46 | disobey

41K 3.1K 306
                                    

BELLA ROSALLES [ POV ]

" kau tak rindu diaorang ? " aku perhati wajah Jackson dalam-dalam. Cuba untuk mencari jawapan sebenar.

" gila tak rindu. Hidup aku tak sempurna tanpa diaorang dan kau. " dia mengeluh kemudian menutup matanya. Dia bersandar rapat pada dinding dan mendongak seperti sedang mengosongkan segala kekusutan di dalam kepala.

" then, why would you do this ? "

" do what ? "

" distance yourself from us. " tertanya-tanya aku kenapa dia ambil keputusan untuk jauhkan diri daripada kami walhal perkara ini harus dibincang bersama.

" it's a long story. I was on my way home and suddenly three guys blocked me. The moment aku nampak muka Kriss, lahanat yang dah tampar kau tadi, aku jadi kaku. Aku tak expect yang dia akan muncul balik. They beat me badly as a warning. I was so scared to tell anyone. Aku trauma. Ye, aku masih trauma. Benda yang dah jadi dekat kami dua tahun lepas terus terpancar dalam ingatan aku. Saat kitaorang kena tendang, kena sepak, kena hentak dan Rafael yang hampir hilang sebelah mata dia terus berulang balik dalam kepala aku macam sebuah video yang tiada penamat. Five months Bella, Its fucking five months kitaorang ada dalam tahanan mereka. And the most tragic thing I have faced for my entire life was when I lose my one and only brother "

Dia menghentikan ayatnya disitu. Aku dapat lihat seorang Jackson yang selalu kuat dan selalu senyum tiba-tiba hari ini kecundang dengan air matanya perlahan menuruni pipi. Aku tak pernah sangka yang dia akan menangis. Selama ini, dia tak pernah tunjuk.

" I lose my brother Bella. Dia bunuh Jason macam nyawa Jason tu mainan. Kriss bunuh Jason depan mata aku masa Jason tengah menangis merayu supaya Kriss tak cederakan aku dan yang lain. " aku lihat Jackson dengan mata yang sudah penuh dengan air. Aku juga terasa sakit. Melihat Jackson yang menangis teruk tetapi cuba untuk mengawal suaranya buat aku rasa makin sebak.

" tapi aku bersyukur sebab mereka masih ada. Rafael, Keith, Luke dan Dennis masih ada dengan aku sampai sekarang. " suaranya yang bergetar itu cuba untuk berbunyi lagi. Aku mula mendekatkan diri aku padanya. Lehernya aku raih dan sebuah pelukan aku berikan.

" kau juga ada aku Jackson. "

Dan suasana jadi sayu. Kami berdua senyap dan hanya ditemani dengan bunyi esakan. Jackson dan aku menangis, mengeluarkan segala rasa berat di hati yang selama ini dipikul.

Lama kami berada dalam posisi demikian sehinggalah tangisan kami reda. Aku peluk Jackson bagai hari esok tiada. Lagi pula, kami tak pasti sebentar lagi kami boleh hidup ke tak.

" Thank you, Bella. Thank you for making me feel better. " dia senyum pada aku. Tapi entahlah, senyuman dia nampak sedih pada aku.

" aku akan selalu ada dengan kau kalau kau perlukan aku. Kita kawan kan ? " aku pegang bahu dia.

" la.. aku kena friend zone lah ni ? " dia gelak. Aku tengok dia dengan muka yang tak percaya langsung.

" tak yah ah buat muka macam tu, aku gurau je lah. Ish tak fun la kau ni " Jackson buat-buat merajuk sambil berpeluk tubuh. Aku dah tergelak. Serious dia merajuk tak comel !

Jackson mencebikkan bibirnya.

Okay aku mengaku dia comel.

seketika kemudian, dia hadap muka aku. Dia pandang aku tepat pada mata aku kemudian dia tiba-tiba sahaja tanggalkan rantai yang selama ini dia selalu pakai kemudian dipakaikannya pada aku.

" ni rantai kesayangan Jason. Aku tak pernah tanggalkan dari leher aku, ini kali pertama. " luahnya membuatkan aku tersentap seketika dan keliru pada masa yang sama.

My Gangster Protector | Malay Novel | In Editing Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora