DENDAM DAN CINTA 55

31.4K 866 19
                                    

" Sayang, abang bukan taknak tapi sayang larat ke hm? " soal Daniell lembut. Matanya redup memandang Aeisya. Aeisya tersenyum.

" Of course. Sayang larat lagi. Cuma pelik sikit la nanti anak kita sebaya dengan cucu kita. " ujar Aeisya. Daniell ketawa kecil.

" It's okayy. Benda-ii macam ni dah banyak berlaku. " Daniell merangkul pinggang Aeisya.

" So should we start now? " goda Aeisya dengan manja. Daniell tersenyum miang.

" Of course! "

💕💕💕💕💕

" Biy.. " rengek Alya seraya duduk di ribaan Aydan yang sedang duduk di sofa ruang tamu. Aydan tersenyum melihat Alya. Pinggang Alya diraih. Alya merenung wajah Aydan dengan wajah muncung.

" Kenapa sayang hm? " soal Aydan dengan lembut. Hidungnya digesel dengan hidung Alya. Alya memeluk leher Aydan lalu melentokkan kepalanya pada dada bidang Aydan.

" Baby nak makan sate kijang. " Alya meluahkan hasrat hatinya. Sesungguhnya air liurnya seakan akan ingin meleleh keluar apabila terkenangkan sate kijang yang pernah dinikmatinya pada zaman remaja dahulu.

" Hah? Kijang? " Aydan yang duduk tersandar malas terus menegakkan badannya. Alya mendongak memandang Aydan.

" Tak boleh ke? " soal Alya dengan suara yang kendur. Air matanya seakan ingin mengalir keluar. Entah mengapa dia berasa sangat beremosi.

" Boleh tapi.. " Aydan mengeluh kecil. Dia tidak sampai hati hendak menolak permintaan Alya apabila melihat wajah muram isterinya itu.

" Nak sate kijang.. " rengek Alya lagi lalu memeluk erat tubuh Aydan. Aydan menggaru kepalanya yang tidak gatal.

💕💕💕💕💕

Suasana taman tasik itu kelihatan ceria dibanjiri manusia yang meluangkan masa dinhujung minggu untuk beriadah bersama keluarga. Arfan dan Inara turut berada di situ. Mereka duduk di atas kerusi batu di tepi tasik.

" Arf please! Geli lah! " Inara mendecit apabila Arfan tidak henti-ii mencuit pinggangnya.

" Haa nak merajuk lagi? " soal Arfan. Dicuit lagi pinggang Inara. Inara menepis tangan Arfan.

" Tak! Tak merajuk dah! " Inara terpaksa mengalah. Arfan tersengih manakala wajah Inara masam mencuka.

" Alaa senyum la sikit.. " pujuk Arfan. Inara tidak mengendahkannya.

" Inara okayy kali ni serius. Arf ada benda nak cakap. " ujar Arfan dengan serius. Tiada riak wajah nakal dan main-ii. Matanya tepat memandang Inara.

Inara menoleh memandang Arfan apabila menyedari Arfan tidak main-ii.

" Inara.. Sebenarnya.. " ayat Arfan terhenti. Confident yang tadinya tinggi sudah jatuh merudum apabila berdepan dengan Inara. Awal-ii je confident lepas Aydan bagi semangat lepastu down balik.

" Awak nak cakap apa Arf? " Inara bosan menunggu. 5 minit sudah berlalu namun Arfan masih teragak agak.

" Arf.. Err.. " Arfan mengalih pandangan ke arah tasik. Tasik yang tenang tidak setenang hatinya. Rasa gundah gulana dibuatnya.

" Arf apa! " sergah Inara. Arfan yang terkejut terus menyuarakan niatnya.

" Arf nak kahwin dengan Inara! " spontan ayat itu keluar. Inara terkedu.

💕💕💕💕💕

" Kau sayang aku? " soal Ayqal pada Nadya. Nadya yang sedang menyuap ice cream ke mulut terkaku seketika.

Sayang? Tipu la kalau cakap tak sayang kan? Dia banyak tolong aku. Baik pulak tu. Tapi dia tak pernah mintak apa-ii pun. Nadya mengangguk perlahan.

" Kalau aku ajak kau kahwin? Kau nak? " soal Ayqal lagi. Matanya tepat merenung wajah Nadya yang kemerahan. Nadya menelan liur. Ofc la nak siapa taknak kahwin dengan orang yang kita sayang right? Tapi itulah aku ni siapa dia siapa. Tak sesuai.

" Asal diam? " soal Ayqal apabila Nadya hanya tunduk memandang mangkuk tutti fruity.

" Saya.. " Nadya mengemam bibir memikirkan ayat yang sesuai.

" Saya rasa saya tak layak lah. Saya tak setaraf dengan awak. " jujur Nadya. Ayqal tersenyum. Tangan Nadya diramas perlahan.

" It's not the matter. Dalam dunia ni semua manusia sama ja Nadya. Di sisi Allah, Allah tak pandang pangkat dengan darjat. Yang membezakan manusia ialah keimanan kita. " ujar Ayqal lembut. Nadya masih lagi diam.

" Tapi Karl.. " Nadya tetap merasakan dirinya tak layak untuk Ayqal.

" Lepas Adelia, kau je satu-ii nya yang buat aku terbuka hati untuk mencintai seseorang. Aku hanya boleh cintakan kau selepas Adelia dan kalau kau dengan aku tak ada jodoh, aku takkan kahwin dengan sesiapa. Biarlah aku tak kahwin sampai tua. Aku serik. " luah Ayqal. Nadya mendongak memandang mata Ayqal yang memaparkan keikhlasan dari lubuk hatinya.

" Awak janji awak akan jaga saya sampai bila-ii? " soal Nadya. Dia trauma. Trauma akibat dari permasalahn keluarga yang menimpanya suatu masa dahulu.

Ayahnya seorang pemabuk dan penjudi tegar. Pulang sahaja ke rumah, ayahnya akan mengamuk sekiranya ibunya tidak memberikan duit. Sehinggalah pada suatu hari ayahnya dibunuh ah long kerana tidak membayar hutang.

Setelah itu, ibunya pula yang menjadi mangsa pembunuhan. Dirinya sempat melarikan diri kerana disuruh ibunya. Dia terpaksa. Dia melarikan diri namun tetap juga dijumpai ah long. Namun nasibnya baik kerana tidak dibunuh. Dia kemudiannya diserahkan kepada anak ah long yang menjadi pemilik kelab malam dimana dia dan Ayqal telah berjumpa.

Nadya menjadi kesal apabila memikirkan latar belakangnya.

" Aku tak kisah tentang latar belakang kau. Aku pun tak sempurna. Semua orang tak sempurna. Aku janji aku akan jaga kau sebaik yang mungkin sampai nafas aku yang terakhir. Aku akan bawak kau keluar dari kenangan silam kau dan bahagiakan kau. " Ayqal tersenyum nipis. Nadya membalasnya.

" Saya pegang janji awak Ayqal.. Saya percayakan awak.. "

To be continue..

Thankyou for reading ❣️

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now