t i g a p u l u h d u a

7.2K 316 22
                                    

Pang!

"Aku tanya mana cincin kau?!" Tasha memegang hujung bibirnya yang berdarah sedikit. Dia kembali memandang wajah Aryan bersama lilingan air mata yang laju sahaja mengalir jatuh.

"Da... Dalam laci."

"Kenapa simpan dalam laci? Hurm sayang?" Lembut nada suara Aryan. Tetapi bagi Tasha aura seramnya mencanak naik.

"Saya na...nak simpan sebab saya takut nanti cincin tu hilang." Mendengar alasan Tasha, terus Aryan tersenyum senget.

"Alasan jenis apa ni hah? Kau simpan cincin tu sebab nak jantan-jantan dekat luar sana mengorat kau?" Aryan menunjal-nunjal kepala isterinya dengan begitu kuat sekali sehinggakan Tasha jatuh terduduk di atas lantai.

'Kenapa aku jadi lemah bila berhadapan dengan dia? Kenapa Tasha? Kenapa?!'

"Eh perempuan. Aku tanya ni. Bangun!" Jerkahnya sambil memaksa Tasha bangun. Tasha terus bangun dan memandang tajam ke arah Aryan. Dia sudah tidak tahan lagi. Dia merasakan Aryan bagaikan sudah bersikap dayus dengan menampar dirinya atas perkara kecil.

"Awak ni memang dayus! Sanggup awak tampar saya atas sebab dan hal yang kecil!? Saya tahu awak psiko Aryan! Tapi awak tak boleh ke kawal marah awak tu?! Kenapa?! Kenapa awak punya kewarasan tu hilang cepat sangat?! Psiko jenis apa yang kawal awak?!Huh, saya rasa awak boleh kawal semuanya!! Saya tahu awak dah lama jadi gila! So, mustahil awak tak boleh kawal semuanya!"

"Kau senyap! Kau tak rasa apa yang aku rasa, jadi senyap! Cuba lah sembuhkan OLD aku! Kau boleh ke hah?! Boleh ke?!"

"OLD...a-apa...tu?" Hilang sebentar panas di hati Tasha apabila mendengar nama fobia yang tidak pernah didengarinya. Aryan memandang gadis kesayangannya itu bersama nafas turun naik.

"Obsessive love disorder" (OLD) refers to a condition where you become obsessed with one person you think you may be in love with. You might feel the need to protect your loved one obsessively, or even become controlling of them as if they were a possession. And I'm obsessed with you."

Selepas memberitahu maksud penyakit yang di alaminya, Aryan Shauki terus menapak ke tingkat atas dan memhempas pintu bilik sekuat hatinya.

Terpinga-pinga Tasha dibuatnya.

___________________________________

Aryan meramas kasar rambutnya. Geram apabila Tasha sudah berani melawannya.

"Berani dia panggil Aryan Shauki gila? Aku tak gila lah. Aku ni NORMAL . HAHAHAHA ya ! Aku normal ! Aku dah sembuh!" Aryan jatuh terduduk lalu bersandar pada dinding dan memegang kepalanya. Air mata diseka kasar.

Aryan bangun dari duduknya dan membuka pintu bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aryan bangun dari duduknya dan membuka pintu bilik. Tanpa berkata apa-apa, dia berlari ke arah pintu utama dan mengambil kunci kereta yang tergantung di sebelah pintu.

Lalu dia menghidupkan enjin kereta dan memecut laju ke rumah ibu bapanya.

____________________________________

"Mama!" Aryan terus merempuh masuk ke banglo mewah dato Hanif setelah memastikan kereta papanya tiada di situ.

Laju sahaja kakinya berlari ke arah ibunda tercinta yang sedang berehat di sofa ruang tamu.

Kepala dilentokkan pada peha si ibu. Terkejut Datin Hanisah apabila Aryan tiba-tiba merempuh masuk dan melentokkan kepala di atas pehanya. Apabila mendengar esakkan Aryan, dia memahami bahawa anak manjanya itu sedang menhadapi masalah.

"Ma... Aryan tak gila kan? Aryan dah sembuh kan?" Datin Hanisah mengusap rambut Aryan dengan penuh kasih sayang. Dia memandang anak bongsunya itu dengan penuh perasaan risau di hati.

"Kenapa ni? Mana ada Aryan gila. Aryan tak pernah jadi gila."

"Ta-Tapi Tasha kata Aryan gila." Jejaka psiko itu mengesat air matanya sambil memandang sayu ke arah Datin Hanisah.

"Tasha tak bermaksud nak panggil Aryan gila. Dia cuma tak faham penyakit Aryan." Gumamnya setelah mendapat tahu bahawa Tasha sudah didedahkan dengan penyakit yang dialami anak bongsunya.

"Aryan dah bunuh achik. Ya. Aryan bunuh budak tak guna tu."

"Hah?! Aryan Shauki! Kenapa kamu buat macam tu?!" Terus Datin Hanisah bangun dari duduknya. Wajahnya jelas sekali menunjukkan riak terkejut.

"Bukan salah Aryan pun. Achik yang paksa Ian bunuh along dan abang Haris. Kalau Ian tak bunuh, nanti mama dan papa jugak yang dapat malu besar. Berani dia nak bongkarkan rahsia yang Ian ni sebenarnya pembunuh? HAHAHAHAHA! Bod*h! Dia tak tahu ke yang Ian ni mafia dan psychopath?" Aryan mula membahasakan dirinya sebagai Ian. Nama manja yang dahulunya diberikan oleh Tasha.

" Bu-Bunuh along? Haris? Tak-Tak mama tak percaya. Mustahil." Aryan tersenyum senget.

Dia mengeluh kasar lalu menyeluk poket seluar dan mengeluarkan iPhone X nya. Aplikasi WhatsApp dibuka lalu Aryan menekan chat di antara dia dan abang keduanya itu. Telefon pintar itu diberikan kepada Datin Hanisah.

Dengan bersahaja, Aryan duduk di atas sofa berserta senyuman sinis selepas melihat reaksi mamanya itu.

"Kenapa-"

"Harta ma. Harta." Faham akan maksud Aryan, Datin Hanisah menhulurkan kembali telefon pintar itu kepada Aryan.

"Redha je lah mama." Terus wanita berumur 40-an itu mengangguk. Benar. Dia harus redha dengan pemergian Aniq. Anak lelaki keduanya yang dibunuh oleh adik sendiri.

Dan seseorang memandang anak beranak itu dengan penuh rasa benci. Bermula dari situ, muncul satu dendam yang terbit di hati.

"You've done something that I can not accept. I will destroy your happiness, Aryan Shauki."

____________________________________

-TBC-

My Psycho HusbandWhere stories live. Discover now