DENDAM DAN CINTA 43

30.3K 909 13
                                    

Setelah mengharungi 3 jam perjalanan, mereka tiba di Jeti Tanjung Rumput. Izz Mikhael dan yang lain-ii mula mengangkut barangan masuk ke dalam bot. Audi kesayangan mereka ditinggalkan di sebuah homestay berdekatan yang diterajui oleh rakan baik Daniell.

Kesemua mereka menayang wajah gembira kecuali Inara. Muntah lagi lah nampaknya!

~•~

" Waaa cantiknya! " mata Alya bersinar sinar melihat pulau itu. Air laut yang biru kehijauan amat mendamaikan hati.

" Okayy jom gerak cari tempat untuk berkhemah. Nanti malam susah pulak. " ujar Aydan lalu mula melangkah masuk ke dalam pulau itu berdasarkan peta dan kompas yang ada. Mereka yang lain-ii hanya menurut.

" Okayy.. Sini sesuai! " ujar Aydan setelah mereka sampai di kawasan yang agak lapang.

" Okayy cantik! Start pasang khemah.. " ujar Aryan pula. Kelima lima Izz Mikhael mula mengeluarkan khemah dari backpakers mereka dan mula memasang. Golongan hawa hanya memerhati. Hampir 10 minit, kerja-ii memasang khemah siap.

" Lima khemah. 1 khemah, 2 orang. Alya dengan abang.. Yan dengan Karl. Arf dengan Fiq. Nia dengan Arissa. Inara dengan Airene. " mereka hanya menurut apa yang diperkatakan Aydan.

" Fiq! Jom! " ajak Aryan. Arfiq menjongket kening.

" Fishing! " Aryan menunjukkan 2 batang joran di tangannya beserta umpan. Arfiq tersenyum.

" Jom! " mereka mula melangkah menuju ke persisiran pantai.

Aydan mencari kayu yang sesuai untuk membuat unggun api. Ayqal membersihkan persekitaran khemah mereka sambil menaburkan serbuk blerang di sekeliling tapak khemah agar mereka tidak diganggu binatang berbisa. Kaum perempuan pula sibuk menyediakan peralatan untuk memasak makan malam mereka.

Arfan berjalan persisiran pantai sambil termenung jauh. Seketika kemudian, duduk dilabuhkan di atas sebuah batu. Telefon bimbit dikeluarkan. Line tak ada. Namun terdapat berderet mesej whatsapp dari seseorang yang sempat sampai sebelum rangkaian hilang. Mesej itu dibuka.

From : Fadhil

[ photo ]
Seriously bro aku tak sangka betina ni macam ni.
Banyak kali dah aku nampak dia keluar dengan orang yang berlainan.
Semua dato-ii yang kaya raya.

Arfan mengetap bibir. Well. People change. Fuck you Ain! Aku sayang kau bagai nak rak, macam ni kau buat kat aku.. Dasal betina sundal! Gambar Ain sedang berpelukan di sebuah kelab malam yang dihantar oleh Fadhil direnung geram.

" Arf.. Ara bawakkan maggi cup. Awak mesti lapar kan? Makan lah untuk alas perut sementara nak masak nasi.. " ujar Inara sambil menghulurkan maggi cup bersama sebotol air meneral kepada Arfan. Arfan menggeleng.

" Aku taknak. "

" Tapi nanti perut awak.. " belum sempat Inara menghabiskan ayatnya, dia ditengking.

" Aku cakap taknak.. Taknak lah! Kau tak faham ke? Jangan kacau aku! " tengking Arfan sebelum bangun dan berlalu dari situ. Entah kemana dia pergi.

Inara tergamam. Tubir mata terasa berat apabila ditengking sebegitu. Salah ke kalau aku ambil berat? Adik dia yang suruh aku bagi dia makan sebab dia ada gastric..

Inara berlalu semula ke tapak khemah. Maggi cup diletak kasar di hadapan Arfiq sebelum berlari masuk ke khemahnya. Arfiq terpinga pinga. Dah kenapa?

~•~

Arfan meraup kasar rambutnya menutupi dahinya.

" Argh! Kenapa aku marah dia! Bodoh Arfan! Kau bodoh! Kau marahkan orang lain tapi orang lain yang jadi mangsa! " Arfan merenung air laut yang kebiruan itu.

" Apa aku nak buat ni? Mati aku kalau Abang Ann tahu aku marah dia.. " Arfan menggigit bibir.

" Arf buat apa dekat Inara sampai dia merajuk taknak keluar khemah taknak makan apa semua? " tegur Aydan dari belakang. Arfan memejam rapat matanya. Aku dah kata dah! Arfan menoleh perlahan lahan memandang abang sulungnya.

