#77 ; Luahan Salina 👑

2.4K 115 1
                                    

Emily dan Sofia memilih bilik di tengah-tengah. Di sebelah kiri bilik Ika dan Salina manakala di sebelah kanan bilik Julia dan Liana.

Mereka berdua masuk ke dalam bilik itu. Terpegun seketika mereka melihat bilik itu.

"Cantik gila bilik ni" kata Emily sambil matanya memerhati setiap sudut bilik itu.

"Kan? Aku suka warna bilik ni" balas Sofia lalu meletakkan beg pakaiannya di tepi almari baju.

Warna bilik itu ditemakan dengan warna biru putih. Terasa nyaman duduk di dalam bilik itu. Setiap bilik yang ada mempunyai penghawa dingin.

"Cuma bilik ni tak ada balkoni. Tak macam rumah dia dekat Jepun. Ada balkoni. Boleh lah ambil angin dekat luar" kata Sofia lalu duduk di atas katil.

"Tak kesah lah ada balkoni ke tak. Yang penting aku selesa dekat sini. Masa untuk lompat!" kata Emily lalu dia melompat ke atas katil dengan gaya orang nak terjun kolam.

Macam budak-budak 😂

"Ya allah. Emy! Jangan lah buat macam tu. Roboh nanti katil ni. Kau dah lah berat"

"Kuangajo kata aku berat. Hambik kau!" Emily membaling sebijik bantal pada Sofia.

"Main kasar ya? Terimalah lontaran bantal terhebat daripada aku. Yahhh!" Sofia membaling semula bantal itu pada muka Emily dengan gaya melontar peluru.

Maka, mulalah peperangan baling-baling bantal😂. Mereka berdua bergelak ketawa. Habis bersepah bilik tu dibuatnya .

Di bilik Ika dan Salina.

"Ya allah. Bisingnya budak sebelah ni. Apa yang diorang buat sambil ketawa-ketawa macam orang gila ni?" tanya Ika sambil tangannya ligat melipat baju untuk disusun ke dalam almari.

Salina tertawa kecil.

"Budak berdua tu memang dari dulu berkawan baik. Maklumlah, kan dah lama tak berjumpa. Sebab tu lah diorang bergelak ketawa" balas Salina.

"Akak pun kawan dengan diorang berdua jugak ke?"

Salina terdiam. Dia menanggalkan purdahnya lalu diletakkan di atas meja sisi. Ika terpaku seketika tatkala melihat wajah Salina.

"Akak bukan kawan rapat diorang. Akak dulu geng dengan Liana dan Julia. Sejak 7 Prince Hots pindah sekolah tu, kami jadi benci dengan Sofia"

"Sebab apa?" soal Ika.

"Sebab kami cemburu 7 Prince Hots berkawan dengan dia. Kalau kami nampak dia bersama dengan 7 Prince Hots, tentu Liana akan sound dia. Tapi dia beruntung, 7 Prince Hots sentiasa ada dengan dia"

"Wah untungnya"

"Kan? Akak dulu pun cemburu bila nampak Sofia bersama 7 Prince Hots. Lagi-lagi kalau dia berdua je dengan Syad. Memang akak cemburu gila. Yelah, akak dulu ada perasaan dekat Irsyad. Dulu akak benci sangat-sangat dengan Sofia sebab dia dapat berbual dengan Syad tapi akak tak dapat. Syad tak pernah layan akak. Sikap Syad pada akak memang dingin tapi bila dengan Sofia dia layan biasa je. Dulu akak selalu terfikir, apa kurangnya akak sampai Irsyad pilih Sofia? Tak layak ke akak untuk menjadi teman hidup dia?"

Ika tekun mendengar luahan hati Salina. Rasa simpati mula terbit dari hatinya tatkala mendengar cerita Salina.

"Lepas akak tahu yang Syad bercinta dengan Sofia, akak rasa down sangat. Kenapa Irsyad pilih Sofia dan bukannya pilih akak? Akak rasa marah sangat pada Sofia sampai hampir menampar dia. Tapi Syad lindungi dia. Lagi lah akak rasa marah. Lepas je habis SPM , akak terus pindah Ireland dengan keluarga akak. Akak cuba lupakan Irsyad. Di sana, akak berjumpa dengan Syukri. Dia banyam membantu akak. Dia bagi kata-kata semangat dan kami mula bercinta. Alhamdulillah, perhubungan kami direstui oleh ibubapa kami. Jadi mereka memutuskan untuk kami mengikat tali pertunangan"

7 Jejaka Hots [Book2]Where stories live. Discover now