♡ N O T E S ♡

9.2K 245 8
                                    

Ni dulu aku tulis apa benda tah. HAHAHAHAHHA. Aku buat promote cerita aku. Guna bahasa pasar jelah eh? HAHAHAHAHA

Cerita ni basically pasal seorang perempuan ni, dia instafamous and youtuber yang bernama Raissa Mikayla

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cerita ni basically pasal seorang perempuan ni, dia instafamous and youtuber yang bernama Raissa Mikayla. Anak kepada pengarah filem dan pelakon yang terkenal.

Mak dia ni dulu actor yang sangat popular dan satu hari dia ada scandal. Jadi, dia ni sentiasa di kutuk lah di mana mana saja.

Raissa ni dia sangat cantik dia ada fans, dan seperti yang kita tahu kalau orang tu ada fans mesti ada haters jugak. Kecantikan Raissa ni buatkan orang sentiasa dengki dengan dia, nak jalan sebelah pun rasa tak selesa sebab ramai orang tengok dia. Sampaikan dia tak ada kawan.

Naqil Al Falah seorang je kawan yang dia ada. Cuma mereka selalu bergaduh.

Orang nampak keluarga Raissa ni macam happy family. Tapi, sebenarnya ada dark side dekat keluarga dia. Bila dia terbongkar, keluarga tu tak sama macam dulu dah. So nak tahu apa dark side dia ha kau pergi baca. Tak baca aku rotan. Jk jk. Cerita ni dah complete okay sebab dia short story je.

 Cerita ni dah complete okay sebab dia short story je

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

So this one Qayser. Qayser ni seorang budak lelaki yang dari kecil dia dah pandai berlawan. Sebab apa? Sebabnya dia pun tak tahu.

Dia tak ada ingatan pasal diri dia masa kecik. Semuanya samar-samar dan tak pernah ada orang bagitahu kisah sebenar dia. Apa yang dia ingat hanyalah, dia duduk dekat rumah majikan dia iaitu encik sufian.

So encik sufian ni ada sorang anak perempuan nama dia nur aizatul sofea. Dulu keluarga dia happy, tapi ada satu masa ni, syarikat encik Sufian ni kena sabotaj sampai terbakar bangunan dia dan mengalami kerugian yang sangat teruk. Keluarga dia diancam bunuh oleh musuh kepada ayah Encik Sufian.

Encik Sufian terpaksa tinggalkan keluarga dia walaupun isteri dia dah ugut kalau Encik Sufian tinggalkan jugak rumah tu, dia takkan jumpa dah anak dia. Encik Sufian ni buntu tapi dia ambil keputusan untuk tinggalkan jugak. Sebab dia nak tinggalkan sekejap je tak lama pun.

Tapi, disebabkan isteri dia marah sangat, isteri dia dera Aizatul buat masa yang lama, hampir setahun. Aizatul ni dah sampai tak larat, badan dia penuh dengan lebam dan parut yang tak boleh hilang. Jadi dia larikan diri dan ada seorang nenek yang jaga dia.

Tiba satu hari masa Aizatul dan Qayser ni umur 16, diaorang terjumpa. Semuanya disebabkan Qayser ni bawa motor dia laju laju lepastu langgar si Aizatul yang bawa basikal.

Aizatul tak minta ganti rugi dan hanya minta Qayser untuk minta maaf. Yeke? Aku pun tak ingat. Lepastu Qayser nampak dekat lengan Aizatul ada parut. Macam ditoreh teruk. Qayser dapat rasa yang Aizatul ni kena dera. Dia tawarkan Aizatul untuk masuk organisasi dia.

Organisasi dia ni adalah kumpulan gangster bawah syarikat Encik Sufian. Nama kumpulan tu Victorious. Kumpulan ini sebenarnya terdiri daripada budak budak yang didera oleh ibu bapa diaorang. Dan ada juga anak yatim.

Bila teringat pasal kawan kawan Qayser, Qayser risaulah jugak dengan Aizatul ni. Tapi Aizatul tak nak masuk campur hal Qayser. Tapi, Qayser cakap kalau ada masalah call dia.

Dan satu malam (lah aku ni nak cerita ke nak suruh orang baca ni) Aizatul diganggu oleh lintah darat disebabkan pakcik angkat dia yang tak bayar hutang. Aizatul ni kalau boleh tak nak mintak tolong Qayser, tapi dia terpaksa.

Dan selepas Qayser tolong, Qayser dengan kawan ii dia ni kena panggil dengan boss dia orang. Sebenarnya, kumpulan V ni tak boleh bagi bantuan orang luar. Sebab diaorang ni sebenarnya macam kumpulan yang haram lah gangster kan. Dan mereka juga bekerjasama dengan mafia.

Dah lepas tu kau baca sendiri apa jadi sebab kang aku cerita ni tercerita sampai ending pulak😀

Nanti aku update bbym 10 cepat cepat ehh

Bad Boy You're Mine  (rewrite)Where stories live. Discover now