DENDAM DAN CINTA 35

27.2K 943 6
                                    

" Ish yang kau ni pehal paksa-ii aku? " wajah Ayqal berkerut sambil memandang Fank. Fank tersengih.

" Sebab aku dengki tengok kawan aku teruna! " ujar Fank selamba. Rakan-ii yang lain ketawa berdekah.

" Aku special k! Dah-ii jangan paksa aku. Aku taknak! " ujar Ayqal serious.

" Haish yela.. Mark! " panggil Fank lalu menunjukkan isyarat agar membawa gadis itu kepadanya. Mark akur. Gadis itu ditolak ke arah Fank. Gadis itu terasa dirinya diperlakukan seperti bola. Dipass sana sini sesuka hati mereka. Fank pantas mendakap erat tubuh gadis itu.

" Ish lepaslah! " jerit gadis itu. Fank semakin bersemangat apabila gadis itu menolaknya. Gadis itu dilentangkan di atas sofa. Gadis itu meronta agar dilepaskan. Tangannya dikunci rapat oleh Fank. Ayqal menelan liur. Jeritan dan rontaan gadis itu mengingatkannya tentang Adelia. Jeritan gadis itu bersilih ganti dengan jeritan Adelia.

" Relax lah! Jangan jerit-ii.. " ujar Fank lalu mula mencium lembut leher gadis itu.

" Lepaslah! Bodoh! Lepaskan aku setan! " maki gadis itu. Fank berang. Pipi mulus itu ditampar kuat.

" Diam! " tengking Fank. Gadis itu terus menerus menjerit. Ayqal menjadi serba tidak kena. Dia bingkas bangun dan keluar dari tempat itu. Ayqal meraup kasar wajahnya. Wajah Adelia terlayar di ruang mata.

" Macam mana kalau perempuan tu jadi macam Adelia? " gumam Ayqal perlahan. Adel.. Apa yang patut aku buat?

" Tak! Aku tak boleh ulangai kesilapan aku untuk kali kedua! " ucap Ayqal perlahan lalu bergegas masuk semula ke dalam. Dilihatnya Fank sedang mencium rakus leher jinjang gadis itu. Baju gadis itu dikoyak lalu dihumban ke bawah. Hanya tinggal singlet putih yang membaluti tubuhnya. Fank merenung gadis itu sambil menjilat bibir.

" Fank! " panggil Ayqal. Fank mendongak.

" Berapa hutang dia? Aku bayar kau.. Kau lepaskan dia.. " Fank tergamam. Gadis itu turut tercengang.

~•~

Gadis itu duduk dengan serba tidak kena di dalam kereta Ayqal. Tanggannya dilingkarkan ke dada menutupi bahagian yang terdedah. Dah lah singlet putih ni jarang. Nampak habis yang di dalam. Ayqal mencapai sweater yang berada di tempat duduk belakang lalu dihulurkan depada gadis itu. Gadis itu menyambut dengan takut-ii.

" Terima kasih.. " ucap gadis itu lembut. Oh lembut pulak suara. Tadi bukan main lagi macam mak singa hilang anak. Sweater yang diberi disarung ke tubuh.

" Kau nama apa? Umur berapa? Nampak macam tak cukup umur je? " soal Ayqal. Matanya dihalakan ke hadapan memandang kesibukkan kota disebalik cermin hadapan kereta.

" Nadya Arissa. Bulan depan cukup 18! " ujar Nadya dengan yakin.

" Nasib baik! Kang tak fasal aku kena tangkap bawak lari budak bawah umur! " ujar Ayqal. Nadya merenung Ayqal. Dia taknak bagitahu nama dia ke?

" Awak nak buat apa dengan saya? Kenapa awak tolong saya? " soal Nadya pelik.

" Entah. Sebab aku kesian kot. " jawab Ayqal tidak bersungguh. Nadya senyap. Kesian? Hm dia kesian maknanya dia tolong aku free ke apa nih?

" 30 000 bukan sikit. Saya tak mampu nak bayar balik! " ujar Nadya takut-ii. Ayqal tersenyum senget.

" Siapa suruh kau bayar dengan duit? " Ayqal merenung tajam wajah Nadya. Nadya terpinga pinga.

" Lepastu? Jadi orang gaji? Hamba? " soal Nadya. Cuba bersangka baik sehabis mungkin.

" Tak. Aku nak benda lain.. " Ayqal merapatkan wajahnya dengan Nadya. Nadya bergerak ke belakang sehingga terhimpit ke tingkap kereta. Ayqal menekan lock pintu. Nadya cemas.

" Nak apa? Awak jangan macam-ii! Saya tahu awak tolong saya tapi saya takkan teragak nak terajang awak ha! " Nadya tergagap gagap. Tak dia ni tolong aku ikhlas ke tak? Wow! Garang!

" Aku nak.. " Ayqal menggantung ayatnya. Nadya menelan liur. Ayqal semakin merapati Nadya.

" Aku nak kau betulkan rambut kau yang dah macam langsuir tu sebelum aku mati sakit jantung bila tengok kau! " ujar Ayqal dalam satu nafas lalu menjarakkan dirinya dengan Nadya. Nadya menghembus nafas lega.

" Ingatkan apa lah tadi! " Nadya lekas mengemaskan rambutnya yang berserabut.

" Kau ingat apa? Aku nak rogol kau? I'm not that type okayy! Kalau aku nak rogol, dari tadi lagi aku dah terkam! " ujar Ayqal. Nadya tersengih menutup malu. Bodoh betul kau! Betullah! Kalau dia pun jahat dah lama dia ngap aku kat dalam tadi.

" Kau tinggal kat mana? Aku hantar kau balik. " Ayqal mengetuk ngetuk stereng kereta sambil memandang Nadya. Nadya terdiam.

" Aku tanya kau bukannya stereng ni! " sindir Ayqal apabila soalannya dibiar sepi.

" Awak hantar je kat stesen bas nanti saya balik sendiri! " ujar Nadya tergagap gagap. Ayqal mengerutkan dahinya.

" Cakap je lah kau duduk mana? Aku bukan nak pergi bakar rumah kau pun! " Ayqal merenung Nadya yang sedang menunduk sambil meramas jari jemarinya.

" Saya tak ada rumah! Saya kena halau sebab tak bayar sewa. " ujar Nadya perlahan.

" Wtf? Tak bayar sewa? You are only 17 right? Where's your parents? " dahi Ayqal berlapis lapis.

" Meninggal. " sepatah. Kali ini giliran Ayqal pula terdiam.

" Aku mintak maaf.. " ucap Ayqal.

" Takpe. " Nadya memandang Ayqal. Sampai bila nak duduk dalam kereta ni? Enjin pun tak start. Air cond apatah lagi. Dah la aku pakai sweater. Dah macam dalam sauna ni! Kang busuk sweater dia dengan peluh aku. Nadya hanya mampu mengomel di dalam hati tanpa mampu meluahkannya pada Ayqal.

" So sekarang macam mana? " soal Nadya.

" Hm.. Lets think about it later. Kita pergi makan. Aku lapar! " Ayqal terus memulakan enjin. Nadya akur. Pedal minyak ditekan. Audi kuning itu bergerak meninggalkan kawasan kelab malam itu.

To be continue..

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now