dengan bahan-bahan yang ada dalam produk tu.

2. Apply primer sebelum pakai foundation or powder.

As for me, I use Face Mask Honey from The Beauty Hacks. FMH ni boleh dijadikan sebagai primer. Refer gambar dibawah.

Face Mask Honey merupakam skin repair yang dapat memberi penjagaan jangka panjang dengan memperbaiki dan mengisi kelembapan yang hilang untuk kulit awak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Face Mask Honey merupakam skin repair yang dapat memberi penjagaan jangka panjang dengan memperbaiki dan mengisi kelembapan yang hilang untuk kulit awak.

For those yang ada masalah kulit kering sangat sesuai guna Face Mask Honey ni. Tekstur dia like a gelly and bila pakai sangat sejuk. Best!

FMH ni juga mampu merawat masalah kulit kusam. Kalau awak guna FMH ni secara berterusan boleh mencerahkan kulit muka awak.

3. Cuci muka sebersihnya sebelum tidur.

Dila tahu ramai je yang malas nak cuci muka kan? Kalau boleh nak suruh orang yang cucikan muka tu. Betul tak? Mengaku cepat!

Please rajinkan diri tu walaupun terasa berat kaki tu nak gerak pergi bilik air. Paksa diri untuk cuci muka. Kita dah seharian diluar dan muka terdedah dengan matahari, terdedah dengan habuk sana sini so walau macam mana malas sekali pun awak tetap kena cuci muka untuk buang segala kotoran yang melekat kat muka tu.

Okay?

Beauty Geek Where stories live. Discover now