tiga tiga

12.4K 236 15
                                    

"Lia, are you sure not coming? I am leaving you for three days nanti", tanya Ayie buat sekian kalinya. Dari minggu lepas, sewaktu kami menonton wayang sampailah pagi ni.

"Yes sayang. Pergilah. I need to study for my final exam lagi 2 minggu". Aku menjawab sambil tanganku laju menaip. Ayie menyarung baju untuk ke gym.

"Sini jap sayang", panggilku yang terus berhenti menaip. Ayie menghampiriku, dia kehairanan. Aku menggigit lengannya yang pejal. Geram..

"Apa ni budak kecik. Main gigit gigit. Lia nak kena gigit ye?", Ayie mengacah untuk membalas. Aku menghentikan aksinya sambil ketawa besar.

"Cuba tengok ni. Ok tak? Kalau ok, Lia nak hantar ke emel Ayie". Dia mengambil tempatku. Aku diribanya sambil tangan meramas bahagian yang paling menonjol ditubuhku. Dibacanya surat, resume aku dan dibaiki apa yang dirasanya kurang sebelum dia sendiri menghantar ke akaun emelnya.

Puting aku semakin keras dan menegang. "Ayie, cukup la. Kan nak ke gym tadi", kataku mendesah kesedapan dan asyik dengan ramasannya.

"Gym kat sini jer la", balasnya. Bibirnya melekap dibibirku dan seterusnya berlaku secara alami. Desahan dan erangan bergema di setiap sudut unit kondo ini.

******

Hasri

"Lia, Ayie pergi tiga hari tau", kataku sambil melihat dia menyusun pakaian yang akan kubawa untuk hari keluarga syarikat, ke dalam beg. Aku duduk di birai katil. Dia sekadar memandangku tanpa perasaan.

"Enjoy yourself there sayang. Dont worry about me. Have fun", ujarnya mengzipkan beg aku. Rambutnya yang berikat tadi diuraikan. Dia menyandarkan diri di almari. Matanya tepat memandangku seperti ada sesuatu yang nak disampaikan. Aku menunggu untuk Lia luahkan tapi tiada. Dia hanya cakap "I love you with all my heart". Aku tersenyum saja.

Aku mengambil beg tadi dan melangkah keluar. Pekerja syarikat akan berkumpul dan bergerak bersama sama dengan bas. Lia memelukku erat dari belakang dan mengucup belakangku. "Dont worry about me, sayang. Just text or call me if you're free", katanya sewaktu kami berciuman sebelum aku pergi.

Sepanjang perjalanan aku rimas bila Anis duduk disebelahku. Bosan bila dia sentiasa cuba memeluk lengan dan mrlentukkan kepala dibahuku. Perjalanan ke Lost World of Tambun sepatutnya singkat kurasa berjam jam lamanya.

"Jauh sikit boleh tak? I rimas la you gesel gesel kat lengan I dari dalam bas sampai sini pun nak gesel lagi", kataku meluat dengan perangai gatalnya.

"Ala you ni.. patutnya suka", Anis merajuk kononnya.

Aku mengalas beg ke bilik penginapan. Anis mengekoriku. Untuk bujang diletakkan berdekatan manakala yang berkeluarga di kawasan lain.

"I dah kawin la. Kalau perangai you macam ni, baik tak payah bertudung. Buat malu agama je", perliku sebelum menutup pintu.

*******

Emilia

-hi sweetheart

-hi

-buat apa? Rindulah

-baru nak mandi

-aaa... terseksa i

-kenapa?

-imagining you.. senak i

-macam2 la you ni.

-i ambil you petang ni.

Love?? Hakthuiii ✔Where stories live. Discover now