MMR|32

35.1K 1.8K 158
                                    

Indah umpama langit senja

⚜⚜⚜





Buk!

Keningnya berkerut apabila tubuhnya dilanggar tiba-tiba dari arah bertentangan. Nasiblah dia bertubuh tegap, jadi dia tak terkesan langsung dengan perlanggaran itu.

Cuma impaknya, telefon pintarnya terjatuh. Orang yang melanggarnya itu cepat-cepat menunduk lalu memberikan kembali telefonnya. Lalu tanpa sepatah kata, orang itu terus melangkah pergi.

Dia kerling dengan ekor mata. Orang itu memakai hoodie dan topi berwarna hitam. Turut dipakai topeng mulut ke wajah.

Mengangkat bahu, dia buka langkah kembali. Sekali lagi langkahnya terhenti apabila ada seorang gadis menahannya. Wajah kosong tanpa sebarang reaksi dipasang.

"Engku..."

Terangkat kening dia.

"Can we talk for awhile?"

"I don't have time to waste on your drama." Dengan itu, dia terus melangkah. Namun sekali lagi dia berhenti apabila gadis itu menyaingi langkahnya dan mendepakan tangan di depan dia.

"Please? Saya cuma nak tanya pasal Mawar."

Makin berkerut kening dia tatkala mendengar nama itu disebut. Menghembus nafas, tangan naik memeluk tubuh. Sambil itu, keningnya terjongket.

"5 minutes." katanya senada.

"Erm Mawar macam mana sekarang? Saya dah lama tak nampak dia ke kolej. Dia tak sihat ke?"

"Mawar hold study untuk dua sem."

"Oh—tapi kenapa? Mawar sakit ke?"

Dia mengangguk saja. Senyuman sinis diberikan kepada gadis itu. Jemarinya bergerak menyentuh kepala sang gadis yang kini menunduk.

Lalu turun menyelitkan anak rambut yang terjuntai di dahi ke belakang telinga. Membuatkan gadis itu cuba menahan senyum, wajahnya menghangat.

"Mawar sakit apa?" soal gadis itu perlahan.

"Sakit buatan aku."

"Huh?" Gadis itu terus mendongak. Berlapis-lapis dahinya memandang lelaki bertubuh tegap itu tiba-tiba menunjal kepalanya.

"She's pregnant."

"Wh...what?"

Betul ke apa yang dia dengar ini? Kenapa dia tak tahu pun? Ah menyusahkan!

"Dengar sini Anna Haysa. Aku tak nak kau cari atau ganggu isteri aku lagi. Jangan fikir aku akan termakan dengan sikap polos palsu kau tu. Kalau Mawar mungkin kau boleh tipu, tapi bukan aku."

Akhirnya, Engku Raid mundur dua langkah ke belakang. Sebelah tangan diseluk ke dalam poket seluar. "Aku tak tahu apa motif kau dengan jantan tu rapat dengan Mawar. Tapi aku nak ingatkan kau buat kali terakhir Anna, jangan cuba cari fasal dengan aku. Kau belum kenal aku yang sebenarnya lagi..."

Mawar Milik Raid[C]✅Where stories live. Discover now