satu tiga

17.5K 312 58
                                    

"Apa ni?", tanya Ayie pada abah yang berlalu dari situ. Dia mengejar abah yang berjalan ke arah Persona. Aku sekadar melihat mereka bertekak dan kemudian cikgu memacu Persona laju.

Hakimi memeluk aku erat. Tangisanku tak boleh berhenti. "Salah ni Kimi", lafazku dalam esakan.

"Ni je yang mampu Kimi buat untuk Emilia", dia mengelus rambutku.

"Saya nak balik esok. Tak mungkin saya mampu nak berhadapan dengan cikgu lagi".

"Emilia nak balik mana?", tanya Ayie tah bila masa duduk disebelah aku. Kini aku diapit mereka.

"Balik Parit Buntar. Rumah peninggalan nenek".

"Mak tau tak pasal along dengan Emilia?", tanya Ayie.

"Tak. Cikgu tak nak bagitau", luahku.
"Kenapa along ni??", Ayie mengepal tangannya.
"Dia tak cintakan saya. Sudahlah. Jangan bagitau mak apa apa".
"Tapi Ayie tak suka macam ni, senang senang dia lepaskan tanpa sebab".
"Itu hak dia", ujarku.
"Emilia cintakan along?". Aku terdiam kemudian menggeleng perlahan. Tak sempat pun nak merasai apa itu cinta.

Kimi mengusap tanganku,"Tolong tunggu sampai habis kenduri. Kesiankan mak. Nanti mak syak pula".

*******

Hilmi

Aku tak mampu menolak bila jari jemari lembutnya menyentuh senjataku sebaik dia berbaring dan mendekati belakangku. Memang aku nak tadi tapi bila dia menyedarkan aku ini cikgu dia - cikgu yang berjanji untuk menjaganya, keinginanku terhenti. Dia dara, tapi pandai menaikkan keinginanku semula. Ke sebab aku masih teruna dan cepat terangsang? Aku meramas teteknya yang sekadar adanya. Desahannya membuatkan aku tak tahan, seolah meminta minta. Aku meragut daranya dengan keterunaanku. Aku tak tahan mendayung lama, lagipun bahaya. Lagi lama lagi macam macam bunyi yang keluar. Mujur aku sempat mencabut dan memuntahkan anak anak benihku di perutnya. Aku penat, keseronokan mendapat apa yang aku idam selama ini.

Esoknya aku rasa bersalah. Sangat sangat bersalah padanya. Aku harapkan dia akan menghubungiku, ada kan nombor aku dalam telefon baru tu. Aku nak tegur dia pagi tu semasa sarapan tapi rasa kekok. Apatah lagi bila Ayie kata dia tidur di bilik kak ngah. Mungkin Ayie tau apa yang berlaku.

Aku tiba di JB tengah hari. Memandangkan pendaftaran bermula petang, aku pun meronda la cari makanan sedap sedap. Dah lama tak ke JB. Sedang enak menyuap mee rebus, bahuku ditepuk.
"Abang.. sorang saje?"
"Ayu... ingat siapa tadi. Haah.. ada kursus ni. Tu datang sorang".
"Eh.. sama la. Ayu pun ada kursus juga". Ayu pun terus duduk dihadapanku, memesan mee rebus.
Bekas kekasih aku ni memang seksi dari dulu, seksa adikku dibuatnya.
Ayu menyelempangkan tudung bawalnya di bahu maka dadanya memang terdedah. Dia memakai blaus berleher V yang mempamerkan lurah gunungnya. Dia melayan aku seperti dulu, masa kami bercinta di kampus. Tanganku dipegang dan diusap seolah rindu sangat. Tak senang aku nak makan.

Selepas sesi pendaftaran, Ayu mencuitku. "La.. sama kita ye", kataku ketika sedang menunggu lif untuk ke bilik. Aku nak berehat sebentar. Tak jauh pun dari rumah mak tapi penat juga.

