DENDAM DAN CINTA 19

31.6K 1K 37
                                    


Danish menghendap Alya yang sedang menyusun barang-ii yang dibeli ke dalam bonet kereta. Danish mendekati Alya perlahan lahan. Tiba-ii mulutnya ditekup dari belakang lalu diheret ke tempat lain. Karlisa yang memerhati dari dalam kereta tergamam melihat Danish diheret oleh Aryan. Dia pantas keluar dari kereta lalu mengikut Aryan. Aryan mengheret Danish ke tangga bangunan lalu menolaknya ke tangga. Kepala Danish terhantuk pada anak tangga. Darah merah pekat mula mengalir membasahi anak tangga dan kepalanya.

" Kau jangan ingat aku tak tahu kau berkomplot dengan Karlisa eh.. Aku dah tahu semuanya! Kau jugak yang rogol adik aku kan.. Sekarang ni kakak ipar aku pulak kau nak jadikan mangsa? Bangsat kau! " maki Aryan. Danish yang cuba bangun diterajang dengan penuh amarah. Karlisa tergamam. Dia pantas melarikan diri.

~•~

" Mana Yan ni? Lamanya pergi tandas! " rungut Aydan.

" Entah. Tadi rasa macam nampak dia pastu tetiba hilang. " ujar Alya. Aydan pantas mengeluarkan telefon bimbitnya. Nombor Aryan didail.

" Kau kat mana? Asal lama sangat? " soal Aydan sebaik sahaja panggilan dijawab.

" Aku kat tangga. Jantan keparat tu ada dengan aku. Dia aimed Alya nasib baik aku sampai. " ujar Aryan. Danish yang tersandar di dinding dipandang tajam.

" Kau tunggu situ. Aku suruh Karl ambik kau nanti. " Aydan terus mematikan panggilan. Alya pelik.

" Kenapa? " soal Alya.

" Tak ada apa sayang.. Yan cakap dia ada hal. Dia suruh kita balik dulu. " ujar Aydan. Alya hanya mengangguk tanpa banyak soal.

~•~

" Ini sebab kau culik adik aku! " jerit Aydan lalu melibas pisau ke wajah Danish yang diikat pada kerusi. Darah merah pekat menyembur keluar dari daging pipinya. Danish meraung kesakitan.

" Ini sebab kau rogol adik aku! " Aydan melibas lagi pisau tersebut ke sebelah lagi wajah Danish. Cecair merah pekat menyembur lagi. Baju Aydan yang bewarna putih telah pun kotor dengan percikkan darah. Tubuh Danish pula berlumuran darah. Danish kelihatan tidak berdaya.

" Ini sebab kau bunuh adik aku! " Aydan melibas lagi pisau rambo itu ke wajah Danish. Danish mengelupur kesakitan. Kulit wajahnya yang terbelah mengeluarkan darah yang banyak. Ayqal dan Arfan berasa ngeri dan ngilu di wajah mereka. Aryan hanya memandang tanpa perasaan. Arfiq pula merenung tajam. Dendam yang membara di dalam hati membuatkan kesakitan Danish menjadi kepuasan hati mereka.

" Kau bunuh orang-ii yang aku sayang.. Kenapa? " jeritan Aydan bergema di gudang itu. Pisau ditikam tepat ke jantung Danish. Wajah Aydan dikotori dek percikkan darah. Danish meraung. Nafasnya mula tersekat sekat.

" Kau kejam dengan aku.. Apa dosa aku pada engkau? " soal Aydan lemah. Air mata bergenang di kelopak mata apabila wajah dan suara Ezzara dan Isyahani yang sedang menanggung kesakitan terlayar di ruang mata bersilih ganti. Aydan memusing pisau yang menikam Danish tadi 360°. Aydan tersenyum puas melihat Danish tersiksa. Aydan membuat isyarat mata ke arah Arfiq sebagai tanda sudah tiba masanya giliran Arfiq pula menyiksa. Arfiq tersenyum sinis. Playar muncung tirus dikeluarkan dari poketnya. Dia duduk mencangkung menghadap Danish sambil tersenyum sinis. Tangan Danish yang terkulai dicapai.

" Kuku kau cantikla.. Boleh aku cabut untuk aku framekan di rumah? " Arfiq terus menyisipkan mulut playar pada kuku Danish sebelum mengepit dan menarik dengan kuat sehingga terpisah kuku itu dari jari Danish. Suara Danish yang meraung kesakitan langsung tidak dipedulikan.

To be continue..

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now