DENDAM DAN CINTA 32

28.3K 849 28
                                    

Ayqal menghulurkan kad kredit bagi membayar rantai tangan yang dipilih untuk Adelia.

" Awak ni! Kenapa suka sangat habiskan duit awak? Membazir je beli semua ni! Haritu kan awak dah beli rantai leher! " omel Adelia. Sungguh dia berasa tidak selesa. Segala keperluannya disediakan oleh Ayqal setelah ibu bapanya pergi dijemput Illahi. Dirasakan dirinya begitu kerdil jika hendak dibandingkan dengan Ayqal. Seringkali dia disindir oleh rakan sesama kolej. Dia dicop sebagai pisau cukur sedangkan Ayqal yang beriya membeli segala galanya.

" Itu untuk leher! Ini untuk tangan! " ujar Ayqal. Adelia mencebik. Asal aku cakap, ada aje dia nak balas.. Haish aku ni dah naik segan dengan dia! Ayqal tersenyum lalu mengenyit mata. Tiba-ii mereka dikejutkan oleh satu suara garau.

" Jangan bergerak! Ini satu rompakan! " jerit lelaki bertopeng itu. Pelanggan yang hanyalah terdiri kurang dari 5 orang memudahkan kerja mereka. Pekerja kedai emas itu pula hanyalah 3 orang. Perompak A bergegas ke arah Ayqal dan Adelia berada. Pistol diacu ke arah Ayqal, Adelia dan pekerja kedai emas bersilih ganti. Ayqal dan Adelia pantas mengangkat tangan tanda surrender. Begitu juga dengan pekerja itu. Perompak B dan C mengawal pelanggan yang lain. Mereka dikumpulkan di satu tempat di sudut kedai. Perompak D pula datang mendekati perompak A. Perompak-ii itu telah pun menembak pengawal-ii keselamatan yang bertugas.

" Clear! " ujar Perompak D itu.

" Keluarkan semua duit! Jangan berani-ii nak melawan kalau tak, aku tembak! " arah Perompak A. Pekerja itu akur. Perlahan lahan mesin yang menempatkan wang dibuka. Dengan tangan yang terketar ketar, semua wang dikeluarkan.

" Masukkan dalam ni! " arah Perompak A sambil mencampakkan beg kantung hitam. Perompak D itu merenung Adelia atas bawah.

" Weyh.. Lawa doe perempuan ni! Manis.. " ujarnya lalu menyentuh pipi Adelia. Adelia mengelak kerana ketakutan.

" Kau jangan macam-ii! Kita datang ni nak merompak aje! " tengking Perompak A.

" Alang-ii menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.. " ujar Perompak D sanbil melorek senyuman nakal disebalik topeng mukanya. Adelia mula ketakutan.

" Jangan apa-ii kan dia! Kau ambil lah semua barang berharga aku.. Tapi tolonglah.. Kau jangan kacau dia.. " rayu Ayqal. Perompak D mengacu pistol pada Ayqal.

" Kau diam! Aku tembak kau! " ujar Perompak D.

" Todak! Ayam! Sini! Ada barang baek punya! " panggil Perompak D. Seketika kemudian kelihatan perompk B dan C mendekati Perompak D itu.

" Wow.. Cantik! " puji Perompak B.

" Botak.. Kau kalau taknak join, kau punya pasal! " ujar Perompak D sebelum menarik Adelia. Ayqal ingin melawan namun dengan pantas Perompak C mengunci pergerakkan Ayqal. Kedua dua tangan Ayqal dikilas ke belakang.

" Aaa! Tolong! Jangan apa-ii saya! " rayu Adelia. Perompak-ii itu mula mengusik Adelia. Pipi dan tubuh badan Adelia dicuit sesuka hati.

" Adel.. " jerit Ayqal sambil meronta agar dilepaskan.

" Girlfriend kau ke? Kau pernah rasa dia tak? Ke kami yang pertama? " soal Perompak B dengan sinis.

" Bawak dia ke belakang! " arah Perompak D. Rakan-ii subahatnya pantas mengheret Adelia ke belakang. Adelia menjerit sambil meronta.

" Karl!! " jerit Adelia. Perompak B turut menarik Ayqal menuju ke belakang.

" Lagi best kalau kau saksikan kami.. " bisik Perompak B sebelum turut mengheret Ayqal ke belakang. Adelia dibaringkan ke lantai. Adelia menjerit jerit sambil meronta namun kedua kaki dan tangannya dipegang kuat oleh perompak-ii itu. Ayqal ditolak sehingga tertiarap. Ayqal bangun dan cuba untuk melawan. Dengan pantas salah seorang perompak itu menumbuknya. Dia ditolak semula ke lantai. Kedua tangannya dipegang kejap.

" Ada movie best untuk kau! Percuma! " ujar Perompak D lalu ketawa jahat.

" Tolong! Tolonglah lepaskan dia! " rayu Ayqal. Adelia hanya mampu menangis dan meronta. Wajah Ayqal dipandang dengan tangisan.

To be continue..

𝗗𝗘𝗡𝗗𝗔𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗖𝗜𝗡𝗧𝗔Where stories live. Discover now