8 | busted

69.1K 4.5K 677
                                    

LUKE MARSHALL [ POV ]

Di awal pagi yang sangat indah. Aku berdiri di atas hover board  aku yang sedang bergerak sederhana perlahan sambil memegang tote bag aku untuk ke sekolah dan menikmati udara segar di pagi hari. sebenarnya tak adalah pagi sangat, jam tangan aku dah menunjukkan pukul  8:35 menandakan memang pintu utama sekolah dah lama tutup. Apa kisah ? Aku ada pintu rahsia nak masuk sekolah tu. Lalu gelak jahat pun terlepas.

Aku melihat Burung baru keluar dari sarang untuk mencari makanan, angin sepoi-sepoi bahasa sedang bertiup menyapa muka aku yang handsome dan aku terlihat ada dua ekor homosapien (manusia) tengah naik motor macam orang gila di hadapan.

Aku menutup mata sambil menikmati pagi yang indah. Disebabkan rumah aku memang betul-betul je depan sekolah jadi, aku hanya perlu berjalan kaki tapi memandangkan daddy dah belikan aku super bike lima bulan lepas, aku kena gunakan jugak unicorn aku itu. Tak ke membazir ada dalam garage je memanjang ?

Eh jap. Apa aku cakap tadi ? Dua ekor homosapien tengah bawak motor macam orang gila ?

Aku berpaling ke belakang dan..

BUMMMMM !

" WOI KAU NAK AKU NINGGAL AWAL KE SETAN" aku menjerit. Sikit je lagi dia nak langgar aku! Nasib baik aku sempat elak dengan membuat lompatan gimnastic yang telah diajar kak Farah Ann kepada aku. Maklumlah, kitaorang sepupu. Kalau muka aku ada kecederaan memang aku saman penunggang motor ni. Tak lawak okay main langgar orang !

Dia fikir senang ke muka handsome macam aku ni wujud dekat muka bumi ini ? Sama sekali tidak!

Aku mula mengangkat punggung aku dari jalan yang bertar dan berjalan ke arah penunggang motosikal tadi yang sudah selamat mencium tanah. Ha padan muka.

Eh jap, tu bukan ke ?

" Rafael ! Astaga. Kau dah kenapa tho pagi-pagi dah cuba bunuh aku. " aku berlari ke arah Rafael yang jatuh bersama dengan seorang perempuan.

Wait. WHAT ?

Rafael bawak pompuan naik ninja dia ?!

"Oh my god. Rafael Adrean kau dah pandai bawak pompuan eh sekarang ?! Mari sini aku nak tengok siapa pompuan malang tu " aku beralih arah ke budak perempuan tu. Kecik je budak ni, junior kot.

" Eh Tinker Bell ! " terkejut aku apabila melihat budak perempuan semalam. Budak baru yang sekelas dengan aku, dia lah yang dapat detention sekali dengan kitaorang. Tak silap aku nama dia Tinker Bell.

" aduh. Sakitnya " budak perempuan tadi mengaduh. Dia mula bangun lalu menanggalkan topi kaledarnya dan memberikannya kepada Rafael. Rafael dah mula mengangkat punggung dia dan parking ninja dia dekat dengan kawasan tersorok lalu mengunci ninja denga rantai dan mangga di pokok.

" dah jom lah masuk sekolah. " Rafael bersuara mengajak aku pergi ke pintu rahsia. Sebenarnya masih awal lagi untuk masuk sekolah. Selalunya aku akan masuk pukul 10 tapi tak apalah. Hari ini rajin sikit.

Aku memulakan langkah diikuti dengan Tinker Bell dan Rafael. Semak samun itu aku selak. Terdapat satu pagar berdawai yang memisahkan kawasan luar dan kawasan sekolah tetapi di bawahnya ada satu lobang kecil yang boleh memuatkan seorang pelajar lelaki.

Kami lah yang buat kerja gila ini semua. Memandangkan Ayah aku selalu complain pasal aku yang datang lambat ke sekolah, jadi aku cipta benda ni. Tak adalah orang perasan akan kehadiran aku yang lambat kan ?

Okay guys, bagi lah tepukan gemuruh kepada Luke Marshall yang bijaksana.

" Hari ni subject apa mula-mula ?" Rafael di belakang aku bertanya. Tak sekarang sepanjang aku hidup dengan dia tak pernah lah pulak tanya pasal subject apa bagai. Buang tabiat ke budak ni ?

My Gangster Protector | Malay Novel | In Editing जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें