👑 •BAB 38•

122K 6K 387
                                    

SUASANA dalam kereta sunyi sepi. Tunku Noah diam melihat Armaya yang sudah selamat sampai ke alam mimpi.

"I want to stay with you."

"... as your wife."

Betul kata Tengku Fattah. Dia salah langkah. Niat perkenalannya dengan Armaya pada mulanya adalah bersebab. Mahu memainkan satu permainan. Sekarang dia pula yang buntu sendiri.

Tangannya yang berbalut handkerchief warna biru lusuh itu dipandang. Ada sulaman benang emas di hujungnya.

Mikaeyla

Tunku Noah senyum sendiri. Hilang rasa sakit akan lukanya itu. Darah pun sudah berhenti mengalir. Pandai Armaya kawal pendarahan luka di tangannya.

Seketika Tunku Noah mengeluh. Tiba-tiba rasa berat hati.

Armaya. What have you done to me...

ARMAYA mengecilkan tubuh di penjuru ruang tamu. Airmata mengalir deras dari tubir mata. Jarinya digigit. Menghalang bunyi esakkan keluar dari bibirnya.

"You want to stay here? No you can't. Just leave! Don't you ever come near me again!" Tan Sri Zulhazi bersuara lantang. Wanita itu ditolak supaya menjauhinya.

"No. I don't want to go. You're my husband, Haz. I can't leave you. Please. Saya tak punya siapa-siapa lagi. Hanya awak dan anak-anak sahaja yang saya ada. Please don't do this. Trust me. Saya tak buat semua tu." wanita itu merayu-rayu dengan Tan Sri Zulhazi. Airmata laju menuruni pipi.

Tan Sri Zulhazi terus menarik cincin di jari manis wanita itu.

"Haz please!"

"Kau diam!" Tan Sri Zulhazi terus menampar kuat pipi lembut wanita itu sehingga gadis itu jatuh terjelepuk atas lantai. Cincin platinum dengan berlian ruby itu terlepas dari tangan Tan Sri Zulhazi dan bergolek sehingga terhenti di hujung ibu jari Armaya.

"Mama!" Armaya terus teresak-esak menangis melihat pipi ibunya yang dihias luka calar panjang dengan darah yang masih segar. Ada kesan darah sedikit di cincin itu.

"Mikaeyla?" wanita itu cuba mendekati Armaya. Namun ada tangan mencekak kolar blouse biru tuanya.

"Kau curang dengan aku, Aleis. Kau curang! Aku cintakan kau tapi kau khianat cinta aku!" Marah lelaki itu.

Aleissandrea Franz terus menggenggam lembut tangan lelaki itu di kolar bajunya.

"Saya tak pernah curang dengan awak, Haz. Demi Tuhan, the moment i convert into islam, i swear i will obey my god and my husband. I never disobey you all this years Haz. Demi Allah, saya cintakan awak Haz. Takkan saya curang dengan awak."

"Penipu. Liar. I don't want to hear any bullshit. Get out of my house. I don't want to see your face anymore. Get out!" Tan Sri Zulhazi terus menolak tubuh Aleissandrea sehingga belakang tubuh wanita itu terhentak di sofa.

"Awak cakap awak akan tetap percayakan saya no matter what happen. Dan sekarang kenapa awak tak percayakan saya Haz?" Tanya wanita itu. Sayu.

Tan Sri Zulhazi diam. Dadanya naik turun.

"Atau betul kata Freda kalau dari dulu lagi awak memang ada perempuan lain?"

"Shut up!" Tan Sri Zulhazi meluru ke arah wanita itu.

"Mama!"

"Allah!" Armaya terus tersedar dari mimpi itu. Ya Allah! Kenapa dia mimpikan peristiwa itu lagi?

Armaya meraup wajahnya. Matanya masih layu. Airmata mengalir setitis tanpa sedar. Tubuh terus menggigil. Mimpi bukan sekadar mimpi. Tetapi memori.

Memori lama.

✓ TUNKU NOAH NATHAN Where stories live. Discover now