empat tiga

21.8K 297 37
                                    


Emilia

Saat Aryan dan Hana tidur dalam perjalanan, aku turut melelapkan mata dan membiarkan abang Saiful memandu seorang diri. Bukan tidur pun, sekadar menenangkan hati. Renungan Ayie berjaya meruntuhkan tembok kebencian yang telah aku cuba bina selama ini. Aku mengelak dari bertemu dia, tapi sayup suaranya dari dapur masih dapat kudengari. Setiap kata katanya bagai mengetuk pintu hatiku bertalu talu. Padahal, itu hanya bicara mereka sekeluarga berehat usai majlis. Rindunya aku pada dia.

Sebaik tiba dari kampung, aku letakkan Hana dalam babycot sementara papa meletakkan Aryan ke atas katil. Aku membersihkan diri setelah sehari suntuk dalam busana kebaya labuh. Keluar bilik air, aku jenguk ke bilik utama melihat Aryan dan Hana. Aryan mula gelisah tapi kelibat papa tiada. Mungkin ke dapur untuk minum air atau ke tandas untuk seruan alam. Aku berbaring sambil menepuk Adryan yang menyonyot botol berisi susu kubancuh tadi. Sedapnya berbaring, tak sedar terlelap rupanya.

"Hurm... ahhh...", desahku. Aku biarkan tangan itu menjelajah bahagian atas tubuhku. Aku tersedar bila tubuhku terasa berat dan ada satu sensasi yang dah lama aku tak rasai . Aku menolak tubuh itu. Aku ingatkan aku bermimpi, rupanya.

"Sorry".
Aku meninggalkan dia. Salah aku, aku tertidur di situ dengan hanya bertuala. Sungguhpun ianya dari dada hingga ke lutut, tetap seolah mengundangnya.

Aku ke tandas, membasuh dan membersihkan diri. Hampir saja dia mencerobohku dengan senjatanya yang mengeras tadi. Aghhh... Lia. Satu nikmat keseronokan dunia yang kau lepas.

"Emi, maafkan abang", aku mendengar suaranya disebalik pintu yang berkunci.

Pintu kubuka, mata abang Saiful seolah memohon simpati "Maaf tentang tadi. Abang ingat Emi....".

"Kan dah bagitau dari dulu. Keputusan Emi muktamad. Apapun, kita lupakan apa yang berlaku tadi". Aku membuka pintu. Tubuhku bersandar di bingkai pintu sementara tanganku memegang tombol.

"Kenapa? Kita sama sama inginkan, sayang. Kenapa susah sangat Emi nak terima abang?". Abang Saiful menyelitkan rambutku yang terjuntai ke belakang telinga. Rambut depanku yang serabut dikemaskan dengan jari. Kemudian, pipiku disentuh lembut. Semakin lama kami semakin rapat. Daguku dipegang dan diangkat agar kepalaku mendongak melihatnya.

"Abang cuma mahukan seks dari saya. Cukuplah dengan apa yang pernah saya lalui dulu", luahkan penuh sebal.

"Hati abang dipenuhi dengan cinta pada arwah kakak. Tiap detik abang ingatkan kakak. Dalam doa abang, hanya titipkan doa untuk kakak. Takde satu pun doa untuk saya buka hati untuk abang", tambahku.

"Emi dengar?"

"Emi dengar doa abang dalam solat, dengar igauan abang dalam tidur. Untung kakak dapat cinta agung dari abang", cebikku. Airmataku mulai bergenang. Terasa ia mulai jatuh setitik demi setitik di hujung mata.

"Tapi hati Emi pun....".

"Ye... memang masih tertutup. Emi dah terseksa dulu bila cinta yang Emi harapkan tapi dia cuma dambakan layanan seks semata mata. Sakit mengharapkan cinta dari orang. Emi tak mahu cinta abang terhadap kakak terbahagi. Lagipun, Emi tak mahu jadi pengemis cinta".

"Tapi kita hidup begini, mana mungkin abang mampu menahan keinginan", pujuk abang Saiful, kedua tanganku diraih dan dibawa ke bibirnya.

Aku memandang tepat matanya, "Carilah perempuan lain, kawini dia. Emi akan tinggalkan abang".

"But I want you. You are the angel to my daughter", bisiknya. Daun pintu dibelakangku terkuak luas, betisku sudah tertampan pada birai katil. Aku terduduk. Tangannya mula meraba ditempat dia berhenti tadi. Air mataku belum lagi berhenti. Ciumannya berlabuh pada leherku.

Love?? Hakthuiii ✔Where stories live. Discover now