DENDAM DAN CINTA 38

34K 1K 17
                                    

Aryan tersenyum senyum memandang Aydan yang baru sahaja turun ke meja makan. Arfan yang duduk di hadapan Aryan pelik melihat abangnya yang tersenyum seorang diri seperti orang hilang akal.

Aydan menghadiahkan jelingan maut kepada Aryan. Dasar langau!

" Ehem..ehem.. " Aryan berpura pura berdehem. Aydan memandang pelik adiknya. Something wrong?

Arfan turut pelik. Kening dijongket sambil memandang Aryan.

" Hm ada orang tu kan.. " Aryan tersenyum mengejek. Aydan mengecilkan matanya. Aryan melorek senyuman gatal. Sesuatu telah menarik perhatiannya. Arfan dipandang sinis. Lembap betul budak ni! Dia buta ke apa?

" Apa? " Arfan semakin pelik dengan Aryan. Senyum-ii lepastu pandang-ii. Aryan kelihatan seperti seorang mak nyah yang sedang mengorat lelaki.

" Ganas jugak eh Kak Alya sampai lebam teruk leher kau.. " Aryan meletuskan tawanya apabila Aydan pantas bangun lalu melihat lehernya di cermin panjang yang tersangkut di dinding berdekatan mereka. Betul cakap Aryan. Lebam teruk macam baru lepas kena hisap darah.

Arfan yang baru menyedari turut tersengih lalu menggeleng perlahan.

Aydan merengus geram. Kenapa dia tak perasan pun lebam ni tadi? Tajam sungguh mata Aryan. Lebam bukannya disebabkan oleh hal semalam.. Tetapi hal pagi tadi..

~ • flashback • ~

Alya berjalan perlahan lahan ke bilik mandi. Pedih di tempat intim cuba ditahan sebaik mungkin. Namun disebabkan lantai bilik mandi yang lincin, Alya rebah lalu menyebabkan kakinya terkehel. Alya menjerit memanggil Aydan yang masih lagi ketiduran. Aydan bangun sambil memisat misat matanya yang masih mengantuk.

" Awak! Kaki saya! Sakit sangat.. Tolong! " rayu Alya. Aydan terus meluru ke arah Alya.

" Itulah! Balasan sebab buat biy geram semalam.. " Aydan sengaja mahu mengusik namun tidak sangka Alya mengambil hati.

" Tapi kan saya dah pujuk dan mintak maaf.. " wajah Alya kendur. Matanya mula memerah sebelum air jernih turun perlahan lahan membasahi pipi. Aydan terkesima.

" Ish biy gurau je la! " Aydan terus mendukung Alya lalu diletak di atas katil. Duduk dilabuhkan di birai katil lalu ditarik kaki Alya yang terkehel ke ribanya.

" Auu! Pelan-ii lah sikit! " wajah Alya memuncung. Sudah lah perit di celah kelangkang belum habis. Ditambah pula perit di kaki. Aduhai nasib badan..

" Urat sayang lari sikit ni.. Biy boleh betulkan tapi siksa sikit lah.. " Aydan teragak agak. Kang tak fasal-ii Alya menjerit satu rumah lalu dirinya dipersalahkan.

" Biar betul awak ni! " Alya tidak percaya. Artis terkenal macam Aydan tahu ke bab-ii membetulkan urat ni?

" Biy ambil medic okayy.. Ingat biy bodoh sangat ke? " Aydan tidak berpuas hati apabila Alya seakan tidak mempercayainya.

" Mana ada saya cakap suami saya bodoh! " nafi Alya.

" Ish sekarang ni macam mana? Nak rasa sakit sekejap atau lama? " soal Aydan sambil merenung tepat wajah Alya.

" Em.. Sekejap.. " Alya teragak agak.

" So tahan sekejap.. Tahan sakit dan tahan suara dari keluar.. Mangkuk tu ada! " Aydan memberi amaran. Mangkuk yang dimaksudkan tidak lain dan tidak bukan adalah Aryan

" Nanti kalau saya tak tahan saya jerit kuat macam mana? " Alya menjongket kening. Aydan mengeluh kecil. Kasihan pulak dengan budak ni.

" Saya takut la.. " Alya seolah olah sedang menghidap kanser stage terakhir.

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now