d u a p u l u h e m p a t

7.6K 321 37
                                    

"Hani tu kerja dengan saya jugak.
Sebab tu saya message dia hari-hari. Nak tanya barang customer sampai ke tak lagi. Tapi sekarang saya dah ada ramai pembantu. Jadi saya suruh Hani inform dekat pembantu-pembantu saya. So, cik Tasha sebab tu lah Hani cakap macam tu. Seolah-olah saya ni curang dengan awak. Jangan lah tersalah tafsir ayat dia." Rekanya sambil tersenyum. Sungguh otak bergeliganya berfungsi dengan baik sekali.

"Nama igshop awak?"
____________________________________

Ah sudah dia tanya nama igshop pulak.

Hentam saja lah!

"Fluffy_unicorn." BUDUH! NAMA PALING HUDUH! APA INI!?

"Erm. Okay." Dapat aku lihat riak wajah Tasha berkerut-kerut. Semestinya dia menahan diri daripada meletuskan tawa.

"Alah, jangan lah ketawa. Saya tahu nama igshop saya tu... Erm pelik."

"Pelik?" Terus aku memandang dia dengan kening terangkat. Tak pelik?

"BUKAN PELIK TAPI KELAKAR THO! HAHAHAHA FLUFFY HAHAHAHA UNICORN WUUUU RAINBOW HAHAHAHA." Sungguh ku terdiam.

"MUKA GARANG, NAMA IGSHOP KELAKAR GILA HAHAHAHAHA." Aku tak tahu nak gelak ke nak nangis. Gadis yang aku obses gelak sorang-sorang. Hurm. Dia pun dah gila agaknya :(

"Dah, dah. Macam orang tak betul gelak sorang-sorang." Terus dia menutup mulut. Tahan dari gelak lah tu.

"Nanti nak check lah barang dekat igshop awak. Mana tahu ada barang hipster ke. Boleh saya beli." Damn.

"Barang sold out."

"Mesti ramai followers kan? Pasal tu barang cepat habis. Berapa followers?" Aish, banyak tanya lah pulak.

"19K." Eh, eh. Laju gila mulut ni jawab. Mana aku nak cari igshop 19K? Damn Aryan.

"Esok, lusa lah saya check." Okay good. Tapi, aku tak boleh percaya sangat. Mana tahu otak Tasha lebih bijak dari aku. Balik rumah terus dia search fluffy_unicorn. Aku kena jadi lebih cekap.

"Kejap ea. Saya nak pergi toilet." Dia sekadar mengangguk sambil melihat buku menu. Melihat anggukan darinya, laju sahaja aku menapak ke tandas yang berdekatan dengan kedai makan tersebut.

Taufiq

Me:Fiq!

Taufiq: Yes bos!

Me: Aku nak kau cari igshop yang ada 19K followers. Kalau ada, kau hack igshop tu. Tukar nama jadi fluffy_unicorn. Owner igshop tu pandai-pandai lah kau buat dia tak jumpa igshop dia.

Taufiq: Tapi tu mengacau rezeki orang bos.Maaf saya bukan nak bersikap kurang ajar. But, benda yang melibatkan periuk nasi orang ni memang saya tak nak kacau bos.

Me: Oh shiy*l.Look, kalau macam tu. Kau cari igshop followers 19K. Bincang dengan dia elok-elok. Kata dekat dia yang kita nak guna igshop dia buat sementara waktu. Kalau boleh kau bank in kan 18 ribu dekat owner igshop tu. Yakin kan betul-betul. Kalau dia tak terima or tak percaya jugak dekat kita. KAU HACK IG DIA! KALAU TAK, KAU AKU BUNUH! AKU DAH STRESS SANGAT NI! K BYE✔✔

Me: KENAPA KAU BLUETICK AKU!? SHIYEL LA LU!

Taufiq: Sorry bos. Okay bos, dijamin settle.✔✔

IPhone disimpan ke dalam poket baju. Pintu tandas dibuka kemudian aku menuju ke arah Tasha yang leka bermain permainan video di dalam telefon pintarnya.

Aku dan dia sama-sama memesan Chicken Grill.

Ha apa lagi?

makan arh
____________________________________

"So cute!" Aku sekadar menadah telinga mendengar setiap pujian Tasha terhadap barang-barang comel serta hipster di ig tumblrthings yang kemudiannya di tukar kepada fluffy_unicorn. Owner igshop ni memang mata duitan. Dia terus serahkan igshop dia lepas Taufiq kata yang aku tawarkan 18 ribu ringgit. Bukan bagi pinjam igshop dia. Tapi dia serahkan terus. Maksudnya, saya Aryan Shauki telah pun mempunyai business di Instagram. Bagus lah tu. Tak payah aku nak menipu banyak kali dekat Tasha.

"Aryan, belanja saya hoodie ni~"

"Barang tak sampai lagi. Nanti awak pilih lah apa yang awak nak. Untuk awak semua free." Kataku yang dari tadi lagi sibuk melihat para pekerja menyusun kerusi serta meja di luar laman rumah yang agak besar. Esok aku kahwin guys. Gila kau tak excited? Excited bertambah-tambah dengan nervous lagi ni.

"Serius free?" Sekali lagi aku mengangguk sambil tersenyum manis ke arahnya.

"Thanks. ILoveYou." Tapi saya nak dengar awak cakap, saya cintakan awak. Bukannya I Love You. Hmmm.

"Most welcome." Balasku berserta senyuman hambar. Bersabar lah Aryan.
____________________________________

-TBC-

My Psycho HusbandWhere stories live. Discover now