MMR|40

31.5K 1.6K 159
                                    

Kisah lama

⚜⚜⚜












"ARGHHH!

Buk!

Buk!

"Lemah! Bangunlah!" Kolar baju Engku Raid ditarik kasar. Memaksa lelaki itu supaya berdiri berhadapan dengannya.

Engku Raid pula, menggunakan gumpalan tenaga yang masih tersisa, terus menepis tangan tua itu. Tubuh lelaki itu ditendang tanpa sebarang amaran.

Bibir melepaskan ludah. Darah pekat yang mengalir melalui tepi bibir, dikesat menggunakan ibu jari. Lalu senyuman sinis ditampal ke wajah.

Kali ini gerakannya sedikit pantas, menyelar tangan lelaki itu lalu memulas ke belakang. Menjadikan lelaki itu membelakanginya. Pergerakan lelaki tua itu dikunci erat.

"Aku tak selemah yang kau sangkakan, orang tua! Kalau dulu mungkin kau boleh pijak aku, tapi kau tengok sekarang, apa yang kau mampu buat? Kau patut sedar diri, dah tua-tua perangai macam setan lagi!" jerkah Engku Raid.

Peluh dingin menitik-menitik ke dahi, lalu turun ke leher, membasahi seluruh tubuh kekarnya. Sekali lagi, tubuh lelaki itu disepak kasar. Kemeja yang tersarung di tubuh, dia buka. Butang-butang yang tertanggal, dia kerling sekilas.

"Kau nak aku mati? Okey, kita tengok siapa yang akan ke neraka dulu, Assir. Aku ke engkau..." Sepucuk pistol yang sudah dari awal tersisip di pinggang, dia bawa keluar. Lalu dilempar ke lantai.

"Lawan cara jantan, letak senjata kau." provoknya.

Termakan dengan provokasi Engku Raid, lelaki bernama Assir itu terus meluru pantas ke arah lelaki itu. Tangan sudah naik untuk melayangkan tumbukan. Namun Engku Raid lebih cekap mengelak.

Tumbukan demi tumbukan, hanya sesekali saja terkena wajah Engku Raid. Lelaki itu menjongket bibir, miring. Tubuh Assir yang nampaknya semakin lemah, dia kerling dengan ekor mata.

Dasar lelaki tua. Ada hati nak berlawan dengan dia.

Senyuman miring sempat diukir sesaat sebelum kaki naik menendang perut Assir. Melihatkan Assir yang sudah membongkok, impak tendangannya, tangan dilingkarkan ke leher lelaki itu.

Rengkuhan dikuatkan dan dengan sekali rentapan, dia memulas batang leher Arris. Tubuh Assir rebah ke lantai bersama jeritan sakit. Lah, takdalah kuat mana pun. Dia berdecit.

Setelah berpuas hati melihat keadaan Assir, dia bersedia untuk berpusing ke belakang. Dengan niat ingin mencari figura sang isteri. Tetapi pemandangan yang menyapa ruang mata membuatkan dia membuang keluh kasar.

Kira-kira lebih 20 orang lelaki berbadan gempal mengepung di belakang sambil memegang senjata masing-masing. Mengelap peluh di dahi dan leher, cepat-cepat Engku Raid mencapai kembali pistolnya.

Tapi tak sempat apabila pelipat kakinya ditendang dari arah belakang membuatkan dia terjatuh melutut. Tindakan yang begitu pantas. Belum sempat berbuat apa-apa, kepalanya telah diketuk terlebih dahulu.

Mawar Milik Raid[C]✅Where stories live. Discover now