B B Y M 1 5

10.4K 519 109
                                    

"Umur kau sekarang 17 tahun,"  Ujar Zarif. Suaranya terketar-ketar menahan sebak.

"Tu- tujuh belas tahun? Tak mungkin. Kalau macam tu, siapa kau?" Soal Farah. Air mata yang ditahan Zarif akhirnya gugur jua.

"Ak- Aku Shah Zarif! Boyfriend kau, Farah Medina," jelas Zarif.

Tanganku pantas menekup mulut yang sudah ternganga besar. Akhirnya rahsia hubungan mereka terbongkar jua. Aku menoleh ke arah rakan-rakanku yang lain. Mereka langsung tidak terkejut dengan berita tersebut. Nampak sangat aku ketinggalan zaman.

"What? Boyfriend? Mana bukti kau? Tunjuk gambar kita. Kalau tak ada, jangan harap aku percaya bulat bulat cakap kau," Farah masih keras hati. Matanya merenung tajam wajah Zarif.

Zarif mengetap giginya kuat. Tangannya meraup belakang kepala kasar. Kepalanya berserabut. Mereka memang masih tak ada gambar bersama sebab mereka baru saja memulakan hubungan.

"Zarif...," Aku akhirnya bersuara. Zarif menoleh ke arahku. Mukanya nampak serabut dan kecewa.

"Shut your fucking mouth, Safiya!" Tengking Zarif kepadaku. Dapatku lihat mata Zarif yang berkaca.

Aku terus memaku lidahku. Hatiku yang sakit ditengking Zarif aku letak tepi. Perasaan aku tak penting sekarang. Zarif sangat kecewa. Lebih-lebih lagi ini kali pertama dia bercinta.

Sebelum ni, tak pernah sekali pun aku nampak Zarif bercinta walaupun ramai perempuan yang luahkah perasaan pada Zarif. Tak pernah juga aku tahu apa sebab dia tolak semua perempuan dan akhirnya pilih Farah yang dia baru kenal beberapa bulan.

Retina mata Khairul tertumpu ke arah wajahku yang tergamam dimarahi Zarif. Aku menggigit bibir menyesal menegurnya. Khairul terus melangkah ke arah Zarif. Lenganku ditarik lalu tubuhku automatik beralih ke belakang tubuh Khairul.
    
"Tak, yang kau apahal nak marah Saf?" Soal Khairul tak puas hati.

"Kau diamlah Khai. Kau tak tahu perasaan aku. Aku dengan Farah baru je start hubungan kitaorang tadi! Dan sekarang jadi macam ni. Dia langsung tak ingat aku!" Marah Zarif. Bahu Khairul ditolak beberapa kali.

"How many chapters have I skipped? Kenapa Khairul back up clone Nadhirah? Is he already blind?" Soal Farah.

"Medina," Panggil Zarif. Tangannya meraup mukanya kasar.

"Don't. You. Ever. Dare. Call me Medina. Yang boleh panggil aku Medina hanya arwah ibu, Nadhirah and Khairul," Mata Farah merenung tajam wajah Zarif memberi amaran. Dalam renungan yang tajam itu, terdapat setasik air mata yang bertakung di tubir matanya.

"Farah..." Panggil Fathia ingin cuba menenangkan Farah yang sedang dihangatkan dengan kehidupan baru yang tak pernah dia sangka akan berlaku.

"Semua orang keluar," Matanya turun merenung lantai. Suaranya mendatar memberi arahan kepada semua orang yang melawatnya di situ.

"Farah Medina, percayakan aku. Aku boyfriend kau," Tangan Zarif cuba menyentuh bahu Farah tetapi pantas ditepis.

"Huh? Percayakan kau? Lepas papa kahwin lain? Lepas papa sayang anak tiri lebih daripada aku? Lepas Khairul gunakan aku untuk buat kawan baik aku cemburu?" Soal Farah. Air mata yang tadi bertakung mengalir dengan perlahan ke pipinya. Suaranya serak cuba menahan sebak.

"Aku tahu semua yang kau hadap. Itu bukti aku boyfriend kau, Farah. Itu bukti kau cintakan aku!" Kedua-dua belah tangannya mencengkam lengan Farah dengan kuat.

Lidahnya bagai dipaku. Matanya merenung anak mata Zarif yang menakung air mata selautan banyaknya. Terasa seperti dipukau. Dia tak mampu membalas lagi. Hatinya tersentuh melihat betapa tebalnya keikhlasan yang Zarif tunjuk hanya menggunakan bibirnya.

Bad Boy You're Mine  (rewrite)Where stories live. Discover now