d u a

17.6K 732 42
                                    

Tasha dan Aryan sama umur. 21 tahun k.

____________________________________

Jari jemari Aryan menaip nama ig Tasha di bahagian search. Stalker? Tak lah. Dia cuma obses akan Tasha Shazrina.

♡ like by shmril_ and 456,754 others 🗨 54,676

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♡ like by shmril_ and 456,754 others
🗨 54,676

New glasses 👓💞

"Kau ni comel sangat lah Tasha Shazrina." Aryan tersenyum dalam diam.

"Bilalah kau boleh jadi milik aku?" Dia mengusap-ngusap skrin telefon pintar miliknya. Sekali pandang macam orang gila.

"Aryan!" Aryan tersentak. Dia menoleh ke arah pintu utama kelas.

"Kenapa dengan kau ni Rif ? Menjerit tak tentu pasal." Telefon pintar di simpan di dalam beg galas bercorak conteng-contengan. Pandangannya kini di fokuskan 100% kepada Zarif.

"Ada orang confess dekat cinta hati kau!" Aryan terus bangun dari duduknya.

"Siapa?! Siapa yang confess dekat Tasha?!" Nada suara Aryan sudah mula naik. Hanya rakan baiknya, Zarif yang mengetahui bahawa dia cintakan Tasha.

"Nadim Idham. Jom pergi cafeteria sekarang!" Mereka berdua terus berlari menuju ke cafeteria. Malas menunggu Zarif yang terkedek-kedek berlari, Aryan pantas sahaja memotong jejaka berkaca mata itu.

____________________________________

Pipi Tasha sudah mula membahang. Sungguh dia malu dengan situasi yang dihadapinya sekarang. Dari tadi lagi dia menyuruh Nadim untuk berdiri. Namun, jejaka tersebut masih kekal melutut. Kesemua pelajar yang berada di dalam cafeteria memandang ke arah mereka.

"Be my girlfriend?" Soalan Nadim masih belum mendapat jawapan darinya. Kalau boleh Tasha mahu melarikan diri daripada menjawap soalan international playboy yang setia melutut di hadapannya dari tadi.

Matanya melilau segenap ruang. Mencari mana-mana lelaki yang pernah meluahkan rasa cinta kepadanya. Namun, hampa. Seorang pun tiada. Tiba-tiba dia ternampak Aryan dan juga Zarif yang baru tiba. Kelihatan kedua-dua jejaka kacak tersebut termengah-mengah akibat berlari tadi. Seketika kemudian baru dia teringat bahawa Aryan  pernah berjumpa dengannya dan meminta dia untuk menjadi teman wanita kepada jejaka kacak yang bernama Aryan Shauki. Tetapi, tidak dijawap oleh Tasha. Sebaliknya dia berlalu pergi begitu sahaja.

"Aryan!" Nadim tersentak. Tasha memanggil nama Aryan dan bukan dia. Padahal dia yang melutut dari tadi.

"Tasha? Kenapa awak panggil nama Aryan pulak?" Nadim menoleh ke muka pintu cafeteria. Matanya menangkap figura yang bernama Aryan Shauki. Aryan sudah menapak menuju ke arah mereka berdua.

"Ya Tasha?"

" Tentang tawaran awak tu..."

"Awak setuju ke?" Nadim sudah mula berdiri. Terasa bagaikan diri ini dipalau. Dia sakit lutut sebab melutut lama-lama, dua orang manusia ni boleh pulak berborak tanpa mempedulikan dia yang melutut dari tadi.

"Yup. Saya setuju. I'm so sorry Nadim. Saya dah jadi girlfriend Aryan." kesemua pelajar cafeteria menjerit terkejut. Manakala, Tasha dan Aryan sudah berlalu pergi dari situ.

____________________________________

-TBC-

My Psycho HusbandWhere stories live. Discover now