S P E C I A L C H A P T E R 5

7K 387 42
                                    

Jantungku berdegup lalu melihat insan yang menghantar mesej kepada Airiel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jantungku berdegup lalu melihat insan yang menghantar mesej kepada Airiel. Aku terasa ingin menangis.

Whatsapp
Yana Meow
Airiel, I miss you

"Yya, Yana?" Hatiku terasa sakit. Airiel masih simpan nombor Yana? Yana ke PA Airiel yang belum berkahwin tu?

Aku terkedu melihat whatsapp Yana itu. Aku terus mencampak telefon itu ke lantai dengan kuat. Nafasku mula tidak teratur. Rasa marah, sedih dan kecewa bercampur baur dalam hatiku.

Aku terus bangun ingin berjumpa Airiel. Pintu itu tiba-tiba dikuak dari luar. Terpacul wajah Airiel sedang mendukung Naufal.

Aku merenung tajam Airiel yang sedang bergurau dengan Naufal. Mataku yang berkaca tadi terus menitiskan air mata kecewa. Senyuman Airiel perlahan-lahan mati apabila menoleh ke arahku.

"Saf, kenapa ni? Sakit kepala ke? Mual eh?" tanya Airiel lalu memegang mukaku. Tanganku pantas menepis kuat tangannya. Airiel terkejut melihat aku berbuat begitu.

"Jangan sentuh aku!" jeritku padanya.

Airiel mengerutkan dahinya memandangku pelik. Dia terus menutup pintu bilikku lalu menurunkan Naufal. Naufal juga terkejut melihat ibunya yang seperti dirasuk hantu.

"Safiya, jangan jerit. Nanti ummi dengan Walid dengar. Kenapa ni? Cakap dengan aku dulu baru marah,"

"Kenapa? Kenapa tak nak bagi ummi dengan walid dengar? Takut diorang tahu yang kau curang ke? Takut diorang tahu kau nak getback balik dengan Yana?"

"What? Saf, apa kau merepek ni? Kenapa cakap pasal Yana pula ni?"

"Tak payah buat buat tak tahulah Tengku Airiel Hanafi! Aku nampak tadi! Aku dah baca!"

"Baca apa ni? Aku tak faham?"

"Tak faham? Kau pergi kutip telefon kau dekat lantai tu lepas tu explain dekat aku!"

Airiel mengerutkan dahi lalu terus mengutip telefonnya yang berada di lantai. Aku merenungnya tajam. Selesai Airiel membaca mesej itu, dia mengetap giginya.

Dia terus berlari kepadaku. Wajahku dipegangnya dengan lembut. Kenapa Airiel buat begini? Adakah memang betul yang dia curang?

"Safiya, aku tak nak marah-marah sebab aku tahu kau pun tengah marah. Kita tenangkan diri dan cakap baik-baik okey. Ini bukan macam yang kau fikirkan. Tarik nafas dan hembus. Kita cakap baik-baik. Aku tak nak kita gaduh depan Naufal. Depan anak-anak kita ni," ujar Airiel sambil perlahan-lahan menarikku duduk di birai katil. Air mata di pipiku diseka lembut.

"Tolong explain dekat aku. Kenapa kau buat aku macam ni?" ujarku sambil tersedu-sedu menangis.

"Aku tak pergi Dubai dengan dia dan dia bukan PA aku Saf. Betul aku cakap. PA aku lain. Nanti aku kenalkan kau dengan dia. Yana tu masih bekerja bawah aku tapi dia diturunkan pangkat, Saf. Aku dengan dia dah tak jumpa langsung dah. Sumpah Saf," ujar Airiel. Mata redupnya merenungku lama.

Bad Boy You're Mine  (rewrite)Where stories live. Discover now