MMR|34

32.7K 1.8K 248
                                    

Janji yang telah terpateri

⚜⚜⚜




SUDUT bibirnya ternaik lebar apabila melihat panggilan yang diterima. Cepat-cepat dia jawab panggilan daripada sang suami yang sudah berada di Australia sejak dua hari lepas.

Rindu. Satu perasaan yang tidak mampu dilihat dengan indera pandangan tetapi mampu dirasai dengan detak hati.

Mawar jadi gila bayang. Jika dulu Engku Raid yang mengejar, kini dia juga amat terkejar-kejarkan perhatian sang suami. Dia mahukan Engku Raid sama sebagaimana lelaki itu mahukan dirinya.

Mungkin, Mawar sudah gila? Ya, itulah gilanya penangan sebuah perasaan yang dinamakan 'cinta' . Mawar tak mampu untuk ungkapkan, tetapi dalam hati hanya Mawar yang menyimpan.

Biarkan. Biar tiada sesiapa yang tahu.

"Assalamualaikum!" Dia memberi salam sebaik saja talian bersambung.

Kedengaran orang di pihak sana ketawa kecil, terhibur apabila mendengarkan suara teruja sang Mawar merah yang mengkhayalkan.

Kata orang, Mawar merah simbolik cinta. Jadi sejak itu, seorang Mawar akan kekal menjadi cinta yang bertakhta di hati. Hanya Mawar, tiada duanya.

Salam Mawar dijawab dalam hati.

"Buat apa tu?"

Mawar sengih. Kaki yang tidak mencecah lantai, digoyang-goyangkan. Jemarinya menguis-nguis cadar katil. "Fikirkan awak..." jawabnya main-main.

Pecah tawa Engku Raid. Mawar makin nakal sekarang sejak-sejak hamil. Terkadang perangai itu membuatkan dia jadi hilang pertimbangan.

Suara Mawar,

Senyuman Mawar,

Tawaan Mawar,

Bauan Mawar,

Tidak pernah gagal membuatkan jantung seorang lelaki bernama Engku Raid Nasaie berkocak hebat. Rentak jantungnya berdentam-dentum.

Mawar yang hanya milik Raid.

"Main-main..."

Mawar juih bibir ke depan. "Habis tu, kalau saya cakap saya fikirkan Haris ke, Fayyadh ke, ha tak pun Anas—"

"Don't you dare Mawar Adelia!" Sepertinya Mawar berjaya mengundang cemburu sang suami. Sejujurnya, lelaki itu dah lama tak menunjukkan sisi yang itu. Mawar jadi rindu nak usik.

Mawar ketawa perlahan. "Ala gurau je..."

"Hmm..." Engku Raid bergumam saja.

"Awak bila nak balik?"

"Kau rindu aku ke?" Soalan berbalas soalan. Mawar tak puas hati dengan respon sang suami. Bantal peluk, dia tumbuk-tumbuk seakan melampiaskan rasa geramnya.

Ketawa lagi, Engku Raid di pihak sana sudah menggelengkan kepala. "Yalah-yalah. Tak main-main dah. Lusa aku balik."

Mawar Milik Raid[C]✅Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