12 | sing

64.1K 4.3K 271
                                    

BELLA ROSALLES [ POV ]

Dengan muka yang berlagak selamba, aku masuk ke dalam rumah. Kepala masih berfikir tentang Sir Alex dengan Rafael. Bila ingat balik nama panjang Sir Alex dengan Rafael, baru otak aku dapat jawapannya yang aku nak.

Alexander Ariyan Sullivan

Rafael Adrean Sullivan

They have the same family name lah !

Lagi pula, Sir Alex ni bukan tua pon. Umur dia 27 tapi single lagi. Muka handsome nak mati. Mata berkilau cantik. Tinggi macam tiang lampu. Pakaian selalu segak macam budak hipster. Kaya pon kaya. Kereta besar bapak. Full package wuh.

Adakah masih ada harapan untuk aku yang single ni ?

" puas puji abang aku ? Kalau dah puas cepat tolong aku angkat barang-barang ni " tiba-tiba aje muka jengkel Rafael muncul di hadapan aku membuatkan aku sedikit terlompat sebab terkejut.

" mana ada puji, aku cakap benda nyata aje " aku menjuihkan bibir. Entah macam mana Rafael dapat dengar aku tengah cakap benda nyata pasal abang dia. Padahal aku cakap dalam hati, nak kata berbisik sama sekali tidak.

Budak ni boleh baca fikiran orang ke ? Aku dengan ngerinya mengangkat muka memandang dia. Dia tersenyum sinis lalu berlalu pergi.

Rafael dengan senyum sinis tak dapat dipisahkan.

Aku mula mengikutinya ke dapur. Dapur dia cantik sangat ! Macam dapur dalam rancangan memasak, semua alatan elektronik untuk memasak tersergam indah dan tersusun cantik di dalam kabinet. Aku memerhati dapur tersebut dengan penuh rasa terpesona. Jauh sekali kalau nak dibandingkan dengan rumah aku yang serba biasa itu.

Rafael menghulurkan aku sebuah beg plastic yang berisi buah-buahan dan tin biskut. Mungkin nak kasi nenda dia ?

Aku menyambut hulurannya pada masa yang sama, dia mengangkat satu bagasi yang kecil. Lalu, kami berjalan keluar dari rumah untuk menyusun barang-barang di dalam kenderaan. Bercakap pasal kenderaan. Kereta apa yang aku akan naik kejap lagi ?

Dalam otak dah fikir macam-macam. Hari ni boleh merasa lah naik kereta mahal ! Tak sabar nak ambil gambar lepastu post dengan instagram dengan caption ' done beli kereta baru '

" kereta mana yang aku kene letak semua barang ni ? " aku dengan excitednya bertanya.

" siapa cakap kita pergi sana naik kereta ? " tiba-tiba Sir Alex mencelah. Dia berjalan ke hadapan sambil berpeluk tubuh. Kalau bukan kereta mesti naik private jet ! Tak pun flight. Nak lagi best naik helicopter!

" letak barang-barang tu dalam lori sana " dan-dan segala imaginasi aku punah-ranah apabila melihat lori yang datang lalu berhenti di hadapan kami.

Tolong cakap dia tengah melawak.

Tiba-tiba, Jackson, Luke, Keith dan Dennis datang dengan menggalas beg masing-masing. Pakaian diaorang mengalahkan nak pergi bercuti dekat oversea. Beg pakaian besar bapak. Muka nampak cool dengan spec mata hitam beserta cap hitam budak hipster. Kasut adidas keluaran terbaru.

" mana kereta ferrari yang akan bawa kita ke kampung tu abang Alex ? Dah penat ni bawak beg besar. " Keith membebel sambil menarik bagasinya. Mamat ni bawak apa sampai tiga beg dia bawak ? Bukannya duduk sana setahun. Empat hari tiga malam aje. Ahad petang dah bertolak balik.

" tu kereta ferrarinya " Sir Alex menjuihkan mulutnya ke arah lori tersebut. Sesunguhnya aku amat bersimpati dengan Keith yang mengharapkan kereta ferrari tapi tak jadi nak simpati sebab muka dia lawak habis. Terkejut bukan main ! Sampai nak terjatuh braces warna-warni dia sebab ternganga.

My Gangster Protector | Malay Novel | In Editing Where stories live. Discover now