" Tell me.. " ujad Aydan perlahan sambil berpeluk tubuh.

" Err.. Arf.. "

~•~

" Pujuk dia. Selagi dia tak makan, you are not allowed to eat and sleep! " Aydan memberi amaran sambil berjalan beriringan dengan Arfan menuju ke tapak perkhemahan.

Arfan mengeluh kecil. Itu lah kau! Ikut sedap kau je lepas marah! Idiot! Arfan memaki hamun dirinya sendiri sambil berjalan menuju ke khemah yang didiami Inara. Arfan melangkah masuk perlahan lahan. Dilihatnya Inara sedang mengiring membelakanginya di atas toto.

" Inara.. " panggil Arfan perlahan. Tiada respon. Bahu Inara digoncang perlahan.

" Kak Nia.. Ara tak lapar.. " ujar Inara perlahan tanpa menoleh. Suaranya kedengaran serak seperti sedang menangis.

" Ini Arfan.. Bukan Daniaa.. " ujar Arfan sambil menahan tawa. Inara bingkas bangun dari pembaringannya.

" Awak buat apa kat saya ni? " Inara menarik pantas bantal kecil menutup dadanya. Hm apa kata kita usik sikit? Arfan mendekatkan jarak mereka. Jelas kelihatn wajah Inara yang sembab.

" Aku nak rogol kau! " ujar Arfan sambil melorek senyuman nakal sambil mengacah membuka butang kemeja t putih yang dipakainya.

" Awak jangan nak macam-ii! Saya jerit! To.. " Arfan pantas menekup mulut Inara sebelum gadis itu menjerit.

" Ish! Taklah aku gurau je! Aku nak mintak maaf.. " Arfan menarik semula tangannya daripada menekup mulut Inara.

Inara menjeling. Kus semangat! Aku ingatkan betul tadi dia ni! Muka nakal habis! Macam perogol bersiri!

" Jangan kacau saya! Saya letih.. " Inara kembali berbaring sambil mengiring membelakangkan Arfan. Arfan menelan liur melihat aset Inara yang jelas menggoda nafsunya.

" Inara.. Sorry! Aku tak sengaja tadi! Sorry! " Arfan mengalihkan pandangannya. Focus semula kepada tujuan asalnya.

" Pergilah! " Inara masih dengan rajuknya. Biasalah anak tunggal.. Sering dimanjai.. Sekali kena tengking, terus tersungkur.

" Kau nak maafkan aku ke tak? Kalau tak.. Aku.. " Arfan menggantung ayatnya. Tangannya menjalar ke pinggang Inara lalu perlahan lahan ke perut Inara.

" Eeii awak nak buat apa ni! " Inara kalut bangun sambil menepis tangan Arfan.

" Tak ada apa.. Pegang sikit aje sebab geram! " Arfan mengenyit mata. Itu pun dah baik aku pegang pinggang. Kalau aku pegang aset-ii penting tu macam mana?

" Gatal! " Inara menghadiahkan jelingan maut.

" Kau memang suka jeling? " soal Arfan sambil menjongket kening.

" Saya punya suka lah! Sibuk! " sekali lagi Inara menjeling.

" Eii kau ni buat aku lagi geram lah! " Arfan menjilat bibir bawahnya sambil tangannya merayap ke pinggang Inara lalu diraih agar Inara dekat dengannya.

" Apa awak ni! " Inara kalut menepis tangan Arfan yang semestinya lebih sado dari tangan rampingnya.

" Forgive me or else.. " Arfan mencium lebut tengkuk Inara. Inara menolak kasar dada Arfan.

" Ish yela-ii! Maaf diterima! " Inara kalut apabila Arfan semakin ligat mencumbui lehernya.

" Yes! Jom makan.. " Arfan mengukir senyuman.

" Saya tak lapar! " bentak Inara.

" Makan jugak! Kalau perlu.. Aku suap! " Arfan mengesat kesan air mata Inara lalu mengheret Inara keluar dari khemah.

Kelihatan kesemua mereka sedang duduk disekeliling unggun api sambil menikmati makan malam. Kelihatan Aryan sedang sibuk memanggang ikan yang dipancingnya bersama Arfiq petang tadi dan dibantu oleh Daniaa. Aydan dan Alya saling suap menyuap. Begitu juga Airene dan Arfiq yang kelihatan bahagia. Ayqal dan Nadya hanya kelihatan biasa sahaja sambil menikmati makanan di pinggan masing-ii. Arfan dan Inara melangkah ke arah mereka. Aydan tersenyum senget lalu mengenyit mata ke arah Arfan. ' good job '.

To be continue..

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now