dua satu

19K 258 18
                                    

"Lia nak ambil course apa ni?". Ayie bersuara sambil duduk disebelahku membelek pamplet yang aku ambil sewaktu pergi ke ekspo pengajian tinggi tadi. Kami bertemu di cafe berdekatan pejabat Ayie selepas selesai waktu bekerja.

"Kan best kalau result cun macam Suhaila. Mesti boleh masuk ITM. Boleh pilih course best best", keluhku menyandarkan tubuh padanya. Dia merangkul bahuku dan mengusap.

"Hei.. jangan macam ni. Kita tengok apa yang sesuai", pujuk Ayie. Dia mencium kepalaku. Kami tak peduli pun pada orang yang turut ada di cafe tu. Kebetulan kami duduk di ruang yang agak tersorok.

"Tak nak la sambung belajar. Lia bukan ada duit. Kalau pandai macam Ayie, macam Suhaila mesti boleh dapat biasiswa. Orang macam Lia ni kena bayar sendiri. Kena masuk private college. Dah la bodoh, duit tak de", aku mengutuk diri sendiri.

"Dont say that. Lia bukan bodoh. Orang bodoh tak dapat score result macam tu in short period of study", pujuk Ayie lagi.

Aku mendongak, mengerling padanya. "Mana Ayie tau?"

"Along pernah cerita dengan Ayie dulu".

"Yang lain tau?". Ayie menggeleng, "only me, Kimi and mak". Aku resah.

"Tau kenapa Lia jadi macam tu?", soalku lagi. Ayie mengangguk. Aku malu. Aku bangun dan duduk seperti biasa. Air mataku laju je terjun.

Ayie menarik aku ke dalam dakapannya. "Kami terima apa yang along ceritakan dengan baik. Mak terima Lia dengan hati terbuka. Along cerita semuanya tentang Lia kecuali yang Lia adalah isterinya".

"Cikgu memang tak cintakan Lia. Dia terpaksa menikahi Lia", terangku.

"Lia, cinta boleh datang kemudian. Tapi tak pe lah, dia dah bahagia sekarang". Aku mengangguk bersetuju.

"Lia bahagia sekarang?", bisiknya meniup telingaku. "Ayie... ahhhh.. public ni". Kataku.

"Bahagia tak?", tanyanya lagi.
"I am happy with you", aku mencuri ciumannya.
"Jom balik, kita sambung kat rumah", bisikku. Ayie tersenyum lebar.

*************

Hasri

Lia menanggalkan satu persatu pakaiannya sebaik membuka kasut setelah pintu ditutup. Teransang sangat agaknya semasa dalam lif tadi, aku berdiri rapat dibelakangnya menggosok senjataku di celah punggungnya, skirt Lia aku singkap. Kini hanya tinggal bra dan panties maroon, kami di tengah rumah.

Dia memalingkan tubuh kepadaku yang berada di belakangnya. Dari tadi aku mengekorinya, menikmati keindahan tubuh Lia. Banyak aku laburkan untuk dia setiap bulan. Dari gym, saloon untuk rambut, spa untuk wajah dan tubuhnya. Hasilnya aku nikmati setiap detik, bila bila aku mau. Lia pun seakan mengerti. Aku jadikan dia seorang wanita seperti yang aku impikan selama ni.

Lia menciumku sambil membuka butang kemejaku satu persatu. Dia turun dan menjilat tubuhku yang terdedah pabila butang terlerai. Tali pinggangku dilepaskan dan kancing seluarku dibuka, jelingan manja dilemparkan padaku sambil tangannya mengusap lembut kelakianku.

"May I?", katanya dan brief dilucutkan. Panas, nikmatnya bila sedikit demi sedikit hilang dalam mulut Lia. Daging punggungku sesekali diramas kasar, tanda Lia geram. Kocokan mulutnya semakin laju. Air liurnya menjejeh keluar, nikmati bunyi bagiku. Diurutnya senjataku, "sayang, i want it now".

"Hari ni Lia balik sendiri tau. Ayie ada meeting petang ni. Maybe habis lambat". Lia mengangguk faham. Dia mencium tanganku sebelum keluar dari kereta untuk ke kolej.

"Ayie, jangan mabuk ye. Tak larat Lia nak layan nanti", pesannya. Pintu yang sudah dibuka, dirapatkan semula bila tanganku menjalar dipehanya.

"Tak larat? Ayie cari orang lain layan la". Lia mencubit pehaku, kemudian menyeluk tangan masuk ke dalam seluarku.
Aku terkejut juga, tak pernah Lia begini.

Love?? Hakthuiii ✔Where stories live. Discover now