66.

2.5K 172 2
                                    

Dengan menggunakan kuasa sebagai anak kepada pemilik akademi, Blaze seludup keluar Hana sedangkan hari itu bukan hari untuk outing. Dia bawa Hana dengan menaiki kereta yang dipandu oleh driver familynya.

Pemanduan selama setengah jam itu berakhir di sebuah taman tasik yang berada tidak jauh dari akademi tersebut.

Keluar je dari kereta Hana dah nak pecut untuk jalan sendiri, tapi Blaze terlebih dahulu mengekang dia. Lelaki tu dengan erat pegang tangan Hana.

"Lepas la...saya boleh jalan sendiri."renggus Hana semasa cuba tarik tangan dia dari cengkaman Blaze.

"Aku tau kau boleh jalan sendiri...tapi aku tak percayakan kau."jawab Blaze dengan muka jengkel.

"Dah kenapa pulak tak percaya?"Hana berkerut kening tak puas hati dengan komen tu.

"Bukannya aku tak tau kau tu macam mana. Nanti kan, aku lepaskan kau..entah kau jatuh..ke tersungkur ke, tersandung ke, terpelecok ke apa ke..tak ke menyusahkan aku nanti."Blaze bagi renungan skeptikal pada Hana.

Berasa menyampah dengan kata-kata Blaze, Hana buat muka. "Mana ada...saya bukan budak-budak la. Tau lah saya nak jalan sendiri. "

"Oh really?Fine. Kau jatuh...aku padankan muka."Blaze lepaskan tangan Hana lalu jalan maju ke depan. Meninggalkan Hana dekat belakang.

"Psst!"decit Hana dengan jengkel masa perhati langkah Blaze meninggalkan dia. Sambil tu dia jalan menyusuri laluan tu. "Macam la aku ni budak-budak. Aku tau la n-argh!" tersandung tak lama kemudian.

Hana yang tak tengok-tengok masa jalan tersandung ketulan batu yang terjojol keluar dari tanah itu jatuh meniarap di atas rumput.

What the hell?!

Blaze dekat depan toleh ke belakang dia semula. Bersama sebelah tangan dalam poket dan sebelah lagi memegang bakul piknik, dia pandang tak kisah ke Hana.

Dah cakap tadi kan. Baru je. Tak pasal-pasal jatuh. Padan la muka situ. Dia kembali pandang ke depan untuk set up spot piknik dia.

"Auw.."aduh Hana semasa cuba sokong tangan dia untuk ditegakkan. Macam mana la dia boleh terjatuh ni?

Secara tiba-tiba Hana dikejutkan oleh sepasang tangan yang menyeluk ke bawah ketiak dia lalu mengangkat badan dia bangun dari situ dengan mudah.

Dengan muka tergamam, Hana pandang orang di depannya. Terpegun dia di buatnya!

"Sakit dekat mana-mana tak?"tanya Blaze masa tepis pakaian Hana untuk hilangkan rumput kering dan pasir darinya.

Hana angguk kepala. Dia terlalu terpegun sampai tak terkata. Wajah cool Blaze tiba-tiba je buatkan jantungnya berdegup kencang yang amat lepas mengangkat dia bangun dari situ. Lelaki tu nampak hot!

Blaze pandang muka Hana lepas yakin tiada calar dimana-mana bahagian bawah badan Hana. "Hish!"lukunya dengan perlahan di tepi kepala Hana. "Degil!Aku dah cakap kan tadi." bebelnya.

Hana cuma tersengih malu sambil memegang tempat yang diluku tadi.

"Dah jom la...nanti terlepas pulak tengok matahari terbenam."ajak Blaze sewaktu mencapai tangan Hana lalu digengam erat.

Selesai bentang lapik dan hidang makanan, mereka berdua kemudiannya duduk dengan selesa menghadap tasik dimana kedudukan matahari berada.

"Senior pernah buat semua ni untuk perempuan lain jugak ke?"tanya Hana masa dia pandang tasik dekat depan dia. Tak nak alihkan mata sebab matahari tengah nak terbenam tu.

Sambil duduk melunjur menyondong ke belakang, Blaze tersenyum. "Kenapa?Jelous kalau bukan kau seorang je terima layanan ni?"

Hana pandang ke sisi, kening dia mencerlung tak puas hati. "Apa dia senior cakap?"soal Hana.

Sambil tersenyum, Blaze pandang Hana. Lalu duduk tegak bersila sebelum tarik Hana rapat ke sisi tulang rusuknya. Dia rehatkan kepala Hana ke ceruk lehernya.

Pemandangan matahari yang terbenam itu dipandangnya dengan lama."Kau orang kedua." sebut Blaze dengan perlahan semasa menggosok tepi lengan Hana. "Lepas mama, kau orang kedua yang aku ajak ke sini.."imej dimana dia bersama dengan ibu dia di tepi tasik ini sewaktu kecil bermain dalam fikirannya.

Hana yang dengar terpempan. Dia angkat kepala dari bahu Blaze lalu memandang tepi wajah lelaki tu dengan hati tersentuh.

Blaze ikut pandang Hana. "Kenapa?Tersentuh ke?"soal dia dengan sengih meleret bangga dia.

Terus berkerut menyampah keningnya."Pantang betul kan.."cebik Hana dengan menyampah. "Ada je masa nak banggakan diri sendiri."

Blaze tenung wajah Hana dengan lama bersama renungan berharap. Dia harap dia dapat sayangi seseorang dan memiliki kehidupan dia tanpa dirampas sekali lagi. Dia harap insan di depannya akan berada di sisinya buat selamanya.

"Terima kasih sebab sudi sukakan aku Hana." ucap Blaze sewaktu merenung mata Hana.

Berasa berbunga dengan ucapan itu, Hana lingkarkan tangan ke sekeliling tulang rusuk Blaze lalu sandarkan kepalanya ke bahu Blaze.
"Sama jugak dengan saya."ucap Hana sewaktu memerhati matahari perlahan-lahan menyembunyikan diri.

Blaze rehatkan pipi dia ke atas kepala Hana sambil mengeratkan pelukan dia pada bahu Hana. Tidak mahu melepaskan pelukan itu sampai bila-bila.

3. Prince Charming Untuk Clumsy CinderellaWhere stories live. Discover now