t i g a p u l u h

7.5K 328 28
                                    

"Ha, gelak lah lagi." Gumam ku sambil menjeling Tasha yang tidak habis-habis menhamburkan tawa apabila membaca chat di antara aku dan Kak Nadiah.

"Dik? Adik? HAHAHAHA! Kelakar gila! Eiiii, psychopath bila cakap dengan adik beradik bukan main lembut lagi HAHAHAHA!" Aku bagi kau baca chat tu sebab nak beritahu berita gembira yang Kak Nadiah pregnant. Tapi kau gelak sebab nama panggilan aku dalam keluarga? Damn. Apa salah anak bongsu ini :(

"Ish, dah lah! Bak sini telefon aku." Terus dia berhenti ketawa apabila aku merampas telefon pintarku dari tangannya. Tiada lagi senyuman yang terbit dibibirku. Mungkin dia takut aku berubah psiko. Iya lah. Wajah aku ni sudah seratus peratus menjadi bengis.

"Maaf lah."

"Ok." Itu saja balasan ku. Malas layan.

"Aryan? Marah ke ni?"

"Eh, tak la. Suka."

"Kalau marah tu, cakap je lah."

"Ok."

"By the way, saya nak keluar dengan kawan saya. Nama dia..."

"Ha, keluar je lah. Peduli apa aku dengan nama kawan kau tu." Terus aku bangun dari duduk dan mengambil kunci kereta yang berada di atas meja. Sempat aku memberikan pandangan maut kepada Tasha yang masih kekal terpinga-pinga di atas katil. Pintu bilik aku hempas sekuat hati sebagai tanda melepaskan geram.

____________________________________

"Malas la achik. Aku tak nak bunuh along dengan abang Haris tu bersebab. Bukan saja-saja." Selepas menutur kata, Aniq masih kekal mendesak aku untuk membunuh abang kandung serta abang ipar kami.

"Aku tak kira. Kau bunuh atau kau mati kena gantung." Gumamnya lalu terus bangun dari duduk dan berlalu pergi meninggalkan aku di kafe.

Eleh. Macam lah aku boleh kena hukuman tu. Mesti tak akan kena. Pasal aku ada rekod sakit mental serta kemurungan.

Lagi pun, si Aniq tu nak mampus jugak nanti. Aku ni lebih berharta dari dia yang pemalas tu. Senang sangat aku nak menang sebab anak buah aku lagi ramai. Dia? Bergantung dekat papa dan mama je mampu.

____________________________________

"Serius ke ni weh?" Tasha memandang Iffa dan Fahmi silih berganti.

"Serius lah. Dia kena denda weh. Teruk prof Razak malu kan dia depan kelas."

"Rugi betul aku tak datang." Fahmi ketawa kecil apabila kawan baiknya yang baru itu mencebik geram.

"Kau ni. Kalau bab orang kena denda, memang kau lah manusia nombor satu yang tergelak sakan."

"Sorry sikit eh, kalau dia tu MUSUH aku. Kalau dia bukan musuh aku, terbit jugak lah rasa kesian tu." Tasha cuba memperbaiki pandangan Fahmi terhadapnya.

"Yelah. Dah jom jalan-jalan sekitar mall ni. Boring la dari tadi lagi kita duduk dekat Starbucks ni. Tu ada para jejaka kacak tengah usha korang berdua." Senyum Fahmi sambil menjuihkan mulutnya ke arah 3 orang lelaki yang berpakaian formal. Ahli pernigaan mungkin.

"Okay. Jom pergi Baskin Robbin. Nak aiskrim lah." Rengek Tasha sambil menggoyangkan bahu Iffa serta memberi pandangan simpati kepada Fahmi. Pandangan tiga jejaka itu diendahkan.

"Minum air tu tak cukup lagi ke nak hilangkan haus kau?"

"Aku craving ais krim lah."

"Craving? Mengandung?" Seloroh Iffa sambil tersenyum nakal. Fahmi turut tersenyum apabila mendengar ayat Iffa.

"Eh, mana ada. Dah jom." Terus Tasha bangun dari duduknya dan menarik Iffa sekali.

"Hye, sabarlah!" Fahmi tersenyum manis apabila melihat gelagat kedua-dua sahabatnya itu. Dia turut bangun dan mengejar langkah Tasha dan Iffa.

____________________________________

"Siapa lelaki tu hah?!" Aryan terus menerus menhentak meja dan menjerit kuat.

"Ta... Tak tahu bos."

"Argh! B*doh! Lepas satu-satu nak mati! Berani dia rapat dengan Tasha aku?!"
____________________________________

"Kau keluar dengan siapa?" Soal Aryan sambil memandang tajam ke arah yang Tasha baru pulang.

"Kawan-kawan saya."

"Nama?"

"Erm, Iffa dan Fahmi." Jujur Tasha. Aryan ni bukannya boleh di buat main. Dia sudah mengetahui bahawa Aryan mempunyai penyakit mental, jadi dia perlu berhati-hati dalam mengeluarkan kata.

"Fahmi tu siapa?" Aryan mula bangun dari duduknya dan menuju ke arah Tasha.

"Kawan saya lah." Tasha menapak ke arah tangga untuk membersihkan diri. Namun, Aryan terlebih dahulu menarik tudung Tasha sehingga tercabut dan seterusnya menarik rambut Tasha sekuat hati.

"Aku tanya sekali lagi! Siapa lelaki tu?!"

"Ka... Kawan! Betul! Saya tak tipu!" Laju sahaja tangan Aryan menampar pipi Tasha berulang kali. Darah yang mengalir di hujung bibir sang isteri dipandang dengan renungan bernafsu.

"Darah." Aryan tersenyum jahat lalu mencium kasar bibir Tasha.

"Kesan darah kau dah hilang sayang. HAHAHAHA." Mendengar ketawa psiko Aryan, Tasha seratus yakin bahawa riwayatnya mungkin akan tamat hari ini.

Laju sahaja dia menyepak alat sulit Aryan sehingga jejaka berotak gila itu menjerit sakit. Tasha terkial-kial untuk bangun, tetapi jubah labuhnya telah menyukarkan pergerakannya. Terus Aryan menarik isterinya itu lalu mengangkat Tasha gaya bridal style.

"You make me feel so mad. Because of that, you must have some fun with me."

____________________________________

-TBC-

My Psycho HusbandWhere stories live. Discover now