36.

2.5K 177 1
                                    

Keesokan harinya...

"Apa maksud awak?"

"Ace suka dekat Hana, tapi Hana suka dekat Yuta yang dah bertunang...dan awak nak tahu apa yang terbaru?"Nadine menyilang tangan ke dada masa bersandar pada lokar dan Adam berdiri di depan dia.

"Apa dia?!"soal Adam.

"Blaze..he has dib on her."luah Nadine dengan nada bosan. Blaze Hunter,lelaki bermasalah dalam akademi dan juga lelaki popular dalam akademi ini hanya akan berikan kesusahan pada Hana. Bukannya kesenangan!

Kening Adam terangkat tinggi. Terkejut dengan makluman Nadine. So apa yang dia dengar dari Blaze malam tadi memberitahu dia kawannya itu suka pada Hana betul la. Dan masalahnya sekarang Blaze tanpa sedar telah maklumkan pada di depan Ace mengenai tujuan Blaze pada Hana.

Kasihan Ace. Pasti dia tiada peluang untuk menangi hati Hana. Blaze bukan lawan Ace.

"Macam mana awak boleh tahu Blaze dia-"soal Adam yang tidak habis sebab lelaki itu masih terkejut.

Nadine mengalihkan matanya ke belakang bahu Adam. Ternampak Blaze dari jarak jauh. Lelaki itu sepertinya sedang berjalan ke arah mereka berdua.

"Saya nampak Blaze peluk Hana masa kita dekat parti di rumah Hunter hari tu."luah Nadine tanpa mengalihkan matanya dari Blaze yang sedang menghampiri mereka berdua.

"What?"soal Adam yang semakin terkejut. Berasa kagum dengan sikap penuh pemerhatian Nadine. "Hana dah tahu ke yang Yuta dah bertunang? Bila awak beritahu dia?"

"Semalam lah..."Nadine buat muka jengkel lepas Blaze tiba di belakang Adam.

Blaze tiba di belakang Adam dengan air muka serius samsengnya.

"Hai Blaze..."sapa Nadine yang tidak menggelarkan lelaki itu senior sedangkan lelaki itu tua darinya. Nak buat macam mana Adam kawan lelaki ini. Jadi sudah dianggap casual buatnya dengan Blaze.

"Mana kawan kau?"soal Blaze sewaktu Adam berpaling hendak memandangnya dengan terkejut. Mungkin tak agak dia akan ada di situ.

"Untuk apa awak cari dia?"Nadine lentokkan kepala sedikit hendak mencabar Blaze tinggikan suara padanya. Bukannya Nadine tak kenal sikap baran yang dimiliki Blaze. Pendek ceritanya dia tak nak Hana bersama dengan lelaki yang tak reti nak tunjukkan kasih sayang kepada manusia ini.

"Apa masalah kau? Beritahu je lah mana dia" soal Blaze lagi.

Nadine menarik sengih sinisnya lalu menolak dirinya dari lokar. Berdiri tegak menghadap Blaze. Lelaki itu ingat dirinya siapa. Ingat Nadine takut dengan dia?

Memang taklah dia nak beritahu dekat mana Hana sekarang. Mana mungkin dia nak biarkan lelaki penuh masalah ini datang pada Hana yang sedang tidak sihat. Itu namanya sengaja cari pasal.

Terus Nadine pandang Adam, memberi senyuman manis pada lelaki itu. "Saya pergi dulu Adam. Jumpa dekat cafeteria nanti."Nadine kucup pipi Adam sebelum berpaling pergi dari situ meninggalkan Blaze.

"Bye."balas Adam yang kelihatan terpinga-pinga di situ.

Blaze pandang langkah Nadine dengan jengkel. Berlagak betul perempuan tu! Tunggu jer lah nanti.Perempuan tu nak menjengkelkan dia sangat kan. Dia akan bagi!

"Kau tahu Hana dekat mana?"soal Blaze di balik ketapan gigi.

Adam menjungkit kening lantas menggeleng kepala.

"Tak. Nadine tak cakap apa-apa tentang Hana."jawab Adam.Memang dia tak tahu. Nadine cuma beritahu Hana tak datang hari ni.

Blaze mengepal penumbuk menahan sabar.

"Fine. Aku cari dia sendiri."Blaze berpaling dari situ dengan kening mencerlung marah.

Kenapalah Hana ni macam biskut. Sekejap ada sekejap tak ada. Menyusahkan orang betullah nak cari bagai. Hari tu lepas dia tahu Hana masuk klinik pun dari perbualan Adam dengan Nadine dalam panggilan. Disebabkan Adam duduk dekat depan meja dia dalam kelas, memang tak lah dia tak dengar!

Adam pandang ke arah Nadine menghilangkan diri sebelum ke arah Blaze yang sudah menjauh dari tempat dia berdiri. Tanpa sebab Adam garu belakang kepalanya sebab bingung.

Susah jugak ya bila tersepit di antara kekasih dan kawan sendiri.

3. Prince Charming Untuk Clumsy CinderellaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum