MMR|22

33.9K 1.9K 199
                                    

Don't trust anyone

⚜⚜⚜




HARI berganti hari, seperti yang dijanjikan Mawar kini berada di dalam kereta bersama Haikal dan Kane. Sekadar memandang ke luar tingkap lalu menghembus nafas kasar.

Dia fikirkan Engku Raid akan memahami isi hatinya, seorang perempuan sudah tentu suka dipujuk. Alahai, mengada pula kau Mawar.

"Puan nak ke mana?" soal Kane tenang.

Mawar tersentak. Perlahan dia menoleh ke depan lalu mengeluh. Tubuh disandarkan dengan mata terpejam. Banyak perkara bermain di fikiran dia sekarang ini.

Manakan tidaknya bila hari ini suami dia sendiri akan berjanji temu dengan teman baik dia. Bukan dia tak percaya suami dia tapi Anna tu. Semua orang tahu bagaimana Anna menyimpan perasaan terhadap Engku Raid.

"Erm Raid ada di mana ya sekarang?"

Haikal dan Kane saling berpandangan. Melalui earpiece yang dipakai, dia dengar ada suara seseorang sedang memberi arahan. Kane senyum lebar.

"Bos sibuklah puan."

"Saya tahulah dia sibuk, saya cuma tanya dia ada dekat mana. Tu je." Mawar menyilangkan tangan ke dada. Sejak kebelakangan ini, cepat betul dia beremosi.

Haikal ketawa kecil. Bahu Kane yang sedang memandu dicuit. Terhibur melihat reaksi isteri kepada majikan mereka itu. Nasiblah isteri majikan jika tidak sudah dia—eh banyaklah kau.

"Bos ada di Hotel Saujana."

"Hah ho...hotel?" Tergagap Mawar jadinya. Buat apa pula Engku Raid berada di hotel? Takkan lelaki itu jumpa Anna di sana. Wah, dia memang dah sedia parang siap-siap dekat belakang ni.

"Hmm..."

"Saya nak ke sana boleh?" soal Mawar teragak-agak.

Haikal membuat isyarat mata kepada Kane, tanda ikut saja apa yang diinginkan oleh Mawar. Memang itu tugas mereka pun. Jika tidak akur, pasti Engku Raid akan menghukum mereka habis-habisan.

"Tapi bos cakap puan nak beli barang dapur kan?" Kane menyoal kembali. Cuba mengelat apabila terdengar suara seseorang melalui earpiece di telinga.

Mawar diam sekejap. Berfikir sesuatu lantas  ada idea yang terlintas di fikiran.

"Raid kata dia busy. Jadi biar saya tunggu dia sampai habis kerja sebab saya nak beli. Barang. Dengan. Dia." Mawar tekankan ayat terakhir.

Kane mengeluh lalu mengangguk. Hah, laki bini sama je perangai. Bila kata A, A lah jawabnya. Stereng diputar untuk membuat pusingan.

Mawar di belakang sudah tersenyum kemenangan. Diam-diam Haikal dan Kane bermain mata sambil mengerling Mawar melalui cermin sisi pandang belakang. Boleh hantar report dekat bos ni. Haha.










Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mawar Milik Raid[C]✅Where stories live. Discover now