t i g a

16K 607 48
                                    

"Thanks Tasha sebab terima saya." Aryan tersenyum manis. Manakala Tasha tersenyum sinis.

"Aryan, awak tahu kan yang saya just mempergunakan awak?" Senyuman manis Aryan tadi sudah bertukar menjadi senyuman sinis. Dia memandang anak mata Tasha. Tasha pula kekal chill dan cool. Dia tak peduli lansung jika Aryan marah kerana mempergunakan dirinya.

"Yes saya tahu.Tapi..."

"Tapi?"

"Saya peduli apa?" Aryan kekal dengan senyuman sinisnya.

"Maksud awak?"

"Tasha, Tasha. Cantik tapi bodoh." Tasha tersentak mendengar ayat yang keluar dari bibir Aryan. Bodoh? Sesedap mulut je panggil orang bodoh.

"Awak panggil saya bodoh?"

"Yes. Aku panggil kau bodoh dan aku juga panggil kau cantik. Problem?"

"Awak puji saya cantik tu saya tak kisah. Yang saya tak boleh terima bila awak kutuk saya bodoh. Suka hati awak je panggil saya bodoh."

"Memang pun. Mulut aku bukan mulut kau."

"Kalau saya bodoh,awak tu bangang abadi." Riak wajah Aryan sudah mula berubah. Wajahnya bertukar dengan serta merta. Wajah yang dipenuhi dengan kegeraman. Dengan serta merta, Aryan terus berlalu pergi dari situ. Dia kekal dengan muka dingin dia.

'Panggil bangang abadi marah pulak.' Getus hati Tasha. Mintak maaf ? Takkan. Dia nak Aryan yang mintak maaf dulu.

____________________________________

"Hai, Tasha." Bahu Tasha terhinjut sedikit akibat rasa terkejut.

"Iya?" Dia menoleh kebelakang. iPad disimpan di dalam beg galas bercorak bunga-bungaan. Dia tersenyum manis apabila memandang Wahani Na'Bella. Gadis persis orang Itali yang boleh dikatakan sangat peramah dan gemar bergurau senda.

"Hani nak duduk sini boleh tak?" Pantas sahaja Tasha menganggukkan kepalanya.

"Hani takde kawan lagi?" Hani menggelengkan kepalanya. Siapa je yang nak berkawan dengan gadis pendiam sepertinya? Mulut payah betul nak bukak bila ada orang menyoal. Namun, dia ada sebab kenapa dia menjadi pendiam dan hanya bercakap dengan Tasha.

"Lama-lama nanti ada la tu orang nak kawan. Hani kan friendly orangnya. Baik je dengan Tasha." Kata Tasha sambil menyelak helaian buku university. Dia cuba memberi kata-kata semangat kepada Hani yang baru berpindah ke university pada bulan lepas.

'Friendly la sangat! Kalau bukan disebabkan kerja, takdenya aku nak friendly dengan kau! Dasar nerd!' Hani mencebik dalam diam.

"Okay lah. Tasha nak ke kelas dulu. Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam." Tasha terus mengemas buku-buku nya yang bersepah tadi. Terdapat sebuah buku berwarna biru cair yang menarik perhatian Hani. Buku berwarna biru cair itu terus diambilnya lalu disimpan ke dalam beg sandang berwarna merah.

Selesai mengemas,Tasha terus berlalu pergi menuju ke kelas yang berada di Blok A. Dia tidak menyedari lansung perbuatan Hani tadi.

____________________________________

Assalamualaikum and hai readers 🌝

Cerita ni mula-mula memang pendek. Tapi nanti panjang dan kerap update. Sabo ye 💞

-TBC-

My Psycho HusbandWhere stories live. Discover now