👑 •BAB 29•

114K 6K 305
                                    

MASAM wajah Armaya apabila Tunku Noah masih berada di office. Lepastu selamba badak suruh Armaya pergi office dia dulu. Dan sekarang Armaya memang tak puas hati. Muka aku ni nampak macam dayang dia ke?

"Awak. Bila kita nak gerak ni?" Tanya Armaya. Bosan.

Tunku Noah mendongak sedikit memandang Armaya sebelum kembali pandang fail di tangan. Armaya terus memaki dalam hati.

Tahulah mata tu cantik. Jolok mata tu karang baru tau!

"Bosanlah macam ni. Saya balik dulu lah!" Armaya angkat punggung. Kerusi empuk yang didudukinya ditolak kebelakang sedikit. Dahlah dia tu kalau pasal kerja memang khusyuk macam kat kubur. Bosan tau.

Tunku Noah menggerakkan kerusi kulitnya yang empuk itu kehadapan sedikit. Bibir senget apabila melihat wajah tak puas hati Armaya.

Armaya tersentak apabila ada kaki muncul dari bawah meja kerja besar ini dan menarik kerusinya sehingga dia terduduk semula ke atas kerusi. Dipandang wajah yang tidak punya emosi itu.

"Stay."

Okay fine!

Akhirnya Armaya duduk juga di hadapan Tunku Noah. Mata mengikut gerakan tangan Tunku Noah yang lincah menari atas fail-fail itu. Entah satu menatang haram jadah dia tak faham. Dia kan tak suka bisnes ni. Bosan je.

Suhu sejuk bilik office milik Tunku Noah ini buatkan Armaya mengantuk. Semakin kuyu matanya. Ini diantara sebab kenapa dia tak suka kerja dalam office berair-cond. Dia ni bila jumpa air-cond memang senang nak terlelap.

Armaya berdecit perlahan. Dia melabuhkan kepala diatas lengan yang dijadikan bantal. Mata dipejam apabila rasa kantuk semakin bermaharajalela. Tidur lagi bagus!

Tunku Noah mendongak pandang Armaya apabila terdengar dengkuran halus. Terjongket keningnya apabila melihat Armaha yang sudah lena dibuai mimpi. Dia cemburu. Senangnya gadis itu tidur. Tunku Noah kembali melakukan kerjanya.

Usai kerjanya diselesaikan, fail-fail itu disusun di dalam almari kaca yang disediakan khas untuk fail-fail kerja. Dia kembali mendapatkan Armaya.

Tubuhnya dibongkokkan. Dipandang wajah yang tidur nyenyak itu. Wajah putih milik Armaya dianalisis. Keningnya cantik terbentuk. Alis matanya tebal, bulu matanya lebat dan melentik, hidung pun cantik je terletak. Mata lelaki itu kemudian jatuh ke bibir merah Armaya. From eyebrows to lips, she's perfect!

Tunku Noah gigit bibir. Niat nak kejut karang jadi benda lain pula. Terus dia tegakkan tubuh. Tangan kirinya yang hendak menyentuh bahu Armaya terhenti. Bibir senyum jahat. Hehehe. Apa kata kalau kita cuba, try dan test.

Tangan kanannya hinggap di meja kerjanya. Kuat bunyi yang terhasil.

Armaya yang terkejut terus tegakkan tubuh. Bunyi apa tu?! Menggelibas dia pandang kiri dan kanan. Tak ada apa-apa pun.

Armaya terpandang Tunku Noah di sebelahnya yang sedang tahan gelak itu. Terus Armaya melepas nafas lega. Oh shit. Ingatkan apalah tadi. Kurang asam punya Tunku Noah!

"Jom kita gerak sekarang." Armaya mengangguk malas. Masih mamai campur segar sikit angkara Tunku Noah. Terima kasihlah Tunku Noah! Saya appreciate sangat usaha awak untuk kejutkan saya tu! Saaaangat berusaha!


SUASANA dalam kereta hening. Sunyi dan sepi. Armaya sibuk main game. Saja isi masa lapang. Dahlah bosan. Radio pun tak buka. Menepu je.

Ting!!!

Mesej whatsapp dari Arisya masuk. Nak apalah adik aku ni?

Baby💞

Mata automatik terpandangkan chat dengan Tunku Noah malam semalam.

✓ TUNKU NOAH NATHAN Where stories live. Discover now