DENDAM DAN CINTA 48

30.4K 878 81
                                    

Kini sudah hampir seminggu mereka pulang dari camping dan sudah tiba masanya untuk Aydan mengotakan janjinya pada Ayqal.

Izz Mikhael berjalan beriringan masuk ke gudang a.k.a markas mafia mereka. Masing-ii mengenakan jeans bersama baju hoodie berwarna hitam. Kelihatan 4 orang lelaki bertatoo di lengan diikat tangan dan kaki serta ditutup mata dan mulutnya.

Tubuh mereka sedikit meronta untuk melepaskan diri.

Ayqal merenung tajam lelaki-ii yang telah menghancurkan cinta pertamanya. Aydan menoleh melihat wajah adiknya. Wajah sedih itu membuatkan hatinya lebih panas.

" Bukak mata. " arah Aydan. Kelihatan anak-ii buahnya yang lain mula bergerak melakukan seperti yang diarah.

Kelihatan perompak-ii itu terpinga pinga memandang gerangan yang menculik mereka.

" Open thier mouth. " arah Aydan lagi. Kain yang diikat menutup mulut ditanggalkan.

" Kau kenal siapa dia? " soal Aydan lalu menolak Ayqal ke hadapan. Kelihatan perompak-ii itu cuba mencerna wajah lelaki yang dilihatnya.

" Aku tak kenal! Lepaskan aku! Aku tak ada salah pun dengan korang! " jerit Perompak D.

" Tak ada salah? Really? " soal Aryan dengan sinis.

" Kau.. Kau bukan ke.. " kelihatan Perompak B sudah mulai mengingati. Peristiwa rompakan kedai emas terlayar. Peristiwa dimana mereka telah merogol seorang gadis di hadapan teman lelakinya.

Wajahnya berubah pucat. Perompak C mendongak laju memandang wajah Ayqal yang tidak beriak.

" Dah ingat? So boleh ceritakan apa yang jadi? Ceritakan serba sikit apa yang korang buat. " sindir Arfiq dengan senyuman senget sambil berpeluk tubuh.

" Aku.. Aku mintak maaf. " ucap perompak D tergagap gagap. Rasa menyesal mulai menghantui.

" Maaf? Kau mintak maaf? Kau tahu tak perempuan yang kau rogol tu dah bunuh diri? Sial! " jerit Ayqal seraya menumbuk wajah lelaki itu. Terteleng Perompak D ke kanan.

" Sebelum kau rogol dia, kau ada fikir tak? Kau ada fikir tak macam mana kalau perempuan yang korang sayang ada di tempat dia? Ada tak?! " tengking Ayqal dengan kuat. Kesemua perompak itu tertunduk.

Buat Izz Mikael yang lain, ini kali pertama mereka melihat Ayqal marah sedemikian rupa. Pertama kali suara Ayqal mencecah oktaf terakhir dan kali pertama wajah Ayqal kelihatan begitu bengis.

" Aku akan tuntut bela atas kematian dia. " Ayqal memandang Aydan tanda dia sudah bersedia untuk melakukan kerja. Aydan tersenyum sinis.

" Choose one. " arah Aydan pada adik-ii nya. Kelihatan Izz Mikhael mula mendekati perompak itu. Kesetiap mereka memilih satu mangsa. Arfan dengan muka terpaksanya mendekati perompak yang tidak dipilih abang dan adiknya.

" Be brave my little brother! " ujar Aydan lalu menepuk bahu adiknya.

" Bayangkan kalau Arf ada di tempat Karl. " bisik Aydan pada Arfan. Serta merta wajah Arfan berubah riak.

" Start. " ujar Aydan.

" Tolonglah! Maafkan kami! Kami merayu! " rayu Perompak C

Aryan vs Perompak A

Aryan mula beraksi. Api rokok dinyalakan lalu disisip di bibir puntung rokok yang bernyala itu. Pisau dapur dikeluarkan.

" Kau.. Tolonglah! Aku merayu. " Perompak A mulai kelam kabut. Wajahnya pucat tidak berdarah.

" Apologize unacceptable. " ujar Aryan sinis sebelum menendang kuat dagu lelaki itu sehingga tubuh gelap itu terbaring di lantai.

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now