"Abang bilik mana?", aku menunjukkan tag kunciku.
"Tak jauh la", dia menunjukkan tag kuncinya. Aku tersenyum.

Biasalah kursus memang ada sesi beriadah petang, pagi, lunch dinner sesama, banyaklah aktiviti untuk program 5 hari. Sambil mendengar sesi ceramah di depan, aku sesekali memeriksa telefon. Kotla Emilia hantar mesej, hampa. Mesti sibuk sangat melayan Suhaila dan ke kelas komputer. Hakimi pun sejak kebelakangan ni, sebenarnya sejak Emilia ada, boleh tahan becoknya. Tak sangka Hakimi ni masuk air kepalanya. Suka sangat mengusik Emilia. Kemesraan mereka buat aku ada rasa cemburu. Ye lah, segalanya minta Emilia buatkan padahal Suhaila dan mak ada je. Suka sangat bermanja manja dengan Emilia, aku jeling pun dia tak hirau. Yang Si Emilia pun layan je. Kemesraan yang tidak pernah wujud antara aku dan Emilia.

Aku dah bersinglet dan kain pelikat, tinggal nak bergulung dalam selimut ni tiba tiba pintu bilik diketuk. Aku buka, Ayu diluar memakai baju kelawar dan bertudung. "Abang ada panadol? Ayu pening la". Aku mengangguk, memberi isyarat tunggu. Pintu kubiarkan terbuka. Panadol lebih pemberian  Emilia hari tu ada aku simpan.

Aku pusing ke pintu, dah tertutup, Ayu dah takde. Ah... tadi Ayu ke hantu.

"Abang, Ayu kat sini la", Ayu duduk diatas katil. Aku hulurkan panadol dan segelas air padanya. Ditelan payah sangat gayanya. Ayu baring dikatilku. Aku panik, kenapa Ayu ni. Ahhh... sudah. Tak pasal karang ni.

"Ayu, jangan macam ni. Jom abang hantar pergi bilik". Aku menariknya supaya bangun. Rupanya dia lagi kuat, ditariknya aku. Aku jatuh ke atasnya, terus diterkam bibirku rakus. Aku memang pernah cinta dia  dan masih ada sekelumit rasa tu dalam hati ini. Aku lupa siapa aku bila kucupan Ayu menggila, tangannya meraba seluruh tubuhku dan terhenti pada kebanggaan setiap lelaki. Kain aku dah terbang entah kemana.

"Abang.. kerasnya", rengekan manja Ayu menambahkan peratus kekerasan dan menimbulkan urat dikelilingnya. Jari Ayu bermain dimulut senjata, aku kegelian. Tanganku dipegang dan dihalakan pada gunung ganangnya yang memang menarik perhatian setiap lelaki. Desahannya setiap kali aku ramas, gentel, hisap dan gigit membuat aku gila. Dia lagi hebat dari Emilia. Apatah lagi, Ayu sengaja menggosok bijinya di kepala adikku.
Tidak berhenti erangan dan desahan Ayu membuatkan aku teruja.

"Abang nak Ayu", berkali kali aku seru bila kuluman hebatnya membuat aku hampir terpancut. Dan memang itu yang dia nak. Penangan janda, memang hebat. Malam itu saja kami berhempas pulas hingga kepenatan. Dan malam itu juga permulaan bagi malam malam yang berikutnya. Ayu seolah nak dariku sentiasa, sehingga ingin mengikutku balik. Dalam perjalanan pun, aku bagaikan kemaruk seks. Dalam kereta pun Ayu jadi melancap aku. Terasa seperti lelaki sebenar bila dengan Ayu. Panas, aktif dan melawan ketika di ranjang. Aku puas.

