34

11.4K 275 4
                                    

Aku berjalan di sebelah Kak Maya setelah melintas jalan ke seberang sana. Makan tengah hari yang sangat enak sudah kami lunaskan di kedai makan yang terkenal dengan asam pedas kaw-kaw tu.

" Ain, akak pergi seven eleven jap. Ain tunggu sini eh ?" Kak Maya pamit dirinya seraya aku menunggu dia di sini. Kami hanya perlu jalan kaki untuk ke CFY memandangkan kedai makan berlambak sungguh di sekitar ini. Aku menyilangkan tangan di dada sementara menunggu Kak Maya membeli di kedai runcit itu. Mata aku meliar memandang orang ramai di sekitar tempat aku berdiri. Haih, panasnya hari ni.

" Sorang je ?" tegur suatu suara gedik lagi menyotong. Of course Suraya the hot babes !

Aku buat tak dengar je tegurannya.

" Eh kau ni memang biadap eh ! Aku cakap dengan kau lah, perempuan !" bahuku ditolak ke belakang dengan mudahnya. Ewah ewah kau jah !

" Kau ni apasal ? Tak serik ke drawing cover buku kau koyak haritu ?! Kau nak aku koyak mulut kau pulak ?!!!" bahunya aku tolak seperti dia buat pada aku tadi.

Dia ketawa sinis padaku sambil menyelitkan rambutnya ke belakang telinga. Eleh, aku pun boleh buat lah ! Nasib baik aku pakai bawal hari ni !

" Mentang-mentang kau isteri Fawwaz, kau ingat aku takut ?!" terjegil biji mata Suraya memandang aku. Hesy dia ni betul-betul buat aku panaaaaas lah !

" Ain." panggil Kak Maya yang baru keluar dari kedai tujuh sebelas dengan mencicit satu beg plastik di tangannya. Mata Kak Maya tersorot ke arah gadis tak cukup zat ini.

" Jom balik office." Kak Maya menarik tanganku pergi dari situ. Aku agak dia perasan lah kot angin monsun tengah bermaharajalela kat tempat ini.

Aku pun nak blah jugak lah tapi terpandang pulak si mek itu. Berjalan penuh gaya dan elegan. Pramugari la katakan..

Tap..tapi..

Aku menjerit kuat ke arah Suraya yang tengah mengomel seorang diri mengutuk aku.

" Suraya, awas kereta !!" tempikku kuat dari tempat aku dan pramugari jadian itu bertengkar tadi.

" What ..."

Lambat sangat si Suraya ni, jadi aku berkejaran ke arah dia dan menarik gadis tinggi itu ke tepi jalan. Hesy gila ke apa berdiri situ ?!

Suraya terjelopok jatuh mencium bumi bersama aku. Kak Maya terkejut lantas berlari ke arah kami berdua.

" Hesh, kau buta ke apa ?! Kereta tengah laju lah !" marahku dengan wajahnya serius.

" Ain !" Kak Maya mendapatkan aku dan cuba untuk membantu.

" Bu.. buat apa kau tarik aku hah ? Biar je lah aku kena langgar !" eh budak ni betul ke tidaknya ?

Aku menyua tangan kepadanya untuk membantu dia bangun pula. Dia buat tak endah ja weh ! Sombong gila !

Punggung ditepuk dan terus di pergi dari situ meninggalkan aku dan Kak Maya yang syok mengutuk dalam hati. Dasar tak reti nak berterima kasih !

****

Aku keluar dari kamar mandi dengan rambut yang basah. Tersentak aku melihat Fawwaz dah siap landing baik punya atas katil. Siap posing maut kau ! Apa hal laki aku ni ? Nasib baik aku memang selalu pakai baju dalam bilik mandi, bagi mengelakkan 'kejutan' seperti ini lah. Tadi dak Fawwaz ni sibuk menilik ipad di ruang tamu.

" Kenapa pakai baju kat dalam bilik mandi ?" soalan itu mengundang kerutan di dahi aku. Aku toleh ke arahnya sekilas.

" Memang selama ni macam tu pun kan." rambutku yang basah aku gosok dengan tuala. Kemudian balut dan kemaskannya di atas kepala. Hah, fresh !

Dia, suami aku ? Where stories live. Discover now