B B Y M 0 3

14.3K 779 66
                                    

Seusai kami berenam menjamah makanan, kami terus keluar dari cafeteria untuk masuk ke kelas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seusai kami berenam menjamah makanan, kami terus keluar dari cafeteria untuk masuk ke kelas. Aku menepuk perut aku yang sudah kenyang beberapa kali. Ni lah muka yang kata tak nak pergi rehat sebab tak nak makan tadi.

              "Kau orang semua dah siap kerja bahasa Melayu semalam? " tanya Iman lalu menjamah biskut Oreo di tangannya itu.

                "Dah" jawab keempat-empat gadis disebelahnya ringkas. Iman mencebik. Dia seorang saja yang belum siap.

                "Aku belum siap lagi..... " ujar Iman dalam nada lemah. Fathia hanya menggeleng.

                "Lah... Semalam kita balik awal kan.. Asal tak siap lagi? " Soal Fathia sambil tangan disilangkan di dada. Iman menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

               "Semalam, aku....." Iman mula bercerita. Aku melambatkan hayunan langkahku lalu berjalan dengan perlahan di belakang mereka yang mendengar.

               Perlahan-lahan langkahku terhenti di hadapan sebuah papan kenyataan yang diletakkan di dinding koridor. Aku membaca tajuk pada papan kenyataan itu. 

Student Council 

                  Aku membaca nama-nama yang tertulis di papan kenyataan tersebut. Gambar-gambar disitu aku lihat satu persatu. Jadi setiap kelas ada 4 orang pelajar yang akan masuk dalam ahli majlis pelajar. Merekalah yang memakai blazer berwarna hitam dengan kemeja putih dan seluar hitam. Tapi, pelik kelas aku ada 3 saja.

                Aku ternampak gambar Khairul di papan kenyataan tersebut. Dia nampak sangat kacak dan gambar paling menyerlah disitu. Mataku terhenti pada tulisan kecil di bahagian hujung bawah gambarnya.

Kawan Rizqin

                 Aku menepuk dahi. Ini mesti budak yang sengal dekat dalam kelas aku tu. Lelaki yang paling kecoh dalam kelas tu. Sampai aku nampak pipi dia kena lempang dengan Zarif tadi. Mungkin annoying sangat.

                 "Nasib baik aku tinggal baju dekat bilik rahsia kita. Geram betul aku dengan budak milo tu," 

               Telingaku tiba-tiba terdengar ada suara-suara yang seperti sedang bercakap tentangku. Aku terus menoleh ke kanan. Kelihatan Khairul bersama sekumpulan rakannya berjalan ke arahku. Khairul yang sedang berbual sambil memandang rakannya tiba-tiba menoleh ke arahku.

             "Eh hai budak milo! " Khairul tersenyum nakal memandangku. 

             Aku menelan air liur melihat Khairul yang tiba tiba berhenti di hadapanku. Aku memandang semua wajah kawan-kawan Khairul yang memandangku terkejut. Betul cakap Farah, mereka semua kaya. Bila mereka dekat dengan kau, kau akan dapat rasa tak sedap hati.

Bad Boy You're Mine  (rewrite)Where stories live. Discover now