"Abang.. kita kawin ye"
"Kenapa?"
"Sebenarnya Ayu tengah subur ni"
"Kenapa tak bagitau?"
"Sedap sangat. Dah lama tak dapat". Tangannya menyeluk ke dalam seluarku.
Aku tergelak, bahagia dengan sikap manjanya sama seperti dulu.
"Kita saing Lisa dengan Ayie la", katanya.
"Kenapa Ayu bercerai dulu?"
"Bekas suami Ayu garang, kuat cemburu. Selalu pukul Ayu bila doktor bagitau dia yang ada masalah kesuburan. Lagipun, Ayu masih cintakan abang. Abang kan tau Ayu terpaksa kawen dengan dia".
Aku mendiamkan diri tapi tanganku tak.

Sampai di rumah mak, mood aku hilang bila nampak Emilia dan Kimi makan rambutan bersama. Suhaila dan mak pun ada. Tapi aku nampak yang dua orang kat pangkin ni, mesra bukan main. Emilia ni tak sedar ke kau tu bini orang. Agaknya dia rasa bersalah kot, dia masuk ke rumah tak turun turun sampai lepas maghrib. Aku menjeling padanya sewaktu dia turun tangga, wajahnya pucat. Aku nak bertanya padanya tapi Ayu ada disebelah. Sekejap je dia di dapur kemudian masuk bilik lagi, makan malam pun tak.
"Mana Emilia, tak nak makan?", tanya mak sambil memyenduk nasi.
"Ashu dah tanya, dia kata tak nak".
"Dia sakit perut mak. Banyak makan rambutan kot", sahut Hakimi. Eh.. budak ni tau pula dia. Dah la main telefon masa makan, tersenyum senyum. Tah tah mesej dengan Emilia yang terbongkang kat atas.

"Siapa Emilia?", soal Ayu, sebelah tangan menyuap nasi, sebelah lagi di atas pehaku.
"Anak angkat mak", jawabku pantas sebelum yang lain sempat menjawab.
Malam tu, walaupun Ayu tidur dengan mak kat bawah, sempat je kami bermesraan di depan tv. Hakimi dan mak terperuk dalam bilik.

Sedang kami seronok berciuman, pintu utama dibuka. Terpacul Emilia, diikuti dengan Suhaila dan Ayie. Emilia seolah tak nampak apa yang berlaku atau memang dia tak nampak kot. Mereka terus ke bilik di tingkat atas tanpa menyapa kami. Setelah Ayu puas, baru aku bergerak ke bilik.

Aku nampak Emilia di dapur seperti biasa dia akan mengisi air dalam botol untuk dibawa ke bilik. Dan itu kali pertama kami bertekak sebagai suami isteri. Semuanya bermula aku suruh dia jauhi Ayie. Aku kenal Ayie, kasanova. Sudahnya meleret leret sampai ke isu aku nak kawen. Geram pula aku, siapa yang bagitau ni. Tak cukup di dapur, sambung ke bilik pula. Pengakhiran pertengkaran kami tidak seperti suami isteri lain yang berakhir diranjang. Perakhiran kami, tuntutan cerai dari Emilia atas pernikahan kami yang belum mencecah 2 bulan.

Hati aku panas, mendidih bila Hakimi memegang tangan Emilia sebaik aku turun dari kereta dan berjalan menuju pada mereka berdua dan mak. Penat aku pandang dia, tapi dia langsung tak menoleh padaku. Malam ni, lagi sekali siap menekup mulut Hakimi, tergelak gelak. Ni di tempat terbuka, kalau dalam rumah dan hanya mereka berdua yang tinggal, apa saja boleh terjadi. Nafsu amarah dan cemburuku memuncak. Mesranya mereka berdua ni, mentang mentang takde orang ketiga pangkin tu. Meh aku jadi orang ketiga bila  aku mendengar bunyi motor Suhaila, Ayie tunggang ke kedai.

Tu akhirnya hubungan kami sebagai suami isteri. Tapi dia tetap anak angkat mak.

Love?? Hakthuiii ✔Where stories live. Discover now